Ως μια από τις πλέον σημαντικές νέες συνεργασίες στον οικονομικό τομέα μεταξύ Ελλάδας και Τουρκία χαρακτηρίζει ο τύπος και στις δύο χώρες το άνοιγμα της ακτοπλοϊκής γραμμής Σμύρνη – Θεσσαλονίκη που θα εξυπηρετήσει το εμπόριο αλλά και τον τουρισμό των δύο χωρών.
Το θέμα έχει συζητηθεί σε κορυφαίο κυβερνητικό επίπεδο και αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης μεταξύ του Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη και του Τούρκου Προέδρου Ρ. Τ. Ερντογάν κατά την πρόσφατη συνάντηση τους στην Κωνσταντινούπολη.
Η έναρξη της δραστηριότητας της νέας γραμμής προβλέπεται, σύμφωνα με δημοσιεύματα των Αθηνών, τον προσεχή Μάιο.΄
Οπως είναι εδώ και καιρό γνωστό η γραμμή Σμύρνη – Θεσσαλονίκης έχει ήδη κλειδώσει για λογαριασμό της εταιρείας Levante ferries και το πλοίο με το όνομα “Σμύρνα” είναι σχεδόν έτοιμο να αναλάβει δρομολόγια.
ΣΤΗΡΙΞΗ ΣΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Σειρά προτάσεων για να στηριχθεί η ακτοπλοΐα και να αντιμετωπιστούν ή να απορροφηθούν οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων κατέθεσε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου και Πρόεδρος της Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής, κ. Μάνος Κόνσολας, με παρέμβασή του στους Υπουργούς Οικονομικών, Εργασίας και Ναυτιλίας.Ο Μάνος Κόνσολας προτείνει μέτρα, όπως:
1ον: Τη μετάταξη των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας στον υπερμειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 6%, προκειμένου να μην προκληθούν αυξήσεις και να απορροφηθεί μέρος του ενεργειακού κόστους.
2ον: Επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών για τους εργαζόμενους στα πλοία, προκειμένου να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας και να μην οδηγηθούν οι εταιρείες σε μειώσεις προσωπικού.
3ον: Πρωτοβουλία σε επίπεδο Ε.Ε., προκειμένου να ενταχθεί η Διπλή Νησιωτικότητα στην πολιτική κρατικών ενισχύσεων και να καθιερωθεί η δωρεάν ενδονησιωτική μετακίνηση των κατοίκων των νησιών με τα πλοία της ακτοπλοΐας.
4ον: Ενίσχυση του αριθμού των συμβάσεων για τις άγονες γραμμές και αύξηση της επιδότησης για τη ρήτρα καυσίμων.
5ον: Με δεδομένη την ενεργειακή κρίση και την ανάγκη ανανέωσης του στόλου της ακτοπλοΐας, στο σχεδιασμό για την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης πρέπει να ενταχθούν ως επιλέξιμες, οι επενδύσεις που στοχεύουν στην ανανέωση του στόλου της ακτοπλοΐας, στην ενίσχυση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, σε πλοία που θα χρησιμοποιούν LNG, κάτι που σημαίνει και τη δημιουργία δικτύων και ανάλογων υποδομών για τα πλοία.