Ζάκυνθος

Η διοίκηση του ΚΤΕΛ Ζακύνθου για τους 6 οδηγούς

Καταγραφή των γεγονότων που έχουν λάβει χώρα με τους 6 οδηγούς οι οποίοι τελικά θα απομακρυνθούν από τη δουλειά τους γιατί δεν βρέθηκε σημείο επικοινωνίας μαζί τους, κάνει η διοίκηση του ΚΤΕΛ η οποία έδωσε στη δημοσιότητα την ακόλουθη ανακοίνωση:

Το έγγραφο της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΚΤΕΛ ΝΟΜΟΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» σχετικά με τις ανακοινώσεις του «Εργατικού Κέντρου Ζακύνθου» και του «Σωματείου Προσωπικού ΚΤΕΛ και Οδηγών Ν. Ζακύνθου», που είδαν το φως της δημοσιότητας, αναφέρει:

Είναι γνωστό σε όλη την κοινωνία της Ζακύνθου αλλά και ευρύτερα, ότι είμαστε μία επιχείρηση που ενδιαφέρεται για τον τόπο της και την ανάπτυξή του.

Επίσης είναι γνωστό ότι οι εργαζόμενοί μας απασχολούνται σε εμάς επί σειρά δεκαετιών και ότι εκτιμούσαμε και εκτιμούμε τον μόχθο τους για την εξυπηρέτηση των Ζακυνθινών και γενικότερα του επιβατικού κοινού.

Οι κατήγοροί μας αίφνης ενοχλήθηκαν και αντέδρασαν από την απόλυση δύο συνδικαλιστών, ενώ δυστυχώς έχουμε αναγκαστεί να καταγγείλουμε τις συμβάσεις εργασίας και άλλων οδηγών της επιχείρησής μας. Η μονοθεματική τους αντίδραση είναι ενδεικτική των συμφερόντων που εξυπηρετούν.

Ξεχνούν άλλωστε στις ανακοινώσεις τους να αποτυπώσουν την πραγματικότητα.

Οφείλουμε συνεπώς να αναδείξουμε την αλήθεια και μόνον αυτή.

Η αλήθεια λοιπόν, είναι η εξής:

              Από το έτος 2019 και εντεύθεν η εταιρεία, όπως και η πλειοψηφία των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων της χώρας μας, αντιμετωπίζει μεγάλη οικονομική δυσχέρεια.

Από επίσημες εκθέσεις ελέγχου ορκωτών λογιστών, διαπιστώθηκαν οικονομικά προβλήματα τα οποία εκκίνησαν το 2019 και γιγαντώθηκαν με την πανδημία covid.

              Με κρατική εντολή επιβλήθηκε η μειωμένη πληρότητα των δρομολογίων κατά 15%. Συνεπώς, τα λεωφορεία της εταιρείας διανύοντας ίδια χιλιόμετρα, έχοντας τα ίδια ακριβώς έξοδα θα έχουν μείωση καθαρών εσόδων κατά 15%.

              Το επιβατικό κοινό, αποφεύγει την οποιαδήποτε μετακίνηση με μέσα μαζικής μεταφοράς και σε συνδυασμό με το κλίμα φόβου και ανασφάλειας η εταιρεία έχει υποστεί τραγική μείωση  και στα δρομολόγιά της και ως ανωτέρω αναφέρθηκε και στα καθαρά της έσοδα.

              Η αύξηση από τα μέσα Ιουλίου 2021 στις τιμές πετρελαίου από 1,10 ευρώ ανά λίτρο σε 1,60 ευρώ  τουλάχιστον το λίτρο συνεπάγεται τεράστια αύξηση των παγίων εξόδων της εταιρείας.

              Τα 4/5 του στόλου λεωφορείων της εταιρείας, είναι άνω των 15 ετών, με αποτέλεσμα τα έξοδα και των ιδιοκτητών και της εταιρείας για τη συντήρησή τους να βαίνουν διαρκώς αυξανόμενα.

              Οι κρατικές ενισχύσεις και οι επιχορηγήσεις του κράτους προς την εταιρεία, λόγω της πανδημίας, από την αρχή του 2021 έχουν σταματήσει. Από 1-1-2022 η εταιρεία θα υποχρεωθεί βάση των μέτρων να επιστρέψει εν όλω ή εν μέρει στην ΑΑΔΕ το ποσό που της αναλογεί από τα προβλεπόμενα ποσά που έλαβε.

              Η εταιρεία κάνοντας χρήση των μέτρων προστασίας από την υγειονομική κρίση έθεσε σε αναστολή εργασίας τους οδηγούς αυτής από την 1-4-2020 μέχρι και την 30-6-2021.

              Κατόπιν της λήξης της αναστολής εργασίας, λόγω κατακόρυφης μείωσης της ζήτησης για την μεταφορά επιβατών,  η εταιρεία έθεσε τους ανωτέρω 6 οδηγούς ως εφεδρικούς, όπως δικαιούται βάσει της οικείας νομοθεσίας, και παρά του ότι δεν παρείχαν εργασία, αμείβονταν κανονικά.

Φτάνοντας στα τέλη του έτους 2021 και με βάση όλα τα δεδομένα της συγκυρίας έπρεπε να λάβουμε μία απόφαση ως εταιρεία.

Ή θα πτωχεύαμε και θα βρίσκονταν στο δρόμο 30 οικογένειες και το νησί μας θα βρισκόταν ξάφνου χωρίς δρομολόγια και χωρίς μεταφορικές γραμμές, ή θα έπρεπε να σταθμίσουμε εν τοις πράγμασι τα νέα δεδομένα και τη ζοφερή πραγματικότητα.

Όπως και πράξαμε.

Ήδη από τον Οκτώβριο του 2021 προφορικά ενημερώσαμε τους εργαζόμενους για το γιγαντιαίο οικονομικό πρόβλημα.

Ήδη από τον Οκτώβριο του 2021 τους προτείναμε μία επωφελή για αυτούς λύση με την οποία δεν θα χάνονταν οι θέσεις εργασίας τους και ήδη από τον Οκτώβριο του 2021 τους ζητήσαμε να μας προτείνουν μία λύση.

Σε καμία από τις ανωτέρω ενημερώσεις και προτάσεις δεν λάβαμε απάντηση από το οικείο σωματείο, παρά γινόμασταν δέκτες των συνδικαλιστικών τερτιπιών αυτού και του εμπαιγμού του.

Ελήφθη κατόπιν των ανωτέρω και μετά από ενδελεχή έλεγχο της οικονομικής κατάστασης, η απόφαση κατάργησης των θέσεων εργασίας των 7 οδηγών της επιχείρησής μας.

Εξαντλήσαμε όπως περιγράφεται και ανωτέρω, όλα τα περιθώρια διαλόγου με το σωματείο των εργαζομένων για να μην καταλήξουμε σε αυτή την έσχατη λύση. Όμως ουδέποτε αυτό κατέστη δυνατό.

Γινόμαστε λοιπόν βορρά σε κακόπιστους εκδότες ανακοινώσεων, οι οποίοι ενδύονται τον μανδύα του σωτήρα, όμως ουδέν έπραξαν, όπως ανωτέρω περιγράφεται, ώστε να εξευρεθεί λύση.

Τέλος, θα πρέπει να καταδικάσουμε τα χθεσινά γεγονότα στο χώρο των ΚΤΕΛ Ν. ΖΑΚΥΝΘΟΥ, όπου άγνωστοι έσπασαν 5 λεωφορεία χωρίς προφανώς να γνωρίζουν αν παρέμεναν εργαζόμενοι στον περιβάλλοντα χώρο της εταιρείας και αν τυχόν θα υπήρχε τραυματισμός και να εφιστήσουμε την προσοχή σε οποιονδήποτε θέλει με τραμπουκισμούς να μας φοβίσει.

Συνιστούμε ψυχραιμία.

2 σχόλια

  1. Σαν πρώην οδηγός του ΚΤΕΛ ΖΑΚΥΝΘΟΥ ομολογώ ότι εκπλήσσομαι με τις αποφάσεις του ΚΤΕΛ διότι την κρίση δεν την πέρασε μόνο η εταιρεία αλλά και οι εργαζόμενοι οι οποίοι καθώς είναι οικογενειαρχες μένουνε ξαφνικά στο δρόμο,θα έπρεπε λοιπόν κατά την γνώμη μου να υπάρξει μια καλύτερη λύση παρόλα τα λάθη πού έγιναν και από τις δύο πλευρές

  2. Με το ΦΕΚ αρ.852/4-3- 2021 καταβάλλεται επιχορήγηση (λόγω εκτάκτων συνθηκών covid κλπ.)ποσύ 123248 ευρώ με καταληκτική ημερομηνία πληρωμής τις 30-6-2021.
    Οπότε δεν ισχύει ο ισχυρισμός του ΚΤΕΛ οτι το 2021 δεν πήραν χρήματα απο το κράτος.
    Με τα ΦΕΚ 5303/Β/16-11-21, ΦΕΚ 5304/Β/16-11-21, 5305/Β16-11-21, 5306/Β/16-11-21 και 5307/Β/16-11-21) ρυθμίζονται θέματα επιστρεπτέας προκαταβολής απο τα ΚΤΕΛ.
    Ο καθένας μπορεί να διαβάσει και να σχηματίσει ιδία γνώμη.
    Ενα απο τα πολλά θετικά είναι οτι δίνει τη δυνατότητα επιστροφής των χρημάτων απο τα ΚΤΕΛ σε 60 δόσεις,ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις επιστρέφεται το 33 η το 50 % της επιχορήγησης!!!

    Το ΚΤΕΛ σαν ιδιωτική επιχείρηση έχει δικαίωμα να κινείται σύμφωνα με τους νόμους που διέπουν τη λειτουργία του.
    Όμως αν κοιτάξουμε τα δρομολόγια του βλέπουμε οτι δεν εξυπηρετούν όλο το νησί,αλλά μόνο τους τουριστικούς προορισμούς.
    Για να μην είμαι γκρινιάρης, προτείνω να βάλουν δρομολόγιο και για τα ορεινά ακόμη και αν έχει πιο ακριβό εισιτήριο,ωστε να εξυπηρετούνται και οι κάτοικοι και οι επισκέπτες όλοκλήρου του νησιού και οχι του μισού!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *