Διεξάγονται συζητήσεις και καταθέτονται αιτήματα προς την υπουργό Τουρισμού για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού.
Στην προτεραιότητα των συζητήσεων βρίσκεται η κατασκευή πλωτής προβλήτα για την προσάραξη κρουαζιεροπλοίων και η ολοκλήρωση της μαρίνας, είτε με την παράδοση της σε ιδιώτη είτε με την αξιοποίηση της από το Δήμο.
Σε αυτή τη συζήτηση εξυπακούεται ότι αναχρονιστικοί θεσμοί του τύπου “λιμενικό ταμείο” (έτος ιδρύσεως 1950) για πολλούς και διαφόρους λόγους και εξαιτίας των αρνητικών εμπειριών του παρελθόντος, δεν έχουν θέση και μακάρι γρήγορα να καταργηθούν.
Σε ότι αφορά το πρώτο εδώ και πέντε χρόνια γίνονται συζήτησεις, είτε στα πλαίσια του Λιμενικού προγράμματος του ΥΕΝ (έτος 2002), που προέβλεπε προβλήτα βόρεια του “Πόρτου” και η οποία δυστυχώς μποϋκοταρίσθηκε από μια μικρόνοη ηγεσία του Λιμενικού ταμείου, είτε στα πλαίσια πρόσφατων προτάσεων, όπως π.χ. Κάπαρης κλπ.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει επιλεγεί λύση γρήγορης κατασκευής και χαμηλού κόστους που να ενσωματώνει την προβλήτα με τον πολεοδομικό ιστό της πόλης.
Σε ότι αφορά το δεύτερο δυστυχώς η αφαίμαξη που έγινε παλαιότερα στις πιστώσεις για την μαρίνα (έτη 1990 – 1991 και 1997) την κατέστησαν μη ελκυστική από πλευράς υποδομών και αυτό έγινε με ευθύνη του ΕΟΤ – τότε – ο οποίος θα πρέπει να κληθεί να λύσει σήμερα το πρόβλημα, εφόσον δεν υπάρξει ενδιαφέρον με ιδιώτη να την “αγοράσει” όπως είναι.
Ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ έχει καθυστερήσει πολύ και θα πρέπει να δοθεί μια λύση, δεδομένου ότι πρόκειται για τη μοναδική μαρίνα στο νησί αλλά και τη μοναδική μαρίνα στο Ιόνιο που δεν λειτουργεί.
Σε κάθε περίτωση η τοπική ηγεσία της Ζακύνθου περιμένει πολλά σε αυτό τον τομέα από την κα Ολγα Κεφαλογιάννη και είναι έτοιμη να κάνει και αυτή συμπληρωματικά έργα ώστε τα δύο αυτά έργα να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατόν.
Και η ζακυνθινή κοινωνία περιμένει πολλά από την κα Κεφαλογιάννη και την κυβέρνηση επειδή νιώθει ιδιαίτερα παραμελημένη στα ζητήματα του θαλάσσιου τουρισμού και πολύ πίσω από όλα τα άλλα Ιόνια νησιά.
Φιλιππος Συνετός