10:43:37 πμ
Παρασκευή, 24 Μαρτίου 2023
ErmisNews Λογότυπο
  • Ζάκυνθος
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Αγγελίες
  • Ermis Radio
Ερμής
Αναζήτηση
  • Ζάκυνθος
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Αγγελίες
  • Ermis Radio
Ακολουθήστε Μας
Ελλάδα

Την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων στις 22 Μαρτίου ανακοίνωσε ο Γ. Γεραπετρίτης

Τελευταία ενημέρωση: 15/03/2023 στις 9:18 ΜΜ
Δημοσιεύτηκε 14 Μαρτίου 2023
ΔΙΑΜΟΙΡΑΣΜΟΣ

Την επανεκκίνηση των μεταφορών με ενισχυμένες εγγυήσεις ασφαλείας εξήγγειλε ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης. Βάσει των εξαγγελιών του υπουργού η παρουσία δύο σταθμαρχών σε κάθε σταθμό γίνεται πλέον υποχρεωτική. Συγκεκριμένα η δήλωση του μεταξύ άλλων αναφέρει:

«Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου είναι αναγκαία για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης του κοινού. Επιπλέον, η καθυστέρηση έναρξης της λειτουργίας, έστω και με περιορισμένο αριθμό δρομολογίων, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους κλοπών ή/και δολιοφθορών. Τέλος, υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα στις εμπορευματικές μεταφορές προς τα γειτονικά κράτη.

Η επανεκκίνηση ενός σιδηροδρομικού δικτύου ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα διακοπής δρομολογίων απαιτεί σειρά ενεργειών ώστε αυτά να ξεκινήσουν με όρους μέγιστης δυνατής ασφάλειας. Οι ενέργειες αυτές χωρίζονται σε 2 κατηγορίες: επιθεώρηση υποδομών και έναρξη δρομολογίων.

Α. Επιθεώρηση υποδομών

Όταν διακόπτεται η κυκλοφορία των τρένων, εμφανίζονται προβλήματα στις υποδομές. Ειδικότερα, η σιδηροτροχιά οξειδώνεται και καλύπτεται από σκουριά με αποτέλεσμα να χάνεται η συνεχής επαφή της γραμμής με τους τροχούς των τρένων. Έτσι, δεν ανιχνεύεται η θέση του τρένου από τον σηματοδότη. Για τον λόγο αυτό, πρέπει να κινηθεί δοκιμαστικά ένα τρένο για να απομακρύνει τη σκουριά. Επιπλέον, στην επιφάνεια των γραμμών μπορεί να υφίστανται εμπόδια που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια διακοπής της κυκλοφορίας, όπως θραύση σιδηροτροχιάς, πέτρες, λάστιχα και φερτά από καθιζήσεις. Οπτικός έλεγχος και ειδικές δρεζίνες θα πρέπει να διατρέξουν το δίκτυο, ώστε να αρθεί κάθε εμπόδιο. Η επιθεώρηση όλου του δικτύου υπολογίζεται να διαρκέσει περί τις 4 ημέρες.

Β. Έναρξη δρομολογίων

Όταν έχει γίνει καθολική διακοπή δρομολογίων σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο για ικανό χρονικό διάστημα, μεγαλύτερο των 3 ημερών, η επανεκκίνηση γίνεται σταδιακά και σε βάθος χρόνου μερικών εβδομάδων. Κριτήρια για τον καθορισμό των φάσεων της σταδιακής επανεκκίνησης είναι: κοινωνικές ανάγκες, κυρίως σε δρομολόγια προαστιακού και περιαστικού χαρακτήρα που χρησιμοποιούνται από εργαζόμενους· διεθνείς υποχρεώσεις για λειτουργία εμπορευματικών γραμμών · ανάγκες που συνδέονται με τον τουρισμό και συναφείς δραστηριότητες (πχ δρομολόγια οδοντωτού).

Υπό το φως των ανωτέρω, θα υπάρξει σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο) με προτεινόμενη έναρξη την 22.03.2023: Συγκεκριμένα:

Ø 22.03.2023. Επανεκκίνηση:

o Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο

o Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια

o Προαστιακός Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα

o Θεσσαλονίκη – Φλώρινα

o Θεσσαλονίκη – Δράμα

o Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη

o Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο

o Κάτω Αχαΐα – Πάτρα

o Πάτρα – Ρίο

o Διακοφτό – Καλάβρυτα

o Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο

o Βόλος – Μηλιές

o Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)

o Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

Ø 27.03.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):

o Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο

Ø 01.04.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):

o InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζεύγος)

o Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα

o Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα

o Λάρισα – Βόλος

o Λαμία – Στυλίδα

Ø 06.04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

o InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

o Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

Ø 11.04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

o Λοιπά δρομολόγια

Τουλάχιστον έως την οριστική παράδοση των έργων τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου, θα εφαρμόζονται επιπλέον τα ακόλουθα:

α. Άμεση ενίσχυση ασφάλειας

Ø Κλειστοί 5 σταθμοί (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση – αποβίβαση).

Ø Στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες.

Ø Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ και 100 χλμ για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως.

Ø Στελέχωση με 2 μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμών

Ø Στελέχωση των προαστιακών συρμών με 1 συνοδό.

Ø Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι των 2 που υπάρχουν σήμερα.

Ø Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.

β. Μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων

Ø Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).

Ø Δημιουργία Technical Help Desk με σκοπό την ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.

Ø Εξυπηρέτηση επιβατών σε σημαντικούς σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου (ιδίως Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Λιανοκλάδι).

γ. Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού

Ø Ταχεία ολοκλήρωση πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ βάσει προγραμματισμού για το έτος 2022 που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.

Ø Για λόγους ταχύτητας, από την υφιστάμενη προκήρυξη 2022 θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού.

Ø Παραμονή των υπηρετούντων με δελτίο παροχής υπηρεσιών.

Ø Διερεύνηση δυνατότητας ανανέωσης συμβάσεων με το προσωπικό φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων.

Ø Επαναξιολόγηση εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης κρίσιμου προσωπικού.

Ø Ενεργοποίηση ψυχολογικής υποστήριξης κρίσιμου προσωπικού ΟΣΕ και Hellenic Train από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό.

δ. Αναβάθμιση και επιτήρηση υποδομών

Ø Αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα.

Ø Άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων.

Ø Λειτουργία στο συντομότερο δυνατό χρόνο του συστήματος GSM-R στο τροχαίο υλικό για όλες τις επικοινωνίες εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, καθιστώντας δευτερεύον το σύστημα VHF.

Ø Αστυνομική προστασία υποδομών σε κρίσιμα σημεία του δικτύου.

ε. Ρυθμιστικές παρεμβάσεις

Ø Δρομολόγηση επικαιροποίησης του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.

Ø Ποινική αναβάθμιση εγκλημάτων κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού .

Ø Συμπερίληψη στα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θανόντων από δεκαετία σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα.

Θα ήθελα να επισημάνω, πως τα μέτρα αυτά συνιστούν μια μεταβατική απάντηση της πολιτείας στο τραγικό συμβάν, έτσι ώστε να αισθάνονται οι πολίτες πως το μέσο αυτό είναι ασφαλές για να μπορέσουν να το χρησιμοποιούν. Είναι προφανές όταν θα έρθει με το καλό η ολοκλήρωση των έργων, στις αρχές του επόμενου φθινοπώρου, η Ελλάδα θα διαθέτει ένα μηχανολογικά πολύ αναβαθμισμένο σύστημα προστασίας και ασφάλειας. Έως τότε, θα ισχύσουν τα αυστηρά αυτά μέτρα και θα είμαστε η Ελληνική Κυβέρνηση, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος και η ΕΡΓΟΣΕ σε πραγματική εγρήγορση, ώστε οι πολίτες να αισθανθούν εμπιστοσύνη και να μπορέσουμε όλοι μαζί να προχωρήσουμε σε μια ουσιαστική αναβάθμιση η οποία δυστυχώς είναι υπερήμερη από δεκαετίες».

Ermis News 14 Μαρτίου 2023
Αφήστε ένα σχόλιο Αφήστε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

Ελλάδα

ΕΟΔΥ για γρίπη και Covid με βελτιωμένους δείκτες

Μείωση παρουσίασε η θετικότητα στο σύνολο των ελεγχθέντων δειγμάτων για SARS-CoV2, ενώ η θετικότητα για γρίπη στην κοινότητα παρουσίασε αύξηση, κατά την εβδομάδα 13-19 Μαρτίου, σύμφωνα με…

24 Μαρτίου 2023
Ελλάδα

Αλλαγή ώρας την Κυριακή 25 Μαρτίου

Μία ώρα μπροστά, θα μετακινηθούν οι δείκτες των ρολογιών την Κυριακή 26 Μαρτίου, καθώς την ημέρα αυτή αλλάζει η ώρα. Συγκεκριμένα, οι δείκτες του ρολογιού θα προχωρήσουν μία ώρα μπροστά,…

24 Μαρτίου 2023
Ελλάδα

Τελευταία προθεσμία πληρωμής εισφοράς στον ΕΛΓΑ η 31η Μαρτίου

 Με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ΦΕΚ 1618/ Β’ / 17-3-2023, ορίζεται ως τελευταία ημερομηνία εμπρόθεσμης καταβολής της Ειδικής Ασφαλιστικής Εισφοράς…

24 Μαρτίου 2023
Ελλάδα

Newsbomb: Ενα δημοσίευμα που θα ανάψει φωτιές!!!

Μεγάλος ο θόρυβος και πολλές οι συζητήσεις που έχουν προκληθεί από ένα δημοσίευμα της ιστοσελίδας NEWSBOMB με τίτλο Ζάκυνθος: "Η μαφία της νύχτας δρα ανενόχλητη…

23 Μαρτίου 2023
Ελλάδα

Eξελίξεις στις ελληνοτουρκικές σχέσες και παύση στρατιωτικών ασκήσεων τους επόμενους μήνες

Σε άτυπη συμφωνία ώστε να περιοριστούν στις απολύτως απαραίτητες οι στρατιωτικές ασκήσεις σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο κατέληξαν Ελλάδα και Τουρκία, σε μία προσπάθεια να…

23 Μαρτίου 2023
Ελλάδα

Σεισμός 3,9 Ρίχτερ μεταξύ Κυλλήνης και Ζακύνθου

Σεισμική δόνηση έγινε αισθητή, περίπου στις 9:45 σήμερα το πρωί, σε περιοχές της Ηλείας και της Αχαΐας. Σύμφωνα με την αναθεωρημένη λύση του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου του…

22 Μαρτίου 2023
ErmisNews Λογότυπο

Κατηγορίες Ειδήσεων

  • Ζάκυνθος
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Αγγελίες
  • Ermis Radio

Σχετικά με Εμάς

  • Ποιοι Είμαστε
  • Η Εφημερίδα ΕΡΜΗΣ
  • Ραδιοφωνικός Σταθμός Ermis Radio 91.8 fm
  • PRINT SHOP / Εκτυπώσεις Offset – Digital
  • Ηλεκτρονική Έκδοση Εφημερίδας “ΕΡΜΗΣ”
  • Συνδρομές Εφημερίδας “ΕΡΜΗΣ”
  • Επικοινωνία

Χρήσιμα

  • Φαρμακεία Ζακύνθου / 24ωρη Λειτουργία
  • Ταξιδεύω / Συγκοινωνίες από/προς Ζάκυνθο

Social Media

Ermis Radio 91.8 fm

Weaved by The Udjat TeamThe Udjat Team Logo

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Χάσατε τον κωδικό σας;