Τις θέσεις της κάνει γνωστές η ΔΑΚΕ Καθηγητών Ζακύνθου σχετικά με τις καταλήψεις στις σχολικές μονάδες, με αφορμή όσα έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα.
Η ΔΑΚΕ κάνει γνωστά τα ακόλουθα:
Στις Δημοκρατίες, η οποιαδήποτε μορφή βίας κρίνεται ως απαράδεκτη, απορρίπτεται και καταδικάζεται. Αν και η βία έχει πολλές μορφές, βασικό στοιχείο που την διακρίνει είναι ότι, αποτελεί μία ωμή επέμβαση ενάντια στην ελευθερία έκφρασης και στην εύρυθμη λειτουργία των θεσμών. Για το λόγο αυτό, κρίνουμε ότι οι «καταλήψεις» αποτελούν μία «πράξη βίας» που καταστέλλει την εύρυθμη λειτουργία των Σχολικών Μονάδων, με ανυπολόγιστες συνέπειες στο εκπαιδευτικό έργο και στη σχολική ζωή. Είναι, πραγματικά, θλιβερό, συγκεκριμένες πολιτικές δυνάμεις στον χώρο της εκπαίδευσης, να εκλαμβάνουν τις καταλήψεις ως μορφή «αγώνα» και «πάλης», ενθαρρύνοντας τους μαθητές στην «βίαιη καταστολή» της λειτουργίας του σχολείου τους, ως μία μορφή αντίδρασης. Οι δυνάμεις αυτές, δεν διστάζουν να παρεμβαίνουν ωμά στην μαθητική κοινότητα, επιδιώκοντας την πολιτική συμπόρευση και ταύτιση των μαθητών με τη δική τους ιδεολογία, κάτω από την «ομπρέλα» της αντίδρασης «ενάντια στο σύστημα». Είναι χαρακτηριστική η δημοσίευση της ΟΛΜΕ (6/10/21), σχετικά με τα θλιβερά γεγονότα που εκτυλίχθηκαν σε σχολεία της Θεσσαλονίκης, στην οποία κάνει ευθέως λόγο ότι, «οι φασιστικές συμμορίες αποδεικνύουν το ρόλο τους ως μακρύ χέρι του συστήματος», «ο φασισμός είναι και παραμένει χρήσιμο όπλο και πολυεργαλείο του συστήματος». Σε ποιο «σύστημα» αναφέρεται η Ομοσπονδία; Ποιο είναι αυτό το «σύστημα» που χρησιμοποιεί το φασισμό; Μήπως είναι το ίδιο «σύστημα», εναντίον του οποίου ενθαρρύνονται οι μαθητές να «αντιδρούν» και να κάνουν καταλήψεις;
Κρίνουμε ότι, η οποιαδήποτε πολιτική παρέμβαση στην μαθητική κοινότητα, είναι απαράδεκτη και απορριπτέα. Δεν είναι δημοκρατικό το «δασκάλεμα» μαθητών να προβαίνουν σε πράξεις, όπως οι καταλήψεις των σχολείων τους, ενώ υπάρχουν άλλες δημοκρατικές μορφές αντίδρασης και κριτικής. Ποιο, πραγματικά, ρόλο εξυπηρετούν «πολιτικά μορφώματα» στον χώρο της μαθητικής κοινότητας, όπως είναι οι «Ομάδες Βάσης», οι οποίες αποσκοπούν στην χαλιναγώγηση της σκέψης και της δράσης των μαθητών μας εναντίον του «συστήματος»;
Ως ΔΑΚΕ Καθηγητών Ζακύνθου χαρακτηρίζουμε οποιαδήποτε πολιτική παρέμβαση στην μαθητική κοινότητα ως απαράδεκτη, καθώς αποτελεί μία έντεχνη μέθοδο «στρατολόγησης» των μαθητών προς εξυπηρέτηση συγκεκριμένων ιδεολογιών και πολιτικών συμφερόντων.