Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες επί της οδού Φιλικών και ήδη έχουν ξεκινήσει οι γεωτρήσεις για την τοποθέτηση μεγάλων σιδερένιων πασσάλων που θα γεμίσουν με μπετόν και θα χρησιμοποιηθούν για την στήριξη του μεγάλου τοιχίου αντιστήριξης που θα κατασκευαστεί. Στόχος είναι οι εργασίες στην περιοχή να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατόν, καθώς ο δρόμος όπου γίνονται οι εργασίες είναι ένας από τους βασικούς οδικούς άξονες για την είσοδο και την έξοδο προς και από την Πόλη. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την ολοκλήρωση των έργων μέσα σε τρεις μήνες, ωστόσο οι επιβλέποντες μηχανικοί της ΠΕΖ προβλέπουν πως σε ενάμιση μήνα, εκτός απροόπτου, ένα μεγάλο μέρος του έργου θα έχει ολοκληρωθεί.
Το μεσημέρι της Πέμπτης 11-11 και ενώ στο σημείο γίνονταν εργασίες από το γεωτρύπανο που βρίσκεται εδώ και λίγες ημέρες στο νησί μας, το εργοτάξιο επισκέφτηκε η Αντιπεριφερειάρχης Κατερίνα Μοθωναίου με το Διευθυντή των Τεχνικών Υπηρεσιών της ΠΕΖ Δ. Γιαννούλη. Με αφορμή την επίσκεψή της στο χώρο, η Αντιπεριφερειάρχης Ζακύνθου μίλησε στους δημοσιογράφους και απάντησε στα ερωτήματα που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα για το έργο, σημειώνοντας πως εκ των υστέρων δεν μπορούν να γίνουν αλλαγές για πιο πλατιά πεζοδρόμια. Ωστόσο, απηύθυνε δημόσια κάλεσμα στους όμορους ιδιοκτήτες, να παραχωρήσουν τμήμα του οικοπέδου τους για να επεκταθεί η πεζοδρόμηση.
“Αξιοποιούμε πλήρως την απαλλοτρίωση, αδύνατες εκ των υστέρων αλλαγές” δήλωσε η Αντιπεριφερειάρχης Κ. Μοθωναίου
Συνολικά θα τοποθετηθούν 101 πάσσαλοι για την στήριξη του τοιχίου το οποίο θα επενδυθεί με τις πέτρες που βγήκαν από τις εκσκαφές, ενώ η Αντιπεριφερειάρχης επανέλαβε πως το έργο γίνεται σε όλο την έκταση της απαλλοτριωμένης περιοχής.
«Το πεζοδρόμιο θα έχει πλάτος από 80 εκατοστά μέχρι ένα μέτρο έτσι ώστε με ασφάλεια να μετακινούνται οι πεζοί. Η μελέτη ξεκίνησε από τον Αντιπεριφερειάρχη Λευτέρη Νιοτόπουλο και σήμερα είμαστε στην πολύ ευχάριστη θέση να την υλοποιούμε. Έχουμε εκμεταλλευτεί όλο το απαλλοτριωμένο τμήμα και το έργο πρέπει να γίνει για την ασφάλεια και τη διευκόλυνση οδηγών και πεζών» ανέφερε, ενώ για τις παρατηρήσεις συμπολιτών μας όπως αυτές που δημόσια διατύπωσε ο μηχανικός Νίκος Βουτσινάς ανέφερε πως πίσω από το τοιχίο θα κατασκευαστεί φράκτης και στραγγιστικό έργο και έτσι δεν υπάρχει περιθώριο για ακόμη πιο πλατύ πεζοδρόμιο.
«Η μελέτη είναι πλήρης και μέλημα είναι η ασφάλεια των όμορων κατοικιών και των διερχόμενων πολιτών. Θέλω να παρακαλέσω τους όμορους ιδιοκτήτες – εφόσον επιθυμούν – να παραχωρήσουν τμήμα της ιδιοκτησίας τους για να συνεχίσει το πεζοδρόμιο. Η Περιφέρεια έχει και τη θέληση και τα κονδύλια» τόνισε.