Ο συνδυασμός ΑΝΑΣΑ για τα Ιόνια Νησιά και ο τέως Περιφερειάρχης Θ. Γαλιατσάτος επανέρχονται στο ζήτημα της μεταφοράς των απορριμμάτων από το οικόπεδο στο Λίβα και στην απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου που απορρίπτει την προγραμματική σύμβαση του Περιφερειακού Φορέα Διαχείρισης Απορριμμάτων με την εταιρεία Μεσόγειος.
Θυμίζουμε πως η σύμβαση ανατέθηκε με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, χωρίς προηγούμενη δημοσίευση και η ανάθεση αυτή έγινε στην εταιρεία Μεσόγειος που έχει αναλάβει τόσο την λειτουργία της ενδιάμεσης λύσης όσο και την κατασκευή του εργοστασίου της ΟΕΔΑ στο Λίβα.
Μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΕΡΜΗ, ο επικεφαλής της ΑΝΑΣΑ σχολίασε πως οι χειρισμοί που γίνονται είναι ενδεικτικοί του τρόπου που η Περιφέρεια θεωρεί ότι μπορεί να γίνεται η διαχείριση στο δημόσιο χρήμα, ενώ τόνισε πως ο Περιφερειακός ΦΟΔΣΑ θα έπρεπε να έχει προχωρήσει αν όχι σε διαγωνισμό, τότε σε συγκέντρωση περισσότερων προσφορών.
«Τα εμπόδια στη διαδικασία μεταφοράς σχετίζονται με έναν πολύ κακό χειρισμό που έγινε από το Φορέα, δηλαδή την επιλογή να κάνει έναν διαγωνισμό, χωρίς να προκήρυξη και με μόνο έναν ανάδοχο για το ποσό των 1,7 εκατομμυρίων» τόνισε ο τέως Περιφερειάρχης σημειώνοντας πως η έκπτωση που δόθηκε από την εταιρεία ήταν σε ποσοστό του 2% για τα «μάτια του κόσμου» σημειώνοντας ακόμη πως δεν πρόκειται για ζήτημα ατυχίας, αλλά νοοτροπίας για το πώς γίνεται η διαχείριση του δημόσιου χρήματος.
«Σίγουρα θέλουμε να ξεμπλοκαριστεί ο Λίβας και να γίνει η μεταφορά για να ξεκινήσουν οι εργασίες για το έργο της ΟΕΔΑ, αλλά εξαιτίας αυτής της ανάγκης δεν μπορούμε απλά να παρακολουθούμε μια τέτοια διαχείριση στο δημόσιο χρήμα. Αν ο διαγωνισμός γινόταν με την έννοια της πρόσκλησης περιορισμένου αριθμού εταιρειών, θα εξασφαλιζόταν μεγαλύτερη έκπτωση» τόνισε, σημειώνοντας πως η συγκεκριμένη εταιρεία δεν είναι η μοναδική που θα μπορούσε να αναλάβει αυτό το έργο.
«Δεν μπορούμε να διαχειριζόμαστε το δημόσιο χρήμα με διαδικασίες που δεν είναι διαφανείς»
Ο συνδυασμός ΑΝΑΣΑ έδωσε στη δημοσιότητα το κείμενο της απόφασης του Ελεγκτικού που αναφέρει τους λόγους για τους οποίους δεν εγκρίθηκε η σύμβαση και έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι: «Η αναθέτουσα αρχή μη νομίμως προσέφυγε στη διαδικασία διαπραγμάτευσης του άρθρου 32 παρ 2. β’ του ν.4412/20016 . Τούτο γιατί δεν υφίσταται πλήρης και σαφής δικαιολογία ως προς την συνδρομή των προϋποθέσεων της διάταξης αυτής»
Επιπλέον το Ελεγκτικό Συνέδριο στην απόφαση του αναφέρει πως «δεν προκύπτει ότι ζητήθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων σύμφωνη γνώμη» , «τα δικαιολογητικά του αναδόχου δε μνημονεύονται στα έγγραφα που υποβλήθηκαν αλλά ούτε και προσκομίζονται ενώπιον του κλιμακίου» , «η αναθέτουσα αρχή δεν είχε μεριμνήσει ώστε να εκδοθεί άδεια που αφορά το παράπλευρο οικόπεδο στο οποίο θα αποθηκευτούν οι 30.000 τόνοι δεματοποιημένων απορριμμάτων» , «δεν προκύπτει πως έχει παραταθεί η ισχύς της ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/117213/2548 (Β΄5496/14-12-2020 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας με την οποία προβλέφθηκε η μεταφορά από τον ΦΟΔΣΑ Ιονίων Νήσων δεματοποιημένων υπολειμμάτων επεξεργασίας αστικών στερεών αποβλήτων, μέγιστης ποσότητας 10.000 τόνους του Δήμου Ζακύνθου στις νόμιμα λειτουργούσες εγκαταστάσεις επεξεργασίας αποβλήτων στη θέση Τριανταφυλλιά Δήμου Ήλιδας που ισχύει από τη δημοσίευση της έως την 31η .7.2021»
ermisnewsroom
Η σύμβαση είχε γίνει με την νομοθεσία “περί κατεπείγοντος” γιατί ήταν τα σκουπίδια στους δρόμους και υπήρχε σοβαρό θέμα υγείας.
Υπάρχει ανάλογη νομοθεσία που ενεργοποιείται σε περιπτώσης σοβαρών προβλημάτων (π.χ. θέματα Υγείας, Εθνικής Ασφάλειας κλπ.)
Ας πούμε οτι όλα έγιναν λάθος ο ΣΥΡΙΖΑ τι θα έκανε? Θα έκανε διαγωνισμό και με ποιά διαδικασία?
Όμως αφού το Ελεγκτικό Συνέδριο αποφάσισε έτσι να είμαστε έτοιμοι να ξαναμείνουν τα σκουπίδια στους δρόμους γιατί αυτοί οι διαγωνισμοί
παίρνουν χρόνια να τελειώσουν λόγω των πολλών ενστάσεων.