Ζάκυνθος

Παρουσιάζεται το πρόγραμμα μάρκετινγκ του ζακυνθινού τουρισμού για την επόμενη διετία

Μια συνολική καταγραφή της κατάστασης που επικρατεί στον τουρισμό του νησιού μας έκανε μιλώντας στον –Ε- ο Πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Παναγιώτης Κολύρης ο οποίος ανακοίνωσε πως την προσεχή Παρασκευή θα παρουσιαστεί το πρόγραμμα μάρκετνγκ του ζακυνθινού τουρισμού για την επόμενη διετία.

Ο κ. Κολύρης  ανέφερε ότι φέτος τη μεγαλύτερη μείωση την είχαν τα έσοδα και όχι οι αφίξεις και συμπλήρωσε πως καταβάλλει προσπάθεια να αλλάξουμε προς το καλύτερο την ποιότητα γιατί μόνο έτσι θα ωφεληθούμε όλοι.

Για την μέχρι τώρα πορεία του τουρισμού ο κ. Κολύρης είπε: «Η  χρονιά ξεκίνησε ανησυχητικά και αρνητικά λόγω της ρευστής πολιτικής κατάστασης με τις εκλογές. Στο εξωτερικό παρουσιάζαμε μια εικόνα αρνητική  και οι τουρίστες δίσταζαν να έλθουν εδώ. Οι ξένοι μπορεί να έχουν κατανόηση για την Ελλάδα αλλά στις διακοπές τους θέλουν να περάσουν καλά. Υπήρξε λοιπόν μια κάμψη στις αφίξεις αλλά ευτυχώς μετά την πολιτική σταθεροποίηση των τελευταίων εκλογών ανέκαμψε η κατάσταση. Όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό είναι ευχαριστημένοι γιατί περίμεναν τα χειρότερα και δεν πήγαν πολύ άσχημα. Η μείωση περιορίζεται σε κάποιο μικρό ποσοστό σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και αυτό είναι θετικό. Στη Ζάκυνθο το τουριστικό προϊόν βοηθά να μην νοιώσουμε σε βάθος την κρίση. Στην υπόλοιπη Ελλάδα και ειδικές σε περιοχές με εργατόκοσμο και σε φτωχογειτονιές οι καταστάσεις είναι πολύ δύσκολες».

Για τις πρωτοβουλίες της δημοτικής αρχής και τον προγραμματισμό του μέλλοντος ο κ. Κολύρης είπε: «Από πέρυσι κάναμε μια προσπάθεια για την ευταξία και την ποιότητα του τουρισμού αλλά η ανησυχία των ανθρώπων του τουρισμού, για το αν θα έλθουν τουρίστες, οδήγησε σε ένταση μεταξύ τους και είχαμε τα φαινόμενα που χαλάνε την ποιότητα του τουρισμού και τα έσοδα. Αυτό είναι αρνητική υποθήκη για το μέλλον. Βέβαια δεν περίμενα ποτέ πως μια Κανονιστική διάταξη θα εφαρμοστεί αμέσως!  Τη μεγαλύτερη μείωση παρουσιάζουν τα έσοδα του τουρισμού, λόγω της υποβαθμισμένης ποιότητας του τουρισμού. Αυτά είναι ανησυχητικά στοιχεία. Τώρα το υπουργείο μας έδωσε το πράσινο φως για να ολοκληρώσουμε το επιχειρησιακό πρόγραμμα του Δήμου που περιλαμβάνει τον τουρισμό ως τη βασική ατμομηχανή της ζακυνθινής οικονομίας».

Αναλυτικά το πλάνο που περιέγραψε ο κ. Κολύρης περιλαμβάνει τα εξής, όπως μας δήλωσε: «Τα σχέδιά μας είναι να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε σταδιακά την ποιότητα του ζακυνθινού τουρισμού ώστε η τοπική οικονομία να ωφεληθεί περισσότερο από τον τουρισμό. Ετοιμάσαμε για τα επόμενα 2 χρόνια (δηλαδή το 2013-14) το πρόγραμμα στρατηγικής προβολής και μάρκετινγκ που θα το παρουσιάσουμε την Παρασκευή στην Επιτροπή τουριστικής ανάπτυξης στις 12 το μεσημέρι στον Παντοκράτορα. Αυτό θα πρέπει να εγκριθεί από την Επιτροπή και μετά από το Δημοτικό Συμβούλιο. Το κόστος είναι περιορισμένο λόγω της οικονομικής κατάστασης είναι 250 χιλιάδες το κάθε έτος. Στόχος είναι να φτάσει στις 500.000 ευρώ το κόστος της τουριστικής προβολής για να αποδώσει πολλαπλάσια η επένδυση αυτή σε αφίξεις και σε ποιότητα στον τουρισμό.  Θέλουμε να καταστήσουμε τη Ζάκυνθο τουριστικό προορισμό και να γίνει ένας οργανισμός διαχείρισης αυτού, δηλαδή μάνατζμεντ του τουρισμού. Επίσης χρειάζεται να αποκτήσουμε ταυτότητα. Τα επίσημα στοιχεία από το 2006 μέχρι σήμερα δείχνουν ότι είχαμε πάνω από 3 εκατομμύρια επισκέπτες που άφησαν σημαντικά χρήματα στον τόπο μας. Όμως λόγω της δομής που έχει το τουριστικό μας προϊόν αυτά τα χρήματα διαφεύγουν, διαρρέουν».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *