Το θέμα των πληρωμένων ασφαλιστικών εισφορών που όμως δεν αναγνωρίζει ο ΅ΕΦΚΑ έχουν φέρει στην επιφάνεια οι λογιστές σε όλη την Ελλάδα, καθώς υπάρχει τεράστια ταλαιπωρία των επιχειρηματιών που εκτός των άλλων αδυνατούν να λάβουν την ασφαλιστική ενημερότητα που έχουν ανάγκη.
Με την ιδιότητα του λογίστριας – φοροτεχνικού, η Γραμματέας του Επιμελητηρίου Νίκη Μαλαφούρη μίλησε στον –Ε- και έδωσε πληροφορίες για την εξέλιξη της υπόθεσης,.
«Το θέμα αυτό ταλαιπωρεί τον κόσμο τους τελευταίους μήνες και μάλιστα πολύ. Ο κλάδος μας εντόπισε αμέσως το πρόβλημα που δημιουργήθηκε και έγιναν διάφορες παρεμβάσεις σε μία προσπάθεια να αντιμετωπιστεί.
Ο ΕΦΚΑ προσπάθησε να αναβαθμιστεί και να εκσυγχρονιστεί ηλεκτρονικά, αλλά έγιναν κάποιες αλλοιώσεις και στρεβλώσεις και προέκυψαν κάποια ζητήματα στην πορεία.
Θα έπρεπε όλοι οι εμπλεκόμενοι να δουν το πρόβλημα και να το επιλύσουν για να μην ταλαιπωρείται ο κόσμος».
Για την υπόθεση και την μέχρι τώρα πορεία της η κ. Μαλαφούρη ανέφερε αναλυτικά τα ακόλουθα: «Ας δούμε πως ξεκίνησε το όλο θέμα γιατί κάποιοι προσπάθησαν να λάβουν ασφαλιστική ενημερότητα για διάφορους λόγους, όπως τα προγράμματα που είναι σε εξέλιξη ή για νομιμοποιήσεις των φακέλων τους στην τράπεζα, για είσπραξη χρημάτων και για άλλους προσωπικούς λόγους. Εκεί λοιπόν είδαν ότι οι πληρωμένες ασφαλιστικές εισφορές ήταν ξαναχρεωμένες. Δηλαδή χρεώθηκαν εις διπλούν και ο κόσμος άρχισε να τρελαίνεται…
Προσπαθώντας να λύσουμε το θέμα, γιατί εμείς γνωρίζαμε πως είχαν πληρώσει, μας έλεγαν να ξαναπληρωθούν αυτά τα χρήματα για να εκδοθεί η ασφαλιστική ενημερότητα. Μετά αυτά τα χρήματα θα πιστώνονταν στις οφειλές τους. Όμως κάποιοι επιχειρηματίες έπρεπε να πληρώσουν δεκάδες χιλιάδες κι όχι λίγα ευρώ. Αυτό δεν μπορούσε να γίνει, καταλάβαμε τη σοβαρότητα του προβλήματος και επικοινωνήσαμε με τις διοικήσεις του ΕΦΚΑ. Προσπάθεια έγινε και από το Σύλλογο των λογιστών, ενώ και οι Βουλευτές σε περιφερειακό επίπεδο κοίταξαν να το θέσουν πριν από το Πάσχα με ερώτηση στη Βουλή».
Για τα αποτελέσματα που είχαν οι διαμαρτυρίες και οι επαφές η κ. Μαλαφούρη έκανε γνωστά τα ακόλουθα: «Δόθηκε μία διαβεβαίωση ότι από τις αρχές Μαΐου δεν θα υπάρχουν οι διπλοεγγραφές και ότι θα εξομαλυνθεί η κατάσταση, όμως δεν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα, δηλαδή των διπλοχρεώσεων. Είναι μία σειρά από άλλα προβλήματα και προσπάθησαν εδώ στη Ζάκυνθο οι υπάλληλοι του ΙΚΑ να το λύσουν, όμως βρέθηκαν μπροστά σε ένα τεράστιο όγκο δουλειάς. Μας στέλνουν λοιπόν στην Πάτρα στο περιφερειακό γραφείο και εκεί υπάρχουν δύο υπάλληλοι για να λύσουν τα ζητήματα από όλη την περιφέρεια. Αυτοί αδυνατούν να τα λύσουν όλα.
Φανταστείτε πως αν ένας επιχειρηματίας πάει να πληρώσει τις εισφορές του με καθυστέρηση μίας ημέρας, αυτά τα χρήματα δεν πάνε στα τρέχοντα και πάνε και κουμπώνουν σε παλιές οφειλές. Έτσι ο κόσμος χάνει τη σειρά του και γίνεται μπέρδεμα.
Επίσης χάνουν τις ρυθμίσεις τους και χάνουν τις δόσεις, γίνεται ένα μπάχαλο. Ο επιχειρηματίας δεν μπορεί να παρακολουθήσει την εικόνα του, δεν μπορεί να βγάλει ασφαλιστική ενημερότητα από το σύστημα, δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί εδώ από το ΙΚΑ και γίνεται ένα αλαλούμ».
Η Γραμματέας του Επιμελητηρίου κ. Μαλαφούρη έφερε παραδείγματα της ταλαιπωρίας που υφίσταται ο επιχειρηματικός κόσμος και είπε: «Στις 30 του προηγούμενου μήνα έληξε η προθεσμία για να στείλουμε ασφαλιστική ενημερότητα για όσους είναι σε προγράμματα του ΕΦΕΠΑΕ ή της περιφέρειας και δεν μπορούσαμε. Πήραμε ένα 10ήμερο προθεσμία αλλά ο χρόνος εξαντλείται και δεν ξέρουμε τι να κάνουμε…
Κάναμε μία πρόταση, καθώς δεν είναι θέμα του επιχειρηματία, να δίνουν μία χειρόγραφη ενημερότητα από τα γραφεία του ΙΚΑ εδώ για να εξυπηρετήσουν τον κόσμο.
Το πρόβλημα συνεχίζεται και δεν ξέρουμε τι θα γίνει…
Λέμε για εκείνους που δεν χρωστάνε ότι πρέπει να δίνεται χειρόγραφη βεβαίωση».
Τέλος για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες στον τομέα της ασφάλισης αλλά και για την αντιμετώπιση που πρέπει να έχουν οι επιχειρηματίες η κ. Μαλαφούρη δήλωσε: «Τα ηλεκτρονικά συστήματα είναι πολύ καλά αλλά μας έχουν προσθέσει και προβλήματα, αν δεν γίνονται οι απαιτούμενες αναβαθμίσεις θα πελαγώσουμε, όπως έγινε τώρα.
Ο επιχειρηματίας που προσπαθεί να κάνει επανεκκίνηση μετά από τόσες κρίσεις υγειονομικές, οικονομικές, με σεισμούς και ΙΑΝΟΥΣ στη Ζάκυνθο, κοιτάζει να δουλέψει με τον τουρισμό με το 2022 έχει καλές προϋποθέσεις. Δεν γίνεται λοιπόν να κολλάει σε πρακτικά και γραφειοκρατικά θέματα! Είναι κρίμα!. Ταλαιπωρούνται όλοι, ταλαιπωρούνται και οι λογιστές και πρέπει να λυθεί αυτό.
Περιμένουμε με αγωνία γιατί εμείς οι λογιστές είμαστε οι διαμεσολαβητές μεταξύ του πολίτη και του κράτους».