Για μια ακόμα φορά, την πέμπτη από την εποχή του αείμνηστου Ανδρέα Λαδικού, η πολιτική ηγεσία του Δήμου θα ασχοληθεί με το κυκλοφοριακό της πόλης.
Τις προηγούμενες τέσσερις φορές, υπό άλλεςπολτικές ηγεσίες, χρηματοδοτήθηκαν μελέτες, μέσω των οποίων διοχετεύθηκε χρήμα προς διάφορες κατευθύνσεις αλλά οι μελέτες δεν εφαρμόστηκαν και φυσικά το κυκλοφοριακό δεν λύθηκε ποτέ. Αυτή τη φορά – ευτυχώς – δεν χρηματοδοτείται κάποια “πέμπτη μελέτη” για το πρόβλημα αλλά – σωστά κατά τη γνώμη μας – ο Δήμος καλεί έναν ειδικό επί του θέματος, που τυγχάνει να είναι και καθηγητής πανεπιστημίου και επανεξετάζει όλες τις προηγούμενες μελέτες και τους λόγους που δεν κατάφεραν να λύσουν τα προβλήματα.
Επειδή είναι πολύ πιθανόν να ακούσουμε πολλές διακηρύξεις μετά τις συσκέψεις για το πρόβλημα αυτό, οι οποίες ελάχιστα θα βοηθήσουν στην επίλυση του προβλήματος, εμείς θα ξεκινήσουμε αντίστροφα και θα καταγράψουμε πέντε λόγους, που όποιο κυκλοφοριακό κι αν προταθεί δεν πρόκειται να αποδώσει.
Ο πρώτος λόγος είναι ότι απουσιάζει παντελώς η αστυνόμευση στους δρόμους. Ο οποιοσδήποτε παρκάρει και κλείνει δρόμους οπουδήποτε του αρέσει, δίχως να τιμωρείται. Αρα αν συνεχίσει να συμβαίνει αυτό και πάλι τότε δεν θα υπάρξει αποτέλεσμα.
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι πρέπει να δοθούν στην κυκλοφορία οι δρόμοι που είναι καταπατημένοι. Δηλαδή ίσως πολλοί δεν γνωρίζουν ότι υπάρχουν δρόμοι που δείχνουν ότι κυκλοφορούν οχήματα αλλά στην πραγματικότητα έχουν πλακοστρωθεί, έχουν γίνει άτυπα πλατείες και έχουν δοθεί για τραπεζοκαθίσματα.
Αρα πρέπει να υπάρξει αποκατάσταση της οδοποιίας στην πόλη.
Ο τρίτος λόγος είναι ότι για να λειτουργήσει κυκλοφοριακό σύστημα πρέπει να υπάρξουν θέσεις πάρκιγκ στο κέντρο και περιφερειακά στην πόλη. Δηλαδή να πολλαπλασιαστούν οι θέσεις παρκινγκ στο κέντρο, στον Αγιο Διονύσιο, στο Ποτάμι, στην καμάρα Αγίου Λαζάρου, με αντίτιμο που να μπορεί να το πληρώσει ο καθένας.
Τέταρτο θα πρέπει να αυξηθούν οι δρόμοι εξόδου από την πόλη και οι δρόμοι εισόδου να οδηγούν σε χώρους που θα διαθέτουν μόνο πάρκινγκ.
Πέμπτο θα πρέπει επιτέλους να προχωρήσει ο εδώ και χρόνια σχεδιαζόμενος περιφερειακός δρόμος που ξεκινά από το ποτάμι του Αγίου Χαραλάμπη (οδός Δανίας) με διαπλάτυνση της οδού Νερούλη και από εκεί στο παλιό Νοσοκομείο, με έξοδο, είτε προς την οδό Φιλικών, είτε προς το Γαϊτάνι.
Ενα μεγαλόπνοο έργο που θα μπορούσαν να χρηματοδοτήσουν εδώ και πολλά χρόνια τα ευρωπαϊκά ταμεία, αν είχαμε πολιτικές ηγεσίες με όραμα και στόχους.
Ελπίζουμε αυτή τη φορά να κατανοήσουν στο Δήμο ότι το θέμα απαιτεί δραστικές λύσεις που θα απαιτήσουν θυσίες και όχι μόνο διακηρύξεις.