Μπορεί το Υπουργείο Παιδείας να προβάλει τις χαμένες ώρες μαθήματος ως ένα ισχυρό επιχείρημα εναντίον των απεργών εκπαιδευτικών, όμως την ίδια στιγμή το ίδιο το Υπουργείο ευθύνεται για πολλές χαμένες ώρες διδασκαλίας στα Ειδικά Σχολεία της χώρας, καθώς ακόμη δεν έχει προσληφθεί το απαραίτητο προσωπικό.
Μια εβδομάδα μετά τον καθιερωμένο αγιασμό, το Ειδικό Σχολείο Ζακύνθου παραμένει κλειστό, αφού το νηπιαγωγείο, το δημοτικό αλλά και το Κέντρο Κατάρτισης δεν έχουν προσωπικό και δεν μπορούν να «υποδεχτούν» τους περίπου 40 μαθητές που θα φοιτήσουν σε αυτές τις τρεις δομές τη φετινή σχολική χρονιά.
Οι μαθητές που είναι παιδιά με ειδικές ανάγκες και χρειάζονται εξειδικευμένη αγωγή, παραμένουν στα σπίτια τους μέχρι να διοριστεί στο Σχολείο το απαραίτητο προσωπικό και αυτή είναι μια διαδικασία που δεν πρόκειται να έχει ολοκληρωθεί πριν τα τέλη του μήνα.
Ο Διευθυντής του σχολείου Παναγιώτης Κλάδης μαζί με μια ακόμη δασκάλα είναι οι μοναδικοί μόνιμοι εκπαιδευτικοί του σχολείου και αυτό που αναμένεται είναι ο διορισμός αναπληρωτών.
Μιλώντας στην εφημερίδα μας ο κ. Κλάδης εξήγησε πως από το σχολείο λείπουν 7 δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, καθώς και προσωπικό όπως λογοθεραπεύτρια, ψυχολόγος, κοινωνική λειτουργός, νοσηλεύτρια και ειδικό βοηθητικό προσωπικό.
Καθηγητές ειδικοτήτων όπως είναι η μαγειρική αλλά και η κηπουρική, λείπουν από το Κέντρο Ειδικής Εκπαίδευσης το οποίο επίσης δεν έχει λειτουργήσει για φέτος.
Σύμφωνα με τον κ. Κλάδη, οι τελευταίες πληροφορίες από το Υπουργείο αναφέρουν πως οι διορισμοί θα ολοκληρωθούν την 1η Οκτωβρίου και μέχρι τότε το σχολείο θα παραμείνει κλειστό!
Παρέμβαση από την Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία
Παρέμβαση για το ζήτημα της λειτουργίας των Ειδικών Σχολείων έγινε από την Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, με επιστολή που εστάλη στον Πρωθυπουργό και επισημαίνει πως οι μαθητές με αναπηρία είναι, με ευθύνη της κυβέρνησής, οι παρίες του εκπαιδευτικού συστήματος.
«Η κατάσταση στο χώρο της εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία είναι εκρηκτική. Χιλιάδες παιδιά με αναπηρία θα αναγκαστούν να μείνουν σπίτι. Οι χρόνιες ελλείψεις παραμένουν: μη προσβάσιμα σχολικά κτίρια, προβλήματα και αδυναμίες του συστήματος μετακίνησης των μαθητών με αναπηρία, ελλείψεις στα ωρολόγια προγράμματα και στο εκπαιδευτικό υλικό των Ειδικών Σχολείων και των Τμημάτων Ένταξης των Γενικών Σχολείων, καθυστερήσεις στους διορισμούς των εκπαιδευτικών στα Ειδικά Σχολεία, έλλειψη παροχής παράλληλης στήριξης και συνεκπαίδευσης στους μαθητές με αναπηρία, έλλειψη ειδικού βοηθητικού προσωπικού το οποίο υποβαθμίζει την παροχή επαρκών εκπαιδευτικών υπηρεσιών, έλλειψη εκπαιδευτικών βιβλίων προσβάσιμων στα άτομα με αναπηρία κλπ.
Εντονότερο είναι το πρόβλημα αναφορικά με τους μαθητές με βαριές αναπηρίες που δεν έχουν ακόμη ενταχθεί σε οποιαδήποτε δομή του εκπαιδευτικού συστήματος. Είναι τα παιδιά που μένουν σε ιδρύματα και κλειστές μορφές περίθαλψης αρμοδιότητας του υπουργείου Υγείας. Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να δικαιολογηθεί από καμία οικονομική κρίση. Είναι αδιανόητο παιδιά σχολικής ηλικίας να βρίσκονται σε δομές προνοιακές κλειστής ή ανοιχτής φροντίδας και όχι στα σχολεία» σημειώνεται μεταξύ άλλων.
Εν αναμονή για το κτήριο
Πέρα από τις ελλείψεις σε προσωπικό, που διαπιστώνονται σε όλα τα ειδικά σχολεία, το Ειδικό Σχολείο Ζακύνθου στη Μπόχαλη αντιμετωπίζει και προβλήματα με το κτήριο, που δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες του μαθημάτων.
Για το θέμα υπήρξε ερώτηση στη Βουλή από το Βουλευτή Στ. Κοντονή και η απάντηση που δόθηκε από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών, είναι πως αναμένεται πως το έργο συμπεριλαμβάνεται στο κτιριολογικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας για το οποίο απαιτείται έγκριση.