Τροπολογία που ψηφίστηκε τον Οκτώβρη «νομιμοποιεί» την σύμβαση της ΠΙΝ με τη ΔΕΠΑΝ
Αναθερμαίνεται η προοπτική λειτουργίας των υδατοδρομίων από το καλοκαίρι του 2021, καθώς μια τροπολογία που ψηφίστηκε το περασμένο Φθινόπωρο από τη Βουλή, κατέστησε δυνατή την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της ΠΙΝ και της Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας ΔΕΠΑΝ στην οποία θυμίζουμε πως έχει ανατεθεί η σύνταξη των μελετών για όλα τα νησιά. Το κατά πόσο θα δούμε όμως υδροπλάνα να πετούν πάνω από το Ιόνιο, ακόμη και αν – επιτέλους- λήξει το θέμα των αδειοδοτήσεων, εξαρτάται άμεσα από τις συνέπειες που θα έχει η πανδημία στις εταιρείες υδροπλάνων που είχαν δείξει αρχικά έναν ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον.
Συνοψίζοντας το ιστορικό της απόφασης θυμίζουμε πως η ΠΙΝ υπέγραψε την σύμβαση με την ΔΕΠΑΝ τον περασμένο Φλεβάρη και κατά της απόφασης αυτής είχε στραφεί ο συνδυασμός της μείζονος αντιπολίτευσης «ΑΝΑΣΑ». Η προσφυγή που είχε καταθέσει στην Επιτροπή 227 του Ν.3852/2010 της Αποκεντρωμένης έγινε τελικά αποδεκτή και η απόφαση της ΠΙΝ κρίθηκε πως δεν μπορεί να υλοποιηθεί. Η προγραμματική σύμβαση είχε σκοπό την υλοποίηση των μελετών, κατασκευής και προμήθεια εξοπλισμού για το σύνολο των πέντε (5) υδατοδρομίων σε περιοχές της Περιφέρειας Ιόνιων Νησιών, συγκεκριμένα στη Ζάκυνθο, Κεφαλληνία, Ιθάκη, Λευκάδα, με συνολικό κόστος περίπου 3.000.000 ευρώ.
«Στόχος τα υδατοδρόμια να λειτουργούν το καλοκαίρι» σημειώνει ο εντεταλμένος σύμβουλος της ΠΙΝ Δ. Σπανός
Στο θέμα αναφέρθηκε ο εντεταλμένος σύμβουλος της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων για θέματα συνδεσιμότητας Δημήτρης Σπανός , υπογραμμίζοντας πως στόχος είναι τα υδατοδρόμια να λειτουργήσουν το καλοκαίρι της νέας χρονιάς:
«Στόχος μας είναι να αρθούν τα εμπόδια που δημιουργούνται από τη γεωγραφική θέση των νησιών μας. Το ευχάριστο είναι πως τα νησιά της Περιφέρειας έχουν εξασφαλίσει μια καλή συνδεσιμότητα με την ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά το ζητούμενο είναι πως θα εξασφαλιστεί η συνδεσιμότητα και μεταξύ των νησιών και αυτό μπορεί να γίνει και μέσα από τα υδατοδρόμια» ανέφερε, θυμίζοντας πως το 2008 είχε ξεκινήσει μια προσπάθεια αλλά τελικά αυτή δεν ευοδώθηκε γιατί το κόστος για τις εταιρείες ήταν υψηλό και τα δρομολόγια δεν μπορούσαν συνεχίσουν. .
«Ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης έκανε προσφυγή κατά της απόφασης, ζητώντας την ακύρωσή της και η προσφυγή αυτή έγινε αποδεκτή με αποτέλεσμα να πάμε 6 μήνες πίσω σε αυτή τη διαδικασία. Δεν μπορούμε να κρίνουμε αυτή την ενέργεια, αλλά σίγουρα μας πήγε πίσω» σημείωσε ο κ. Σπανός, τονίζοντας πως η τροπολογία του Βουλευτή Λευκάδας επέτρεψε στη ΔΕΠΑΝ τη διαχείριση προγραμμάτων από ευρωπαϊκούς πόρους.
«Αυτό μας λύνει τα χέρια για να ολοκληρώσουμε την ανάθεση και ανοίγει ο δρόμος για την υλοποίηση του έργου. Αν όλα πάνε καλά το καλοκαίρι τα υδατοδρόμια θα λειτουργήσουν» ανέφερε ο κ. Σπανός, τονίζοντας ωστόσο πως ο παράγοντας της πανδημίας είναι καταλυτικό,
«Υπάρχει ενδιαφέρον και οι γραμμές αυτές θα είναι επιδοτούμενες, γεγονός που δίνει ένα επιπλέον κίνητρο. Τα πάντα όμως θα εξαρτηθούν και από την εξέλιξη της πανδημίας» ανέφερε ο κ. Σπανός, σημειώνοντας πως αυτή η δραστηριότητα εξαρτάται άμεσα και από τον τουρισμό.
Η τροπολογία του Βουλευτή Λευκάδας έγινε στις αρχές Οκτώβρη με αφορμή τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του νομοσχεδίου για την «Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας και ρυθμίσεις για την αναπτυξιακή προοπτική και την εύρυθμη λειτουργία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Σύμφωνα με την τροπολογία, τα Δίκτυα Δήμων και Περιφερειών ( όπως είναι η ΔΕΠΑΝ) που έχουν συσταθεί σύμφωνα με το άρθρο 101 του ν. 3852/2010 (Καλλικράτης) και τα οποία είναι νομίμως εγγεγραμμένα στο Μητρώο Επιχειρήσεων Δήμων και Περιφερειών του άρθρου 26 του ν.4257/2014 Α) συνιστούν αναθέτουσες αρχές, κατά το άρθρο 2 του ν.4412/2016. Β) εμπίπτουν στα νομικά πρόσωπα της περ .β΄της παρ.5 του άρθρου 13 του ν.4314/2014 και μπορεί να διαχειρίζονται, να υλοποιούν και να εκτελούν προγράμματα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, κρατικών ενισχύσεων καθώς και συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων. Γ) μπορούν να συνάπτουν προγραμματικές συμβάσεις με τους φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων (Οργανισμοί Λιμένων και Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία), για τη μελέτη και την εκτέλεση λιμενικών έργων στη ζώνη λιμένα, τον σχεδιασμό και την υλοποίησης αναπτυξιακών προγραμμάτων καθώς και την παροχή υπηρεσιών στη ζώνη αυτή, σύμφωνα με το άρθρο 25 του ν.2971/2001.