Ανακοίνωση με θέμα τη λήψη μέτρων για την μεταφορά νερού από ιδιώτες εξέδωσε ο Δήμος σύμφωνα με ιδιόγραφη επιστολή του Δημάρχου Νικήτα Αρετάκη.
Στην ανακοίνωση που φέρει τον τίτλο “Ο Γολγοθάς του νερού” ο κ. Αρετάκης αναφέρει:
“Όπως είναι γνωστό, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, ισχύουν τα κάτωθι:
Οι άδειες γεωτρήσεων ανήκουν στο Δήμο από τον οποίο και εκδίδονται. Στους υδρομεταφορείς βέβαια αυτό αφορά όσους έχουν άδεια διότι μερικοί ίσως δεν έχουν ούτε γεωτρήσεις.
Το νερό δεν πωλείται αλλά απλώς μεταφέρεται, το δε τίμημα καλύπτει το κόστος μεταφοράς.
Το νερό μεταφέρεται με βυτιοφόρα του ιδιοκτήτη της γεώτρησης αποκλειστικά.
Το νερό μεταφέρεται σε δημότες αφού υπογραφεί επιπλέον της αδείας και σύμβαση του μεταφορέα με το Δήμο δια το οικονομικό κόστος της μεταφοράς.
Ο Δήμος πρέπει να είναι ενήμερος, να συμφωνεί και να γνωρίζει τα στοιχεία του δημότη και την ποσότητα του νερού που θα του μεταφέρει ο υδρομεταφορέας.
Πέραν τούτων:
Ο Νόμος ορίζει ότι δια την πλήρωση των κολυμβητικών δεξαμενών θα πρέπει το νερό να υποβάλλεται σε εργαστηριακές εξετάσεις ώστε να διαπιστώνεται η καταλληλότητά του.
Από τα ανωτέρω, παρ’ όλες τις προσπάθειες που έκανα και τις συναντήσεις με αντιπροσώπους των υδρομεταφορέων, τίποτα δεν τηρείται.
Οι ιδιοκτήτες των πισινών καλύπτονται από το ότι είναι συνδεδεμένοι στην ΔΕΥΑΖ όσον αφορά την καταλληλότητα του νερού ενώ προμηθεύονται νερό από υδρομεταφορείς ή, μερικοί, λαθροϋδρεύονται από τη ΔΕΥΑΖ.
Το αποτέλεσμα είναι να καλύπτονται οι παράνομες υδροληψίες και μαζί με τα δεινά των διαρροών και της αποχέτευσης να οδηγείται η ΔΕΥΑΖ σε χρεοκοπία.
Το αποτέλεσμα ήταν οι δίκαιες διαμαρτυρίες των δημοτών και επισκεπτών του Νησιού δια την αυθαίρετη υπερτίμηση της μεταφοράς η οποία τελικά μεταμορφώνεται σε πώληση.
Ο κορονοϊός, μια από τις συνιστώσες που φρενάρησαν το πρόγραμμά μας ετελείωσε.
Το Θέρος ετελείωσε και μαζί του θα τελειώσει δια παντός ο Γολγοθάς που περάσαμε για το νερό, για τις αποχετεύσεις, για την καθαριότητα, για τις υποδομές των δρόμων και του ελλιπούς φωτισμού.
Όποιος ασχολείται με μεταφορές ύδατος θα ενημερωθεί άμεσα να προσέλθει μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου 2022 στο αρμόδιο Γραφείο του Δήμου δια να υποβάλλει τα δικαιολογητικά δια την έκδοση νομίμου αδείας μεταφοράς ύδατος.
Πέραν τούτων να δηλώσει, όπως ο Νόμος ορίζει, ποιοί ήταν οι δημότες στους οποίους μετέφερε νερό, τις διευθύνσεις τους και τις ποσότητες ύδατος που μετέφερε σε κάθε δημότη.
Να δηλώσει τις ενδείξεις των μετρητών στις γεωτρήσεις τους. Το χρονικό διάστημα θα είναι από 15 Μαΐου έως την ημέρα υποβολής της δήλωσής του στο Δήμο.
Επίσης θα πρέπει να δηλωθούν οι αριθμοί κυκλοφορίας των υδροφόρων.
Μετά την υπογραφή των συμβάσεων οικονομικού περιεχομένου με το Δήμο θα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει το νερό των γεωτρήσεων σε δημότες αφού ενημερωθεί και συμφωνήσει και ο Δήμος.
Όποιος αγνοήσει ή αδιαφορήσει δια την νομιμότητα της μεταφοράς ύδατος θα αφαιρείται η άδεια μεταφοράς, θα ελέγχεται η γεώτρηση δια παράνομη λειτουργία και θα γίνεται καταγγελία στον κ. Εισαγγελέα και στην Αστυνομική Διεύθυνση για παράνομη πώληση ύδατος με αίτημα αναιρέσεως της άδειας κυκλοφορίας λόγω διακίνησης παράνομου φορτίου.
Ενημερώνονται οι δημότες ότι σήμερα ολοκληρώνεται η σωλήνωση της πρώτης του προγράμματος διανοιχθείσας γεώτρησης στα Πηγαδάκια, με εκτιμήσεις λίαν ικανοποιητικές δια παροχή ύδατος έως 80 κ.μ./ώρα.
Παρακαλούνται οι υδρομεταφορείς να λάβουν σαφώς υπόψη τους τα ανωτέρω διότι η επιβίωση των επιχειρήσεών τους είναι σίγουρη και ωφέλιμη μόνο με την νομιμότητα και τη συνεργασία με τη ΔΕΥΑΖ και τον Δήμο.
Δεν είναι σωστό το νερό για τη ΔΕΥΑΖ να είναι κοινωνικό αγαθό και δια τους υδρομεταφορείς προϊόν φαρμακείου!.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΝΙΚΗΤΑΣ ΑΡΕΤΑΚΗΣ”
ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ Ο ΔΗΜΟΣ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΑΔΕΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΝΕΡΟΥ ΣΕ ΒΥΤΙΟΦΟΡΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΙΣΩΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ ΤΟ ΝΕΡΟ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΜΕ ΟΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΣΩΛΗΝΕΣ ΑΛΗΘΕΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙ ΠΟΣΟ ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΜΠΟΡΟΥΣ ΝΟΥ ΝΕΡΟΥ???
ΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΠΡΟΙΟΝ ΠΛΟΥΤΙΣΜΟΥ???
ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ κ. ΔΗΜΑΡΧΕ..,,,,
120 ευρώ ζητούν οι μεταφορείς νερού για το κανονικό φορτηγό. Αν ειναι πιο μεγάλο ζητούν περισσότερα.
Αν δεν τα δώσεις μένεις χωρίς νερό, ετσι απλά.
Η λύση περισσότερες άδειες είναι προσωρινή και εν μέρει σωστή.
Μακροπρόθεσμα όλα τα χωριά πρέπει να αποκτήσουν δίκτυο ύδρευσης.
Όσο για την ΔΕΥΑΖ και τα προβλήματα της, ας δούμε πώς δουλεύουν άλλες δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης στην υπόλοιπη Ελλάδα και να παραδειγματιστούμε.
Οι κατά καιρούς στοχοποιήσεις εργαζομένων απο τον Δήμαρχο το μόνο που επιτυγχάνουν είναι να αναδεικνύουν την αδυναμία του ιδίου και της παράταξης του να εφαρμόσουν τις αποφάσεις του Δ.Σ. και τελικά τον νόμο για τα όποια προβλήματα κωλυσιεργίας η καθυστερήσεων.
Με την σημερινή εξέλιξη της τεχνολογίας είναι πολύ εύκολο να βρείς τις παράνομες συνδέσεις,εκτός και δεν θέλεις να τις βρείς.