Με στόχο την συνεχή αναβάθμιση της τουριστικής ταυτότητας του νησιού και την ενίσχυση της παρουσίας της Ζακύνθου στις Διεθνείς αγορές, η Διεύθυνση Τουρισμού του Δήμου πραγματοποιεί διαβουλεύσεις με τον Σύμβουλο για θέματα Τουρισμού κ. Μύρων Φλουρή.
Υπό την καθοδήγηση της Αντιδημάρχου Τουρισμού, κας Αγγελικής Αυγουστίνου, ο Δήμος έχει ήδη σημειώσει αξιοσημείωτα βήματα προόδου τόσο στην προβολή του νησιού όσο και στη βελτίωση της συνολικής εικόνας της Ζακύνθου.

Οι συζητήσεις επικεντρώνονται στη χάραξη μιας σύγχρονης, βιώσιμης και ανταγωνιστικής στρατηγικής που θα αναδείξει τη Ζάκυνθο ως πρότυπο τουριστικό προορισμό, με σεβασμό στο περιβάλλον, την παράδοση και την τοπική κοινωνία.
Οι διαβουλεύσεις
Η κα Αγγελική Αυγουστίνου, Αντιδήμαρχος Τουρισμού, μίλησε στον -Ε- σχετικά με τις διαβουλεύσεις που πραγματοποιεί η Διεύθυνση Τουρισμού στις τουριστικές περιοχές του νησιού:
«Έγινε μια προσπάθεια για τον τουρισμό φέτος από την Διεύθυνση Τουρισμού σε συνεργασία με τον Σύμβουλο του Δήμου κ. Μ. Φλουρή. Επισκεφτήκαμε το σύνολο των τουριστικών περιοχών στην Ζάκυνθο. Είχαμε θέσει δυο στόχους όσον αφορά αυτές τις συναντήσεις. Ο πρώτος στόχος ήταν να καταγράψουμε ξεχωριστά το τουριστικό προϊόν που ήδη προσφέρει η κάθε τουριστική περιοχή. Ο δεύτερος στόχος ήταν να συζητήσουμε ποιες εναλλακτικές μορφές μπορούμε να αναπτύξουμε σε κάθε περιοχή.
Η αλήθεια είναι ότι μας έδωσαν πάρα πολύ σημαντικές πληροφορίες οι επιχειρηματίες όσον αφορά το πώς θέλουν να προωθηθεί η κάθε περιοχή ξεχωριστά. Επίσης μας έδωσαν πάρα πολλές πληροφορίες για εναλλακτικές μορφές που μπορούν να αναπτυχτούν. Σε πολλές περιοχές έδωσαν έμφαση στον περιπατητικό τουρισμό καθώς και στον καταδυτικό τουρισμό.
Ήδη εμείς είχαμε ξεκινήσει τις προμελέτες και πάρα πολύ σύντομα θα είμαστε έτοιμοι για να κάνουμε την παρουσίαση όλων αυτών. Από εκεί και πέρα, ήταν πολύ σημαντικό να πάρουμε το στίγμα της κάθε περιοχής. Θα ήθελα να ευχαριστήσω το σύνολο των επιχειρηματιών και των φορέων διότι έδωσαν ένα δυναμικό παρών σε όλες αυτές τις συναντήσεις.
Για πρώτη φορά δεν ήταν απλώς συναντήσεις που θα μείνουν στα λόγια. Αυτές ήταν συζητήσεις που τις έχουμε καταγράψει και τις έχουμε ήδη δώσει στην εταιρεία, η οποία ασχολείται με τον branding του νησιού μας.
Αυτή την εβδομάδα, στις 22 Οκτωβρίου, θα κάνουμε μια τουριστική επιτροπή, στην οποία η εταιρεία που συνεργαζόμαστε θα μας παρουσιάσει 3 εναλλακτικές προτάσεις για το τουριστικό λογότυπο του νησιού μας καθώς επίσης και την διαφημιστική καμπάνια που θα περικλείει το κάθε λογότυπο.
Έτσι, θα παρουσιαστούν 3 προτάσεις όπου η τουριστική επιτροπή θα αποφασίσει το ποιο θα είναι το λογότυπο που θα έχουμε επίσημα. Όλοι μαζί έχουμε συμφωνήσει ότι αυτό το λογότυπο θα χρησιμοποιούν όλοι οι επιχειρηματίες. Όλο αυτό είναι κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στην Ζάκυνθο.
Αυτή την στιγμή, έχουμε πραγματοποιήσει διαβουλεύσεις στον Λαγανά, Τσιλιβή, Βασιλικό, Αλυκές, Αργάσι, Καλαμάκι, Κερί, Βολίμες, Μπόχαλη και Πόλη. Ακόμα δεν έχουμε ολοκληρώσει τις διαβουλεύσεις. Επίσης θα επισκεφτούμε και κάποιες άλλες περιοχές όπου βλέπουμε ότι αναπτύσσονται και έχουν δείξει ιδιαίτερη δυναμική.
Ο στόχος μας είναι, μέσα στον επόμενο χρόνο, όλο αυτό το υλικό να ψηφιοποιηθεί και μείνει ως παρακαταθήκη στην Διεύθυνση Τουρισμού έτσι ώστε να μείνει κάτι στον Δήμο και οι επόμενοι να μπορέσουν να το συνεχίσουν».
Το Ναυάγιο
Η κα Α. Αυγουστίνου δήλωσε στον –Ε- αναφορικά με τα μηνύματα που λαμβάνει μέσω των διαβουλεύσεων για το Ναυάγιο και τα έργα που γίνουν στο πλάτωμα του Ναυαγίου:
«Το Ναυάγιο είναι κάτι, το οποίο είχε διαμορφώσει από μόνο του εδώ και 40 χρόνια την ταυτότητα του νησιού. Όλοι ξέρουμε ότι αυτό που προωθούσε η Ζάκυνθος όλα αυτά τα χρόνια ήταν το Ναυάγιο. Άρα, το Ναυάγιο είναι μέσα στις προτεραιότητες της Δημοτικής Αρχής και το έχουμε αποδείξει από την πρώτη στιγμή.
Όλα αυτά που έχουμε υλοποιήσει στην περιοχή του Ναυαγίου, συμβαίνουν για πρώτη φορά από Δημοτική Αρχή. Φυσικά, στις διαβουλεύσεις συζητήθηκε το θέμα του Ναυαγίου και ιδιαίτερα στην περιοχή των Βολιμών.
Αυτή την στιγμή, περιμένουμε τις περιβαλλοντολογικές μελέτες όσον αφορά την παραλία. Αναφορικά με το πλάτωμα, προχωρούν τα έργα της Περιφέρειας διότι είχε μείνει ένα μικρό τμήμα υπό υλοποίηση. Εμείς, ως Δήμος, είμαστε σε μια φάση όπου κάνουμε μελέτη για να δούμε πως μπορεί να τοποθετηθεί το εισιτήριο στο πλάτωμα του Ναυαγίου. Βέβαια, πρώτα θα διαμορφώσουμε τον χώρο, ώστε να είναι καθαρός και επισκέψιμος. Φέτος, θα δουλέψουμε πάρα πολύ για το Ναυάγιο.
Θέλω να πιστεύω ότι ίσως καταφέρουμε την επόμενη τουριστική σεζόν να έχουμε τοποθετήσει το πολυπόθητο εισιτήριο στο πλάτωμα».