Η απόφαση για να κλείσει το “ναυάγιο” έχει βαρύνουσα πολιτική και οικονομική σημασία. Δεν συμφωνούμε με την απόφαση, εδώ στη Ζάκυνθο και για το λόγο αυτό χθες Πέμπτη 16 Μαρτίου, υπήρξε μια μεγάλη σύσκεψη στην Περιφέρεια δυστυχώς, κλειστή στα μέσα ενημέρωσης, (το συνηθίζει αυτό η Περιφέρεια), κατά την οποία εξετάστηκαν όλες οι παράμετροι του ζητήματος. Χωρίς αμφιβολία προέχει το ζήτημα της ασφάλειας των πολιτών και των επισκεπτών αλλά εύλογες είναι οι απορίες για τους λόγους που επέβαλλαν αυτή τη μυστικότητα.
Δηλαδή ήλθε το κλιμάκιο του ΟΑΣΠ και έκανε αυτοψία με τεχνικά μέσα και πολύωρες επιμετρήσεις. Ο Δήμος δεν γνώριζε απολύτως τίποτα. ΄Αλλωστε τον έχουν “εξορίσει” από εκεί, οπότε …απαλλάσσεται και της πολιτικής ευθύνης.
Η Περιφέρεια δεν εγνώριζε; Ο Βουλευτής δεν εγνώριζε; Η Επιτροπή Διαχείρισης του “Ναυαγίου” δεν εγνώριζε; Κι αν δεν εγνώριζαν πως αντιμετωπίζουν το θέμα της πλήρους και ολοσχερούς αγνόησής τους;
Καλείται η κα Μοθωναίου να παρευρεθεί στη σύσκεψη. Δεν ενημέρωσε την κα Κράτσα ή τον κ. Ακτύπη; Δεν διαβουλεύtηκε μαζί τους για τη θέση που θα ελάμβανε η Περιφέρεια; Ο κ. Λέκκας είναι, αν θυμόμαστε καλά, σύμβουλος της Περιφέρειας Iόνιων Nησιών. Δεν υπήρξε συνεννόηση μαζί του;
‘Ολα αυτά τα ερωτήματα δεν είναι δικά μας. Είναι πολλών, καλόπιστα διαμαρτυρομένων συμπολιτών μας, για μια απόφαση η οποία επηρεάζει σημαντικά τη ζωή τους. Και αναφερόμαστε σε έναν πολύ μεγάλο πληθυσμό προσώπων και επιχειρήσεων.
Ανεξάρτητα από τα όποια λάθη έχουν γίνει στο παρελθόν με το “ναυάγιο”, το ζήτημα απαιτεί μια άλλου τύπου αντιμετώπιση.
Είμαστε βέβαιοι ότι η κυβέρνηση και ίσως ο κ. Λέκκας θα το ξαναδούν το όλο ζήτημα με αντικειμενικούς όρους ασφαλείας. Αρκεί κι εμείς εδώ στη Ζάκυνθο να σοβαρευτούμε επιτέλους.
Ο Δήμος πρέπει να γίνει ξανά συνομιλητής του Υπουργείου για το ναυάγιο, απ’ όπου για τοπικούς μικροπολιτικούς λόγους τον απέκλεισαν και να συνεργαστεί μαζί του και ο Ο.Α.Σ.Π. και το Υπουργείο Τουρισμού και ο κ. Λέκκας.
Η πρόσβαση μπορεί να εφαρμοστεί. Αρκεί να εφαρμοστεί η ζωνοποίηση που προέβλεπε η μελέτη Λέκκα. Επιβάλλεται επίσης να υπάρξουν κανόνες στην ναυσιπλοία και στην πυκνότητα των επισκεπτών. Όλα μπορούν να γίνουν. Αρκεί να δώσουμε το θέμα σε ειδικούς και όχι σε απερίσκεπτους και αγράμματους αφισοκολητές των κομμάτων.

ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΠΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟ ΛΕΚΚΑ
Ο κ. Ευθύμιος Λέκκας είναι ένας σπουδαίος επιστήμων και ένας φίλος της Ζακύνθου που το έχει αποδείξει με την συμπεριφορά του. Η εισήγηση του, για το κλείσιμο του “ναυαγίου”, υπαγορεύεται από επιστημονικές μελέτες και γι΄ αυτό είναι καταρχήν αποδεκτή και σεβαστή.
‘Ομως η απόφαση αυτή έρχεται ως αποτέλεσμα σωρείας λαθών που έγιναν από εμάς εδώ στη Ζάκυνθο, ιδιαίτερα το 2022, με ευθύνη των τοπικών αρχών.
Ενώ η μελέτη που κατά το παρελθόν είχε εκπονήσει και είχε αποπληρώσει ο Δήμος Ζακύνθου, προέβλεπε την ζωνοποίηση της ακτής του ναυαγίου έτσι ώστε οι λουόμενοι να μην πλησιάζουν τα πρανή του βράχου και να μην εκτίθενται σε κίνδυνο, αυτή η μελέτη ουδέποτε έγινε προσπάθεια να εφαρμοστεί από το Λιμεναρχείο και τους (ανύπαρκτους) φύλακες της Επιτροπής Διαχείρισης του Ναυαγίου.

Αντίθετα, όλα τα μέτρα που προέβλεπε, παραβιάζονταν συστηματικά από όλους τους εμπλεκόμενους, γράφοντας στα παλιά τους τα παπούτσια και την προστασία των επισκεπτών και τον ίδιο τον κ. Λέκκα και τον Οργανισμό Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας.
Χαρακτηριστικές είναι οι φωτογραφίες που τράβηξε ο κ. Γερ. Παπαδόπουλος σεισμολόγος, όταν τον περασμένο Αύγουστο επισκέφτηκε το ναυάγιο.
Μετά από τέτοια προκλητική αγνόηση των επιστημονικών δεδομένων, τι θα μπορούσαμε να περιμέναμε άραγε από τον Λέκκα και την κυβέρνηση;
ermisnewsroom
“όπου λαλούν πολλοί κοκκόροι,αργεί να ξημερώσει”.Παλιά παροιμία της Γουαδελούπης.Σεβασμός στους επιστήμονες.Αυτοί ξέρουν,εμείς δεν ξέρουμε.