Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, στην οποία επίσης απευθυνόταν η ερώτηση, απάντησε πριν από λίγες ημέρες στο θέμα που αφορά την ακίνητη περιουσία του Δήμου στην Αθήνα, ένα θέμα που και πάλι ο ΕΡΜΗΣ είχε αναδείξει μέσα από τις σελίδες του.
Το Υπουργείο Οικονομικών ζητά περισσότερα στοιχεία όπως είναι ονοματεπώνυμα των διαθετών, ενώ κάνει γνωστό πως κάποια από τα στοιχεία αυτά μπορεί να υπάγονται στην αρμοδιότητα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και ειδικά της Διεύθυνση Κοινωφελών Περιουσιών.
Αναλυτικότερα, η απάντηση αναφέρει:
Σε απάντηση της με αριθμ. πρωτ. 918/5.11.2021 ερώτησης, που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Κυριάκος Βελόπουλος, από πλευράς αρμοδιότητάς μας σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
1. Στο Μητρώο της Δ/νσης Κοινωφελών Περιουσιών του Υπουργείου Οικονομικών καταχωρίζονται οι κοινωφελείς περιουσίες, όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 1 του ν. 4182/2013 «Κώδικας κοινωφελών περιουσιών, σχολαζουσών κληρονομιών και λοιπές διατάξεις» (Α΄185), όπως ισχύει, σύμφωνα με το ονοματεπώνυμο των διαθετών, ιδρυτών και δωρητών αυτών και ανάλογα με την περιοχή όπου έχει δημοσιευθεί η διαθήκη ή έχει συνταχθεί η συστατική πράξη δωρεάς αντίστοιχα και ως εκ τούτου δεν είναι εφικτό να γίνει έρευνα βάσει του ονόματος του κληρονόμου ή του δωρεοδόχου.
2. Περαιτέρω, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 2 «Υποχρεώσεις Δημοσίου – Αρμοδιότητες» του ίδιου ως άνω νόμου, είναι πιθανόν ορισμένες από τις υποθέσεις αυτές να υπάγονται στην εποπτεία του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, δοθέντος ότι είτε η περιουσία βρίσκεται ή ο σκοπός της εκτελείται στην Ζάκυνθο και, συνεπώς, οι σχετικοί φάκελοι τηρούνται από τη Διεύθυνση Κοινωφελών Περιουσιών της εν λόγω Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Κατόπιν των ανωτέρω, προκειμένου να διαπιστωθεί ο αριθμός και να διερευνηθεί η πορεία εκκαθάρισης των υπέρ του Δήμου Ζακύνθου κοινωφελών περιουσιών και μάλιστα για τις προερχόμενες από πρόσωπα που διέμεναν στην Αθήνα και έχουν αποβιώσει, χωρίς όμως να προσδιορίζεται ο τόπος δημοσίευσης της διαθήκης τους (Αθήνα ή Ζάκυνθος) θα πρέπει η Υπηρεσία να έχει στη διάθεσή της περισσότερα στοιχεία (ιδίως τα ονοματεπώνυμα των διαθετών), ώστε να εντοπισθούν οι φάκελοι που τηρούνται από τις αρμόδιες αρχές
Για το θέμα αναμένεται η απάντηση και από το Υπουργείο Οικονομικών.
Μ.Π.
Χωρίς ουσία η ερώτηση.
Ο Δήμος έχει κάποια έγγραφα- χαρτιά,γιατί οι περισσότερες δωρεες δεν έχουν περαστεί ώς έπρεπε σε τυχόν καταστάσεις δωρεών,απο τις οποίες
αν είχαν υποβληθεί στο Υπουργείο Οικονομικών ( Υπηρεσία Δωρεών και Κληροδοτημάτων) θα μπορούσαμε να αντλήσουμε στοιχεία.
Η πλειοψηφία των δωρεών είναι χειρόγραφες και δημοσιευμένες η μη διαθήκες.
Μόνο η συγκρότηση μιας επιτροπής νομικών και άλλων για να αναζητηθούν αυτά τα έγγραφα θα έδινε λύση σ αυτό.