11:04:52 μμ
Τρίτη, 16 Δεκεμβρίου 2025
ErmisNews Λογότυπο
  • Ζάκυνθος
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Αγγελίες
  • Ermis Radio
Ερμής
Αναζήτηση
  • Ζάκυνθος
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Αγγελίες
  • Ermis Radio
Ακολουθήστε Μας
Κοινωνία

Πονοκέφαλο σε επαγγελματίες και επισκέπτες προκαλεί ο νέος ΚΟΚ

Τελευταία ενημέρωση: 10/04/2019 στις 11:58 ΠΜ
Δημοσιεύτηκε 10 Απριλίου 2019
ΔΙΑΜΟΙΡΑΣΜΟΣ

Μπροστά σε μια σειρά από αδιέξοδα και προβλήματα που δημιούργησε ο νέος Νόμος για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας βρίσκονται οι επιχειρηματίες που νοικιάζουν οχήματα και μοτοποδήλατα και στο νησί μας, λίγο πριν ξεκινήσει η νέα τουριστική περίοδος και καταφτάσουν μαζικά οι επισκέπτες μας που θα θέλουν να χρησιμοποιήσουν δικά τους μέσα για τις μετακινήσεις τους.

Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στο ζήτημα των τετράτροχων μοτοποδηλάτων τις γνωστές «γουρούνες» , καθώς ο νέος Νόμος άλλαξε άρδην τα δεδομένα ως προς την κυκλοφορία των οχημάτων μέχρι 150 κυβικά, τα οποία πολλοί από τους επισκέπτες μας επέλεγαν για τις περιηγήσεις τους στην Πόλη.

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ενοικιαζόμενων Ποδηλάτων Μοτοποδηλάτων και Αυτοκινήτων Ζακύνθου Ζήσης Καρδιανός μίλησε στην εφημερίδα μας και ανέδειξε τις ευθύνες της Πολιτείας, που λόγω αδράνειας δεν έχει ξεκαθαρίσει με σαφήνεια το καθεστώς εφαρμογής του Νέου Νόμου που θεσμοθέτησε!

Όπως ανέφερε μήνες μετά την ψήφιση του Νόμου και της τελευταίας τροποποίησης που αφορούσε ειδικά τα τετράτροχα μοτοποδήλατα, τόσο το Υπουργείο Μεταφορών όσο και οι Δήμοι, μεταξύ αυτών και ο Δήμος Ζακύνθου, δεν έχουν προχωρήσει στον προσδιορισμό της διαδικασίας αδειοδότησης αυτού του είδους των οχημάτων.

«Η Πολιτεία δεν είναι σε θέση να εφαρμόσει το Νόμο που η ίδια θεσμοθέτησε» σημειώνει ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ενοικιαζόμενων Ποδηλάτων Μοτοποδηλάτων και Αυτοκινήτων Ζακύνθου Ζήσης Καρδιανός

«Θα έπρεπε να έχουν ήδη εκπονηθεί οι μελέτες και από το Δήμο αλλά το Υπουργείο Συγκοινωνιών σε σχέση με την κυκλοφοριακή ικανότητα αλλά και τους όρους και τις προϋποθέσεις βάση των οποίων καθορίζεται η βατότητα των δρόμων. Από την πλευρά μας έχουμε κάνει πολλές κρούσεις προς το Δήμο αλλά χωρίς αποτέλεσμα και η απάντηση που παίρνουμε είναι πως είτε ο Δήμος είναι αναρμόδιος είτε δεν είναι ακόμη έτοιμος να εκπονήσει τις απαραίτητες μελέτες» σημείωσε ο κ. Καρδιανός υπογραμμίζοντας πως η Πολιτεία δεν είναι σε θέση να εφαρμόσει το Νόμο που η ίδια θεσμοθέτησε.

Ο κ. Καρδιανός σημείωσε πως σε συνεργασία με την πανελλαδική ομοσπονδία οι επαγγελματίες ετοιμάζονται να λάβουν και νομικά μέτρα, ενώ ξεκαθάρισε πως υπό τις παρούσες συνθήκες, ο Νόμος ερμηνεύεται ότι δίνει τη δυνατότητα σε όλες τις κατηγορίες των τετράτροχων οχημάτων να κυκλοφορούν ελεύθερα.

Η τροπολογία που προσδιορίζει τις ευθύνες του Δήμου και του Υπουργείου και έχει ξαναδημοσιευτεί στις σελίδες της εφημερίδας μας αναφέρει:

«Με απόφαση του αρμόδιου δημοτικού συμβουλίου καθορίζεται η κυκλοφοριακή ικανότητα και βατότητα του ασφαλτοστρωμένου οδικού δικτύου, το οποίο θα χρησιμοποιούν οι ελαφριές και βαριές τετράτροχες μοτοσικλέτες, που είναι εξοπλισμένες με κινητήρα εσωτερικής καύσης με κυλινδρισμό έως 125 κυβικά εκατοστά και προσδιορίζεται ο ανώτατος αριθμός των παραπάνω οχημάτων που μπορούν να κυκλοφορούν, κατ’ εξαίρεση της παραγράφου 7 του παρόντος άρθρου, σε ασφαλτοστρωμένες οδούς και χώρους του άρθρου 1. Οι αποφάσεις αυτές επανεξετάζονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα που ορίζονται από τους οικείους δήμους και πάντως δεν μπορούν να είναι μικρότερα των πέντε (5) ετών.

β. Ο Δήμαρχος, μετά την έκδοση της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου της περίπτωσης α΄, τάσσει προθεσμία τριών (3) μηνών για την υποβολή αιτήσεων έγκρισης κυκλοφορίας των παραπάνω οχημάτων. Η έγκριση κυκλοφορίας δίνει το δικαίωμα κυκλοφορίας σε ασφαλτοστρωμένες οδούς και χώρους του άρθρου 1. Δικαίωμα υποβολής της αίτησης του προηγούμενου εδαφίου έχουν όσοι διαθέτουν οχήματα με άδεια κυκλοφορίας. Αν ο αριθμός των οχημάτων για την κυκλοφορία των οποίων υποβάλλονται αιτήσεις δεν υπερβαίνει την κυκλοφοριακή ικανότητα, γίνονται δεκτές όλες με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Αν ο αριθμός των αιτήσεων υπερβαίνει την κυκλοφοριακή ικανότητα, για την επιλογή των δικαιούχων διενεργείται από τον οικείο δήμο πλειοδοτική ή και με βάση τα κριτήρια και τους όρους που προβλέπονται στην υπουργική απόφαση του τελευταίου εδαφίου της παρούσας περίπτωσης, διαδικασία επιλογής. Το δικαίωμα κυκλοφορίας ισχύει για πέντε (5) έτη.

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών προβλέπονται τα κριτήρια καθορισμού της κυκλοφοριακής ικανότητας και βατότητας του ασφαλτοστρωμένου οδικού δικτύου, καθώς και το περιεχόμενο της αίτησης έγκρισης κυκλοφορίας των παραπάνω οχημάτων και τα αναγκαία δικαιολογητικά της. Κατά των αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου επιτρέπεται η άσκηση ένστασης εντός δέκα (10) ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης ενώπιον επταμελούς επιτροπής, που συστήνεται στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Προβλήματα και με τα «διεθνή διπλώματα»

Ένα ακόμη πρόβλημα που έχει δημιουργήσει ο νέος ΚΟΚ αφορά την υποχρέωση των επαγγελματιών να νοικιάζουν τα οχήματα τους μόνο σε όσους διαθέτουν διεθνή διπλώματα, γεγονός που «αποκλείει» από την πελατεία τουρίστες από τις ΗΠΑ, τον Καναδά κτλ που δεν έχουν μετατρέψει το δίπλωμα τους σε διεθνές.

«Η Ελλάδα είναι η μόνη τουριστική χώρα που απαιτεί από τους επισκέπτες της αυτού του είδους τα διπλώματα για να νοικιάσουν κάποιο όχημα! Ουσιαστικά πρόκειται για απλή μετάφραση του διπλώματος την οποία όμως πολλοί από τους επισκέπτες μας δεν έχουν με αποτέλεσμα να αιφνιδιάζονται και να μην μπορούν να νοικιάσουν κάποιο όχημα» σημείωσε ο κ. Καρδιανός, υπογραμμίζοντας πως η Ελλάδα δεν προχώρησε στις προβλεπόμενες διμερείς συμφωνίες με άλλα κράτη για να αρθούν τα γραφειοκρατικά αυτά προβλήματα που ταλαιπωρούν τους επαγγελματίες αλλά και τους επισκέπτες μας.

Πηγή φώτο: www.neakriti.gr

Ermis News 10 Απριλίου 2019
1 Σχόλιο 1 Σχόλιο
  • Ο/Η Marla λέει:
    10 Απριλίου 2019 στις 4:39 ΜΜ

    Agapite Ermi. Min blepis ta pragmata apo tin skopia tis apesiodoxias 🙁 Den EINAI akribos etsi opos pistevis oti KAIemeis tha exome problima ( USA) na nikiasome amaxi ean (den) diathetome -international driven lenses- ! Me apoliti ipefthinotita sto ti prepei na kratame mazi mas prin xekinisome gia tis diakopes mas, proetimazome to taxidi mas. To proto EINAI to International driven lenses. Auto to zita ollh h Europi, plin tis Ellados mexri protinos ! Ponokefalo, sas dimiourgoun mono ta 4troxa ta apokaloumena (gourounes) pou tha prepei na APAGOEFTOUN telios apo tin poli gia (dikia mas asfalia san touristes, kai oxi mono apo tin poli. Me poli AFSTIRA kritiria tha prepei na nikiazonte autou tou poli EPIKINDINOU idous oximata, stous Europeous neoleous touristes (idios) pou oxi mono EINAI telios anideoi na ta odigisoun, alla exoun kai MOURI :(:(:( otan dimiourgisoun problima !!!
    Erxomaste na diaskedasome, na afisome ta xrimata mas stin agapimeni Zakintho, kai OXI na episkeftoume Nosokomeia :(, apo kapious pou skeptonte MONO pos tha ikonomisoun..….nikiazontas epikindina oximata ANEXELEKTA ! MPOREI na diathetoume arketi ora oxi
    mono gia ta axiotheata tou Nisiou ALLA kai gia ta STRAVA KAI TA ANAPODA TOU…pou DISTIXOS EINAI polla kai se polla EPIPEDA !
    See you soon lovely Mother Island Zakinthos 🙂
    Always loving U !
    Thank U Ermis have a good one 😉
    Marla USA

    Απάντηση

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε Επίσης

ΕλλάδαΚοινωνίαΠολιτισμός

Για τον Ούγο Φώσκολο και τα όσα έμειναν ως ιστορική παρακαταθήκη. Μια συζήτηση στην Αθήνα!

Στην εποχή όπου η κοινωνική και πνευματική ένδεια φτάνει στο αποκορύφωμά της και η ‘’κανονικότητα’’ δείχνει να ‘’αναστατώνεται’’ με τα δίκαια μπλόκα των αγροτικών κινητοποιήσεων,…

16 Δεκεμβρίου 2025
ΖάκυνθοςΚοινωνία

Προς επαναδημοπράτηση το έργο ύδρευσης στην Αγία Μαρίνα

Σχεδόν έναν χρόνο μετά την εξαγγελία και την έναρξη των διαδικασιών για την αντικατάσταση του αγωγού ύδρευσης στην Αγία Μαρίνα, το έργο παραμένει σε καθεστώς…

16 Δεκεμβρίου 2025
ΖάκυνθοςΚοινωνία

Η φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου δέντρου στο Τραγάκι

Μια όμορφη χριστουγεννιάτικη γιορτή πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Κυριακής 14 Δεκεμβρίου στο Τραγάκι, με αφορμή το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου στην πλατεία του χωριού. Το…

16 Δεκεμβρίου 2025
ΖάκυνθοςΚοινωνία

‘’Μαλλιά κουβάρια’’ οι Σύμβουλοι για την ιδιωτικοποίηση των απορριμμάτων

Η ιδιωτικοποίηση της αποκομιδής των απορριμμάτων αποτέλεσε ένα από τα πιο σοβαρά και φορτισμένα θέματα που συζητήθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο της προηγούμενης εβδομάδας. Ένα θέμα…

16 Δεκεμβρίου 2025
ΖάκυνθοςΚοινωνία

Η παράνομη στάθμευση στο κέντρο της Πόλης

Η παράνομη στάθμευση έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο σοβαρά και επίμονα προβλήματα της Πόλης. Αυτοκίνητα, μηχανές και μικρά μηχανάκια σταθμεύουν καθημερινά σε σημεία…

15 Δεκεμβρίου 2025
ΖάκυνθοςΚοινωνία

Γ. Στασινόπουλος: Αν το πρόστιμο του Σκοπού καταλήξει στον Δήμο, τότε θα έχουμε οικονομική ασφυξία

Σε μια ουσιαστική και εφ’ όλης της ύλης συζήτηση με τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Θεόδωρο Λιβάνιο, ο Πρόεδρος της ΠΕΔΙΝ και Δήμαρχος Ζακύνθου κ. Γιώργος…

15 Δεκεμβρίου 2025
ErmisNews Λογότυπο

Κατηγορίες Ειδήσεων

  • Ζάκυνθος
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Αγγελίες
  • Ermis Radio

Σχετικά με Εμάς

  • Η Εφημερίδα ΕΡΜΗΣ
  • Ραδιοφωνικός Σταθμός Ermis Radio 91.8 fm
  • PRINT SHOP / Εκτυπώσεις Offset – Digital
  • Ηλεκτρονική Έκδοση Εφημερίδας “ΕΡΜΗΣ”
  • Συνδρομές Εφημερίδας “ΕΡΜΗΣ”
  • Επικοινωνία

Ταυτότητα

  • Ταυτότητα Εφημερίδας
  • Ποιοι Είμαστε
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Cookies

Χρήσιμα

  • Φαρμακεία Ζακύνθου / 24ωρη Λειτουργία
  • Ταξιδεύω / Συγκοινωνίες από/προς Ζάκυνθο

Social Media

Ermis Radio 91.8 fm

Weaved by The Udjat TeamThe Udjat Team Logo
Welcome Back!

Sign in to your account

Χάσατε τον κωδικό σας;