Μία ακόμα συνεδρίαση της Επιτροπής Πρότυπης Τουριστικής Αξιοποίησης και Προστασίας του Ναυαγίου Ζακύνθου, αναμένεται το επόμενο διάστημα, καθώς η μελέτη έχει παραδοθεί και πρέπει να εγκριθεί.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Πρόεδρος του Συλλόγου των μηχανικών και αναπληρωματικό μέλος της Επιτροπής Γεώργιος Μοθωναίος, υπάρχουν κάποιες επισημάνσεις και προτάσεις που έκανε η Επιτροπή και πρέπει να συμπεριληφθούν στη μελέτη, ενώ πολύ σημαντικό ανέφερε πως είναι η χάραξη της γραμμής παραλίας.
«Εδώ και δύο εβδομάδες έχει παραδοθεί στην Επιτροπή του Ναυαγίου η μελέτη για την πρόσβαση, την ασφάλεια και τη θέαση στον επίμαχο χώρο. Αφορά τόσο το χερσαίο τμήμα όσο και την παραλία.
Η Πρόεδροςτης Επιτροπής παρέδωσε το υλικό στα μέλη για να την μελετήσουν. Εκφράσαμε τις αντιρρήσεις μας καθώς και τις απορίες μας και τώρα πριμένουμε την επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής για να συζητήσουμε τους προβληματισμούς που καταθέσαμε» είπε ο κ. Μοθωναίος.
Το Υπουργείο
Σε ερώτηση για το ποιός έχει την ευθύνη για να υλοποιηθεί η μελέτη, ο Πρόεδρος του Συλλόγου των Μηχανικών είπε: « Η εφαρμογή της θα γίνει από το Υπουργείο Τουρισμού και το θέμα είναι ότι ο χώρος που μπορούμε να κάνουμε παρεμβάσεις είναι από τη γραμμή αιγιαλού και προς τα εμπρός, δηλαδή περίπου 10-15 μέτρα από το φρύδι του βράχου».
Το μονοπάτι
Το πλάνο που έχει σχεδιαστεί περιλαμβάνει τα εξής, σύμφωνα με τον κ. Μοθωναίο: «Δημιουργείται ένα μονοπάτι, περίπου 500 με 600 μέτρα και ξεκινάει από το σημείο που τώρα είναι η εξέδρα για να φτάσει μέχρι εκεί που είναι η σημαία προς το βόρειο μέρος.
Περιλαμβάνει περίφραξη και παγκάκια.
Έχουμε 4 σημεία θέασης κι εγώ ζήτησα να δημιουργηθεί εσοχή για να μπορεί ο κόσμος να δει το ναυάγιο και βγάζει τις φωτογραφίες του με ασφάλεια. Θεωρώ ότι χρειάζεται κατάλληλη υποδομή για να πάει κάποιος να δει το ναυάγιο. Επίσης πρότεινα να γίνουν και μερικά κιόσκια για να μπορούν οι τουρίστες να σταματήσουν και να θαυμάσουν τη φύση, να βγάλουν φωτογραφίες και να δουν την ανατολή ή τη δύση του ηλίου. Το μονοπάτι αυτό ακολουθεί την ακτογραμμή και θα διαμορφωθεί κατά τρόπο που ο τουρίστας να μπορεί να περπατήσει με ασφάλεια».
Η γραμμή παραλίας
Μιλώντας για την ανάγκη χάραξης της γραμμής παραλίας ο κ. Μοθωναίος είπε: «Ο χώρος στον οποίο θα γίνει η παρέμβαση είναι περιορισμένος και θεωρώ πως άμεσα χρειάζεται να αναληφθεί η πρωτοβουλία από τις αρχές για τη χλάραξη της γραμμής παραλίας. Στα εκτός σχεδίου αυτή η γραμμή είναι από 50 έως 100 μέτρα από τη γραμμή αιγιαλού και με τη χάραξή της δίνεται η δυνατότητα στο ελληνικό δημόσιο να κάνει απαλλοτρίωση και να προχωρήσει τα έργα που χρειάζονται. Θεωρώ πως πρέπει να κάνουμε άμεσα το αίτημα γιατί θα μας λύσει πολλά προβλήματα και θα το φέρω σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου».
Επιπλέον παρεμβάσεις
Συμμετέχοντες στην Επιτροπή ζήτησαν κι άλλες παρεμβάσεις που μπορούν να ενσωματωθούν στη μελέτη, θέμα για το οποίο ο κ. Μοθωναίος ανέφερε: «Μεταξύ αυτών που ζητάμε είναι να υπάρχουν σε 3 επιπλέον σημεία εσοχές ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να δουν με την άνεσή τους το ναυάγιο κι ακόμα ζητήσαμε κιόσκια αναψυχής. Εγώ βλέπω την περιοχή σαν το πάρκο του Σταύρου Νιάρχου.
Η μελέτη σήμανσης για τις ζώνες στο κάτω μέρος είναι πολύ καλή και είναι γνωστό ότι μαζί με τον κ. Μαρινάκη κάναμε το τοπογραφικό που μας ζήτησε η Πρόεδρος.
Η συντήρηση του καραβιού έχει δρομολογηθεί και προγραμματιστεί. Το καράβι πρέπει να σηκωθεί από το έδαφος και να είναι όπως όταν βρίσκεται σε καρνάγιο».
Η επόμενη ημέρα
Ερωτηθείς για το χρονοδιάγραμμα ο Πρόεδρος τουΣυλλόγου των Μηχανικών είπε ότι η μελέτη –αφού εγκριθεί- στη συνέχεια θα δημοπρατηθεί και μέσα στο 2023 ο ανάδοχος θα προχωρήσει τα έργα για την ασφάελια, την πρόσβαση και τη θέαση του Ναυαγίου.
Η Επιτροπή επρόκειτο να συγκληθεί πριν από μία εβδομάδα αλλά είχε ένα προσωπικό θέμα η Πρόεδρος και ζήτησε να συνεδριάσει αργότερα.