Σε προτεραιότητα θέτει το θέμα της χάραξης γραμμής παραλίας στο Ναυάγιο ο δημοτικός σύμβουλος και Πρόεδρος του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών Γ. Μοθωναίος μιλώντας στο ραδιόφωνο του Ερμή, την ίδια στιγμή που υπογραμμίζει την ανάγκη ενίσχυσης της Κτηματικής Υπηρεσίας Ζακύνθου με το απαραίτητο προσωπικό.
Ο κ. Μοθωναίος την προηγούμενη εβδομάδα επισκέφτηκε μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της Επιτροπής Πρότυπης Τουριστικής Αξιοποίησης και Προστασίας του Ναυαγίου την περιοχή του Ναυαγίου και μιλώντας στο ραδιόφωνο του Ερμή μετέφερε τις εντυπώσεις του για το αξιοθέατο που κάθε χρόνο επισκέπτονται χιλιάδες τουρίστες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Θ. Κάρδαρης: Η μεταβατική λύση στο Λίβα σχεδιάστηκε για 2,5 χρόνια και λειτουργεί 5 | ErmisNews.gr
Κίνδυνος για τα έργα ύδρευσης στο ΕΣΠΑ;;; | ErmisNews.gr
«Επισκεφτήκαμε το πλάτωμα του Ναυαγίου που εγώ θα το χαρακτήριζα αλάνα . Δυστυχώς είναι μια περιοχή εγκαταλειμμένη στην τύχη της, με ένα κτήριο που έχει ερημώσει και κάποια πεζούλια που κατασκευάστηκαν για να μην πηγαίνει ο κόσμος κοντά στο γκρεμό. Για τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν, υπάρχουν δύο συνιστώσες. Αυτές οι παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν άμεσα για να ανοίξει το Ναυάγιο αλλά και ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός που για μένα είναι μια μελέτη σκοπιμότητας με αντικείμενο την ασφάλεια στην χερσαία ζώνη και την κατασκευή παρατηρητηρίων. Πρόκειται για περιοχή παρθένα που δυστυχώς κατά το παρελθόν έχει καεί, αλλά η φύση αναγεννιέται. Πρέπει λοιπόν να κατασκευαστούν κάποια παρατηρητήρια ασφαλή και καλαίσθητα για την ήπια εκμετάλλευση της περιοχής» ανέφερε ο κ. Μοθωναίος που συμμετέχει στην Επιτροπή ως αναπληρωματικός μέλος σημειώνοντας πως αυτό που θα πρέπει να τεθεί κατά προτεραιότητα είναι να οριοθετηθεί η γραμμή της παραλίας στο Ναυάγιο.
Όπως εξήγησε ο κ. Μοθωναίος και με την ιδιότητα του μηχανικού, η χάραξη της παραλίας δεν είναι χρονοβόρα διαδικασία και μπορεί να χρειαστεί περίπου ένα δίμηνο. Αυτό που απαιτείται είναι η εξέταση του αιτήματος από την αρμόδια Επιτροπή Χάραξης Γραμμής Αιγιαλού και Παραλίας που συστήνεται σε επίπεδο Νομού. Στην περίπτωση της Ζακύνθου η θητεία της Επιτροπής έχει λήξει και χρειάζεται η επανασύσταση της.
Η γραμμή παραλίας μπορεί να οριοθετηθεί σε πλάτος από 30 μέχρι 50 μέτρα από τη γραμμή αιγιαλού και σε αυτή την έκτιση μπορεί να γίνει απαλλοτρίωση από το Κράτος. Μάλιστα, σύμφωνα με τον σχετικό Νόμο και ο Δήμος μπορεί να συμβάλει σε αυτή τη διαδικασία.
Με αφορμή τις παραπάνω διαδικασίες, ο κ. Μοθωναίος στάθηκε στο σοβαρό πρόβλημα στελέχωσης της Κτηματικής
«Πήραμε την πρωτοβουλία μαζί με το Δικηγορικό Σύλλογο να κάνουμε έγγραφο προς το Βουλευτή για το θέμα της Κτηματικής. Είμαστε σε ένα νησί που τα 3/4 της ακτογραμμής είναι προσβάσιμα και δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει Κτηματική Υπηρεσία που θα κάνει ελέγχους. Δυστυχώς υπάρχει ασυδοσία . Από το 2017 η υπηρεσία έχει μια διοικητική υπάλληλο και έναν οδηγό» ανέφερε, σημειώνοντας πως απαιτούνται τουλάχιστον δύο δικηγόροι και δύο μηχανικοί για την στελέχωση της Υπηρεσίας
«Χωρίς να θέλω να υποτιμήσω σε καμία περίπτωση την Προϊσταμένη της Υπηρεσίας στον Πύργο δεν είναι δυνατόν να ασχοληθεί παράλληλα με τη Ζάκυνθο, συμμετέχοντας παράλληλα και στην Επιτροπή. Η δικαιοδοσία της Κτηματικής αφορά ξεκάθαρο τον αιγιαλό στο Ναυάγιο και θα πρέπει να σχεδιαστο΄’υν παρεμβάσεις»
Τέλος, ο κ. Μοθωναίος ανέφερε πως η Πρόεδρος της Επιτροπής , δηλαδή η προϊσταμένη της γενικής διεύθυνσης Τουριστικής Πολιτικής κ. Διονυσοπούλου θα πρέπει ναεπισκεφτεί άμεσα το Ναυάγιο μαζί με μηχανικούς του Υπουργείου Τουρισμού.