Το τέλος του Μαΐου ο τουρισμός ανεβάζει στροφές, όπως συνέβη και στην αρχή του ίδιου μήνα, αλλά το ενδιάμεσο διάστημα δεν ήταν το αναμενόμενο. Ωστόσο το πρόσημο για το τέλος του τρέχοντος μηνός θα κλείσει θετικά και με μία πολύ μικρή αύξηση συγκριτικά με το 2019.
Το ενδιαφέρον των επιχειρηματιών εστιάζεται τώρα στους 3 καυτούς μήνες του καλοκαιριού, καθώς θεωρούν ότι τώρα θα υπάρξει πολύ αισθητή βελτίωση στις αφίξεις αλλά και στις δαπάνες των επισκεπτών μας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του –Ε-, ο φετινός Μάιος σε αριθμούς θα ξεπεράσει τις 90.000 σε τουρίστες ενώ αναφορικά με τις διεθνείς πτήσεις, θα φτάσουν τις 580.
Αν και οι αφίξεις πηγαίνουν καλά, ο επιχειρηματικός κόσμος δηλώνει ότι τα οικονομικά δεν έχουν βελτιωθεί με τους ρυθμούς που θα έπρεπε κι αυτό γιατί οι τουρίστες δεν κάνουν δαπάνες και δεν ανοίγουν τα πορτοφόλια τους εκτός των ξενοδοχείων που καταλύουν. Ένας ακόμα τομέας που απασχολεί εντονότατα τους επιχειρηματίες είναι η συνεχής άνοδος των τιμών κι αυτό γιατί θεωρούν πως στο τέλος της φετινής χρονιάς που θα γνωρίζουν τα έσοδα και τα έξοδα θα εκπλαγούν από τις τεράστιες λειτουργικές δαπάνες που θα συμπιέσουν τα κέρδη τους.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι το διήμερο που πέρασε είχαμε στο διεθνές αεροδρόμιο Ζακύνθου το Σαββάτο έφτασαν 25 πτήσεις, χθες Κυριακή είχαμε 31 και σήμερα Δευτέρα αναμένουμε 25 πτήσεις.
Ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, στον χαιρετισμό του στο Συνέδριο της ΕΣΕΕ μίλησε για τη φετινή χρονιά και αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο πλέγμα των παρεμβάσεων που αναλήφθηκαν όλο αυτό το διάστημα, προκειμένου να «φωτιστούν» μη προβεβλημένοι προορισμοί σε όλη τη χώρα, αλλά και πολλοί χειμερινοί προορισμοί- έτσι ώστε τα έσοδα από το τουριστικό προϊόν να φτάνουν σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας, δώδεκα μήνες τον χρόνο. Παράλληλα, υπογράμμισε τη σημασία του επιτυχούς ανοίγματος και σε νέες αγορές, που έχει οδηγήσει στην ενίσχυση του ελληνικού brand.
Ο Υπουργός Τουρισμού Εστίασε ακόμη στα πρώτα ελπιδοφόρα στοιχεία της φετινής τουριστικής σεζόν. «Η Ελλάδα είναι πρώτος προορισμός για τους Γάλλους ταξιδιώτες. Είναι πρώτος προορισμός και για τους Ρουμάνους που επιλέγουν τον οδικό τουρισμό, ένας στους δύο Σέρβους που θα ταξιδέψουν στο εξωτερικό, επιλέγουν επίσης τη χώρα μας. Η Apollo και η Der Touristik προσθέτουν συνεχώς νέους προορισμούς συνεχώς, οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της Μεγάλης Βρετανίας -EasyJet, Jet 2, Ryanair και British Airways- παρουσιάζουν αύξηση των ταξιδιωτών από 20% έως 50% σε σχέση με το 2019, ενώ πολύ θετικά είναι τα μηνύματα από το Ισραήλ ειδικά για τον μήνα Σεπτέμβριο» ανέφερε.
Όπως επισήμανε ο κ. Κικίλιας, τα αποτελέσματα είναι πλέον μετρήσιμα. «Αυτό που βλέπουμε είναι ότι όσοι μας επισκέφθηκαν, ξανά και ξανά, από το 2019 μέχρι σήμερα, κάθε χρονιά ξοδεύουν παραπάνω. Και αυτό αποτελεί την καλύτερη απόδειξη της εμπιστοσύνης που καταφέραμε να χτίσουμε όλο αυτό το διάστημα. Δεν ξέρω κανέναν ταξιδιώτη που δεν θέλει να ξοδέψει. Με αυτή την ψυχολογία έρχονται όλοι», δήλωσε.