Για την κίνηση που διαμορφώθηκε το φετινό καλοκαίρι μίλησε στον –Ε- ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΚΤΕΛ Ζακύνθου Διονύσιος Κακολύρης ο οποίος έδωσε καλές πληροφορίες, αλλά υπενθύμισε ότι είμαστε πολύ πίσω σε οργάνωση και υποδομές.
![](https://ermisnews.gr/wp-content/uploads/2020/07/kakolyrhs-ktel.jpg)
Αναφερόμενος στους μήνες του καλοκαιριού όσο και στο Σεπτέμβριο μήνα, ο Πρόεδρος του ΚΤΕΛ είπε: «Συγκριτικά με το καλοκαίρι του 2020 και του 2021 που ο κόσμος έκανε μετακινήσεις με μεγάλη προσοχή, το φετινό ήταν ένα καλό καλοκαίρι. Βέβαια από πλευράς εσόδων δεν ήταν όπως τα παλιά καλοκαίρια, όμως κρατάμε τα θετικά. Επανήλθαμε στις προ κορονοϊού καταστάσεις και αυτό είναι ευχάριστο.
Τώρα ο κόσμος κοιτάζει άλλους τρόπους μετακίνησης, για παράδειγμα να ενοικιάζει αυτοκίνητα. Αυτό είναι έντονο τα τελευταία καλοκαίρια και αποδυναμώνονται οι συγκοινωνίες.
Ο φετινός Σεπτέμβριος κινήθηκε καλά όπως τις παλιές καλές εποχές. Τώρα δεν έχουμε το φόβο των δύο προηγούμενων ετών της πανδημίας που κλείναμε το Σεπτέμβριο και είδαμε πως φέτος πήγαμε καλά».
Ηλεκτρονικό εισιτήριο
Ερωτηθείς για την εξυπηρέτηση από τα ηλεκτρονικά μέσα ο κ. Κακολύρης είπε τα εξής: «Ο κόσμος εξυπηρετείται με το ηλεκτρονικό εισιτήριο και ενώ αρχικά το επέλεγαν οι αλλοδαποί τουρίστες, τώρα το προτιμούν και οι Έλληνες και τους γίνεται συνήθεια σιγά-σιγά. Τώρα με τα ηλεκτρονικά προγράμματα θα δίνεται και το τοπικό εισιτήριο ηλεκτρονικά και αυτό θα εφαρμοστεί από το επόμενο καλοκαίρι.
Εκτός από τους πελάτες μας, το ηλεκτρονικό εισιτήριο εξυπηρετεί και το ΚΤΕΛ γιατί έχουμε καλύτερη οργάνωση και γνωρίζουμε πόσο κόσμο έχουμε για να ταξιδέψει και έτσι προγραμματίζουμε καλύτερα».
Τα δρομολόγια
Για τα νέα δρομολόγια που ισχύουν από την αρχή αυτής της εβδομάδας ο κ. Κακολύρης είπε ότι το ΚΤΕΛ εναρμονίστηκε με τις αλλαγές στις ώρες αναχώρησης των πλοίων. «Ο αριθμός των δρομολογίων παραμένει σταθερός και γίνονται τρία δρομολόγια καθημερινά από τη Ζάκυνθο για Πάτρα και Αθήνα και αντίστοιχα τρία γίνονται από την Αθήνα.
Τον Οκτώβριο μήνα η πληρότητα των λεωφορείων από τη Ζάκυνθο είναι σχετικά καλή, όμως από την Αθήνα είναι μειωμένη.
Λιγότερα είναι και τα τοπικά δρομολόγια προς τις τουριστικές περιοχές» είπε ο Πρόεδρος.
Οι υποδομές
Ο κ. Κακολύρης αναφέρθηκε γενικά στην έλλειψη υποδομών στο νησί και ειδικά στο θέμα της προβλήτας για τα κρουαζιερόπλοια.
«Η έλλειψη υποδομών για τα κρουαζιερόπλοια δεν βοηθάει γιατί το πλοίο μένει έξω από το λιμάνι και δεν εξυπηρετούνται οι τουρίστες. Αν κατέβαιναν 2.000 άτομα στην πόλη, σκεφτείτε πόσο θα δούλευαν τα μαγαζιά. Επέστρεψα από τα Χανιά που ήταν το ετήσιο συνέδριο των ΚΤΕΛ και περπατώντας στην πόλη ένοιωσα πως είναι Δεκαπενταύγουστος. Το ίδιο γίνεται και στην Κέρκυρα και εμείς εδώ ευθυνόμαστε γιατί δεν έχουμε οργάνωση. Εκεί οι επιχειρηματίες έχουν δουλειά άλλες 60 με 90 ημέρες» είπε ο κ. Κακολύρης που περιέγραψε και εξειδικευμένα προβλήματα που έχουν οι οδηγοί των λεωφορείων. .
«Στη Ζάκυνθο έχουμε συνθήκες ζούγκλας και με αυτές τις συνθήκες δουλέψαμε αυτό το καλοκαίρι. Δεν μπορούσαμε να περάσουμε από τους δρόμους με τα κλαδιά που υπήρχαν. Επίσης την ώρα που έφθανε το καράβι με 300 ΙΧ που έπρεπε να βγουν αυτά τα αυτοκίνητα, το λιμάνι έκλεινε και μαζί και η παραλιακή» είπε ο Πρόεδρος.
Το συνέδριο
Το περασμένο Σαββατοκύριακο έγινε το συνέδριο των ΚΤΕΛ στα Χανιά και εκεί συζητήθηκαν οργανωτικά θέματα του κλάδου. Ο κ. Διονύσιος Κακολύρης είπε τα εξής: «Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η αύξηση της τιμής των καυσίμων και για το λόγο αυτό ζητούν να αυξηθεί και το εισιτήριο. Από το 2010 δεν έχει δοθεί καμία αύξηση και το εισιτήριο με το οποίο πηγαίνεις στην Αθήνα με 26 ευρώ, είναι το ίδιο από τότε. Εκείνη την εποχή το πετρέλαιο είχε 1 ευρώ και τώρα έχει 2,30. Ζητάμε να υπάρξει μία βοήθεια για να μπορέσουμε κι εμείς να ανταποκριθούμε. Δεν χρειάζεται να αυξηθεί κατ’ ανάγκην η τιμή του εισιτηρίου.
Ο κόσμος έχει περιορίσει τις μετακινήσεις και η πληρότητα στα λεωφορεία τώρα έχει περιοριστεί».