Την εικόνα της χρονιάς που φεύγει, τις προετοιμασίες για τη χρονιά που έρχεται και τα προβλήματα από την έλλειψη έργων στο λιμάνι της πόλης μας, περιέγραψε μιλώντας στον –Ε- ο εκπρόσωπος της ναυτιλιακής εταιρείας Levante Ferries Γιάννης Πυλαρινός, ο οποίος χτύπησε καμπανάκι για να μπορούν να εξυπηρετηθούν τα πλοία στο λιμάνι.
Το πολύ σοβαρό θέμα που υπάρχει και για το οποίο γίνονται συνέχεια υπομνήσεις, αφορά τον καθαρισμό του λιμανιού το οποίο από τα φερτά υλικά έχει υποστεί προσχώσεις, με αποτέλεσμα τα πλοία να κινδυνέυουν να κολλήσουν στον πυθμένα.
Η χρονιά του 2022
Αναφερόμενος στην κίνηση των γιορτινών ημερών και εν γένει του 2022 ο κ. Πυλαρινός είπε: «Επιστρέφουμε στις εποχές του 2019 και σιγά-σιγά αφήνουμε πίσω μας την πανδημία, αν και έχουμε ακόμα πολλά κρούσματα. Οι γιορτές ξεκίνησαν καλά και ο καιρός είναι πολύ καλός και δεν ταλαιπωρείται ο κόσμος. Βέβαια αυτός ο καιρός δεν δημιουργεί το χριστουγεννιάτικο κλίμα που ανέμενε ο κόσμος. Η κίνηση είναι σταθερή όπως πέρυσι και όπως το 2019. Πολλοί είναι αυτοί που έφυγαν από τη Ζάκυνθο την περίοδο των εορτών και ακόμα δεν έχουν επιστρέψει».
Μέτρα
Για τα μέτρα που ισχύουν ο κ. Πυλαρινός είπε ότι μέσα στα πλοία η μάσκα είναι υποχρεωτική. «Ο κόσμος αν και τον ενημερώνουμε, φοράει δύσκολα τη μάσκα. Εμάς μας ενδιαφέρει να προσέχουν όλοι και να έχουν την ατομική τους ευθύνη και να φύγει αυτός ο χειμώνας χωρίς άλλα προβλήματα» ανέφερε με αφορμή την πανδημία.
Συντηρήσεις
Τα καράβια της γραμμής ξεκίνησαν την ετήσια συντήρηση, ώστε να είναι έτοιμα για την ερχόμενη τουριστική περίοδο και ο κ. Πυλαρινός σημείωσε: « Ανεξάρτητα αν έχει ή όχι δουλειά, έχουμε μπει στους ρυθμούς του 2019.Αυτό το περιμένουμε να γίνει πιο δυναμικά το Πάσχα και γι’ αυτό ετοιμαζόμαστε.
Τώρα κάνει επισκευή το FIORO και μετά θα ακολουθήσει το MARE το οποίο θα φύγει μετά τις 15 Ιανουαρίου του νέου έτους».
Το λιμάνι
Εκτενής ήταν η ενημέρωση που έγινε για τις αναγκαίες παρεμβάσεις που χρειάζεται το λιμάνι κι αυτό γιατί τις τελευταίες δεκαετίες δεν έχουν γίνει έργα .
«Το πιο σημαντικό θέμα είναι ο προγραμματισμός έργων στο λιμάνι μας το οποίο έχει εγκαταλειφθεί εδώ και πολλά χρόνια. Απλά τα συζητάμε όλα αυτά αλλά δεν βλέπω φως. Αν εξαιρέσουμε αυτά που έγιναν στον τραπεζοειδή λόγω των σεισμών, τίποτα δεν έχει γίνει εδώ και 20 – 30 χρόνια στο λιμάνι της πόλης μας.Σαν εταιρεία αρχίζουμε κι εμείς να πιέζουμε γιατί ο καιρός περνάει και δεν μπορούμε να φέρουμε ένα καλύτερο καράβι με μεγαλύτερα βαθικά για να εξυπηρετείται η κίνηση της Ζακύνθου».
Δίνοντας αναλυτικές πληροφορίες για τις ανάγκες που έχουν τα σημερινά πλοία, ο κ. Πουλαρινός είπε: «Μας περιορίζει αυτή η κατάσταση να έχουμε συγκεκριμένα καράβια, που όμως δεν είναι για τη Ζάκυνθο και τη δυναμική της. Πρέπει λοιπόν να ρίξουμε το βάρος στο λιμάνι που είναι η μία από τις δύο πύλες εισόδου γιατί κάθε μέρα που περνάει τα καράβια δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να μπουν. Αυτό που πηγαίνει στην Κεφαλονιά δεν το φέρνουμε γιατί έχει μεγαλύτερο βύθισμα και βρίσκει. Γιατί στην Κυλλήνη γίνονται έργα κι εδώ δεν γίνονται; Στον τραπεζοειδή έγιναν τα έργα λόγω του σεισμού. Εκτός από αυτό δεν βλέπω κάτι άλλο.
Από χθες έπρεπε να γίνονται εκσκαφές για να μπορούν να μπαίνουν τα καράβια μέσα χωρίς προβλήματα και αναμονές. Οριακά μπαίνει το MARE που κινδυνεύει να κολλήσει στα αβαθή. Χρειάζεται να καθαριστεί το λιμάνι από τη λάσπη και δεν έχει γίνει τίποτα απολύτως! Φταίει όλο το σύστημα.
Τα καράβια πριν από 20 χρόνια ήταν μικρά και τώρα που είναι μεγαλύτερα έχουν άλλλες ανάγκες. Εμείς έχουμε ζητήσει εγγράφως τι χρειάζεται το λιμάνι για να δουλέψουμε σωστά. Μακάρι να μπορούσαμε να τα φτιάξουμε μόνοι μας αλλά δεν γίνεται».
Η έκδοση εισιτηρίων
Η έκκληση προς τους επιβάτες έγινε για να εκδίδουν το εισιτήριό τους εγκαίρως κι όχι την τελευταία στιγμή λίγο πριν σαλπάρει το πλοίο. Για το θέμα αυτό ο κ. Γιάννης Πυλαρινός δήλωσε: «Το μεγάλο θέμα για μας είναι οι επιβάτες που έρχονται στο λιμάνι να εκδώσουν εισιτήριο λίγα λεπτά πριν την αναχώρηση του πλοίου. Είναι παλιό το πρόβλημα κι όσο καιρό κι αν το λέμε δεν αλλάζει η κατάσταση. Οι περισσότεροι επιβάτες (το 90%) γνωρίζουν ότι θα ταξιδέψουν και το έχουν προγραμματίσει από την προηγούμενη ημέρα. Μπορούν λοιπόν να πάρουν το εισιτήριό τους από τα γραφεία.
Το κιόσκι είναι για τα φορτηγά και για λίγους που θα ταξιδέψουν την τελευταία στιγμή. Δεν είναι σαν γραφείο που θα κόβει συνέχεια εισιτήρια. Αυτό γίνεται από τους ντόπιους.
Μπορούν να εκδίδουν ηλεκτρονικά το εισιτήριό τους και σε αυτή την περίπτωση έχουν και έκπτωση, η οποία δεν γίνεται την τελευταία στιγμή στο κιόσκι γιατί δεν προλαβαίνουν εκεί οι εργαζόμενοι την ώρα που αναχωρεί το πλοίο.
Το ΙΧ με επιστροφή έχει έκπτωση 25 με 30%.
Αυτό αφορά περισσότερο τους ντόπιους γιατί οι τουρίστες στη συντριπτική τους πλειοψηφία βγάζουν ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Ο επιβάτης έχει την επιστροφή των χρημάτων από το μεταφορικό ισοδύναμο και είναι για 20 διελεύσεις και 7 ευρώ επιστροφή κάθε φορά».