Τις τελευταίες ημέρες και μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, δόθηκαν οδηγίες από την κυβέρνηση στα μέσα μαζικής μεταφοράς για τήρηση της ισχύουσας νομοθεσίας. Το μέτρο αφορά και τα πλοία, για τα οποία πρέπει να εκδίδονται εισιτήρια στους επιβάτες με τα πλήρη στοιχεία.
Έτσι θα γνωρίζουμε πόσοι και ποιοί βρίσκονται μέσα στο πλοίο ή σε οποιοδήποτε άλλο μέσο μεταφοράς σε κάθε δρομολόγιο.
Για τις εξελίξεις μίλησε στην εφημερίδα ΕΡΜΗΣ ο εκπρόσωπος της ναυτιλιακής εταιρείας Levante ferries Γιάννης Πυλαρινός ο οποίος είπε:
«Πιέζουμε τους επιβάτες να δίνουν τα πλήρη στοιχεία τους για την έκδοση του εισιτηρίου και αυτό προβλέπει ο νόμος. Εκείνος που δεν θα έχει στο εισιτήριό του τη σωστή πινακίδα του οχήματος, θα γυρίζει πίσω. Μας ήλθε ενημέρωση να είμαστε πιο αυστηροί. Το κάθε εισιτήριο θα γράφει ονοματεπώνυμο και τον αριθμό της πινακίδας του οχήματος που ταξιδεύει ακόμα κι αν είναι το λεωφορείο του ΚΤΕΛ, ένα φορτηγό ή ένα ΙΧ».
Ο κ. Πυλαρινός εξήγησε πως αυτό γίνεται γιατί «πρέπει να ξέρουμε πόσοι είναι μέσα στο πλοίο και να έχουμε πλήρη ενημέρωση αν συμβεί κάτι. Προσπαθούμε να φτάσουμε το 100% γιατί υπάρχουν αντιρρήσεις από τους επιβάτες. Θέλει χρόνο για να γράψουμε τα στοιχεία και επειδή οι επιβάτες κατεβαίνουν στο λιμάνι την τελευταία στιγμή, θέλουμε 3 άτομα για να εξυπηρετήσουν τον κόσμο. Το καλύτερο είναι να εκδίδουν ηλεκτρονικά το εισιτήριό τους».
Η κίνηση
Για τα καλά νέα που αφορούν την τουριστική κίνηση της φετινής σεζόν ο κ. Πυλαρινός είπε ότι είναι κάτι που φαίνεται από τώρα. «Είμαστε αισιόδοξοι, θα έχουμε ένα καλό Πάσχα κι ένα καλό καλοκαίρι, αλλά αυτό με την προϋπόθεση ότι δεν θα έχουμε απρόοπτα. Έχουμε προγραμματίσει πολλά δρομολόγια για τους 3 μήνες του καλοκαιριού και θα έχουμε 24 ώρες το 24ωρο δρομολόγια για να μπορέσουμε να εξυπηρετηθούμε αλλά το άγχος μας είναι το λιμάνι για να μην έχουμε καθυστερήσεις».
Τα έργα
Από τα σοβαρότερα προβλήματα των ναυτιλιακών εταιρειών είναι η απουσία υποδομών και έργων στο λιμάνι, κάτι το οποίο λειτουργεί αποτρεπτικά στην έλευση νέων πλοίων στο νησί. Τέτοια πλοία διαθέτει η Levante ferries αλλά δεν μπορεί να τα δρομολογήσει στη γραμμή Ζακύνθου – Κυλλήνης.
Για το θέμα αυτό ο κ. Πυλαρινός δήλωσε: «Για το λιμάνι της πόλης μας πρέπει να ληφθεί απόφαση και κάποια στιγμή να ασχοληθεί κάποιος ενεργά. Όχι να μένουμε στα ΘΑ. Δεν υπάρχει κάτι νεότερο να πούμε αλλά εγώ θαυμάζω άλλες περιοχές που κάνουν έργα μέσα σε λίγο διάστημα. Στη Ζάκυνθο όπως κι αν το προσπαθούμε δεν γίνεται τίποτα. Καταλαβαίνετε πως κι εμείς σαν εταιρεία δυσκολευόμαστε γιατί θέλουμε να εξυπηρετούμε καλύτερα και γρηγορότερα με μεγάλα πλοία αλλά δεν μπορούμε γιατί μας περιορίζει το λιμάνι με τα μικρά βάθη.
Έχουμε καράβι που θέλουμε να το φέρουμε στη Ζάκυνθο και δεν μπορούμε. Επίσης φτιάχνουμε νέο καράβι που δυστυχώς δεν θα μπορεί να έλθει στο νησί μας. Θέλουμε να επενδύσουμε στη Ζάκυνθο και δεν μπορούμε».
Η φάρσα
Αναφορικά με τη φάρσα που έγινε πριν από τρεις ημέρες για ύπαρξη βόμβας στο πλοίο της γραμμής ο κ. Πυλαρινός είπε: «έχει ξαναγίνει στο παρελθόν, όμως είμαστε χαρούμενοι που ήταν φάρσα, αν και στενοχωρηθήκαμε γιατί ταλαιπωρείται το επιβατηγό κοινό. Επειδή υπήρξαν παράπονα θέλω να πω πως κανένας δεν αναλαμβάνει την ευθύνη να γίνουν τα δρομολόγια αν αναφερθεί για βόμβα γιατί είναι πολύ επικίνδυνο. Λέμε πως είναι φάρσα, αλλά αν δεν είναι τι θα γίνει;» αναρωτήθηκε ο κ. Πυλαρινός.
Η συγκεκριμένη καταγγελία για τοποθέτηση βόμβας έγινε στο λιμεναρχείο της Κυλλήνης.
Τα έκτακτα
Με έκτακτα δρομολόγια που έγιναν μετά τα μεσάνυχτα εξυπηρετήθηκαν οι ανάγκες της γραμμής, δηλαδή με τη λήξη της απεργιακής κινητοποίησης που είχαμε χθες.
Τα δρομολόγια ήταν για τη 1 παρά τέταρτο από τη Ζάκυνθο και για τις 3 μετά τα μεσάνυχτα από την Κυλλήνη. Με την επιστροφή στο λιμάνι της Ζακύνθου τα ξημερώματα, συνεχίστηκαν τα κανονικά δρομολόγια.