Πολύωρη και κουραστική ήταν η προσπάθεια των λιμενικών και των ανδρών της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ζακύνθου να απαντλήσουν τις μεγάλες ποσότητες του θαλασσινού νερού που άρχισαν να μπαίνουν το πρωί της περασμένης Δευτέρας μέσα στο εγκαταλελειμμένο ημερόπλοιο «Αναστασία» το οποίο εδώ και χρόνια παραμένει αγκυροβολημένο στην μαρίνα. Η «επιχείρηση» ολοκληρώθηκε αργά το βράδυ και αφού η πρύμνη του σκάφους σχεδόν βυθίστηκε λόγω των νερών που βρήκαν τρόπο να εισχωρήσουν μέσα στο σαθρό πλωτό!
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Λιμεναρχείου «από το περιστατικό δεν αναφέρθηκε τραυματισμός, ενώ διαπιστώθηκε διάσπαρτη ελαφριάς ιριδίζουσας μορφή ρύπανση, εντός ήδη υπάρχοντος πλωτού φράγματος, η οποία καταπολεμήθηκε με υλικά απορρύπανσης του Λιμενικού Ταμείου Ζακύνθου». Για την υπόθεση διενεργείται προανάκριση ενώ θα υποβληθούν τα προβλεπόμενα διοικητικά πρόστιμα.
Θυμίζουμε πως εδώ και κάποια χρόνια, τόσο το ημιβυθισμένο πλέον Αναστασία όσο και το πλοίο Eurostar που έχει ήδη χαρακτηριστεί ως ναυάγιο, αλλά και το ”Παναγιά Αθωνίτισσα”, «προστατεύονται» από ένα ειδικό φράγμα προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ενδεχόμενο θαλάσσιας ρύπανσης. Η προστασία αυτή αποδεικνύεται τελικά κάτι παραπάνω από αναγκαία, καθώς ο χρόνος περνά με τα τρία αυτά πλοία να παραμένουν μέσα στη θάλασσα και να σαπίζουν, αφού οι διαδικασίες απομάκρυνσής τους χρειάζεται να περάσουν μέσα από τα βραδυκίνητα γρανάζια της γραφειοκρατίας. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα των δύο κατασχεμένων τσιγαράδικων “Chang Chun” και “Tianjin” που χρειάστηκε να περάσουν πολλά χρόνια μέχρι να βρεθεί ο ιδιώτης που θα αναλάμβανε την απομάκρυνσή τους.
Τα τρία ημερόπλοια που έχουν κατασχεθεί, παραμένουν δεμένα εδώ και πάρα πολλά χρόνια στην μαρίνα , υποβαθμίζοντας την εικόνα του λιμανιού, περιορίζοντας τις λιγοστές θέσεις αγκυροβολίας και προκαλώντας προβλήματα και κινδύνους όπως συνέβη την περασμένη Δευτέρα οπότε και κινητοποιήθηκε το μεγαλύτερο μέρος της δύναμης του Λιμεναρχείου.
Θυμίζουμε πως ο δεύτερος κατά σειρά ανοιχτός πλειοδοτικός διαγωνισμός που έγινε από το Λιμενικό Ταμείο στις 17 Φεβρουαρίου, τόσο για το πλοίο ”ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ”, όσο και για το ”EYROSTAR”, κηρύχθηκε για ακόμη μια φορά άγονος και πλέον η Λιμενική Επιτροπή θα πρέπει να προχωρήσει στα επόμενα βήματα που προβλέπει η Νομοθεσία και αφορούν την απευθείας ανάθεση της απομάκρυνσής τους σε κάποιον εργολάβο. Προς το παρόν η προσπάθεια αναζήτησης του αναδόχου που θα αναλάβει το συγκεκριμένο έργο συνεχίζεται.
Το πρόβλημα της αγκυροβόλησης των ημεροπλοίων και των τουριστικών σκαφών στο λιμάνι και την μαρίνα της Ζακύνθου, ήταν ένα από αυτά που κυριάρχησαν το περσινό καλοκαίρι, καθώς η κίνηση των τουριστών που πραγματοποιούν θαλάσσιες εκδρομές ήταν πολλαπλάσια σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και το ίδιο σκηνικό αναμένεται να επαναληφθεί και φέτος εξαιτίας όχι μόνο των θέσεων που καταλαμβάνουν τα κατασχεμένα πλοία αλλά και των αντικειμενικών προβλημάτων που υπάρχουν στο λιμάνι μετά το σεισμό.