Η μείωση του όγκου της αλληλογραφίας, ο σχεδιασμός για οικονοµικό εξορθολογισµό και επιχειρησιακό εκσυγχρονισµό οδηγούν στην αναδιάρθρωση των υπηρεσιών του ΕΛΤΑ και στη Ζάκυνθο, σύμφωνα με όσα αναφέρει η απάντηση της Κεντρικής Υπηρεσίας της ∆ιεύθυνσης Ταχυδροµικών Λειτουργιών του ΕΛΤΑ στην ερώτηση που κατέθεσε τον περασμένο Γενάρη ο Βουλευτής Ζακύνθου.
Η ερώτηση που είχε υποβληθεί από τον κ. Ακτύπη στον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης αφορούσε τα νέα δεδομένα και την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών της Ζακύνθου με λιγότερα δρομολόγια που θα δυσκόλευσαν την αποτελεσματική οργάνωση των διανομών και θα προκαλούσαν προβλήματα στο προσωπικό αλλά και στους πολίτες.
Η απάντηση της Υπηρεσίας δεν αφήνει περιθώρια αλλαγών στον υφιστάμενο προγραμματισμό, υπογραμμίζοντας πως ο ανασχηματισμός των δρομολογίων έγινε με βάση την ισχύουσα Υπουργική Απόφαση.
Το έγγραφο της απάντησης αναφέρει συγκεκριμένα πως: Τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥ∆ΡΟΜΕΙΑ, σύµφωνα µε το ισχύον νοµοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο, είναι Φορέας Παροχής Καθολικών Ταχυδροµικών Υπηρεσιών σε όλη τη Χώρα και λειτουργούν ως Ανώνυµη Εταιρεία, σε ανταγωνιστικό περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό αναπτύσσουν και υποστηρίζουν το Ταχυδροµικό ∆ίκτυο κατά τρόπο ώστε οι κανονιστικές υποχρεώσεις να διασφαλίζονται µε τον πιο αποτελεσµατικό, σε κάθε περίπτωση, τρόπο.
Ειδικότερα, τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥ∆ΡΟΜΕΙΑ παρακολουθούν πανελλαδικά τις δηµογραφικές, κοινωνικές και διοικητικές αλλαγές που συντελούνται, αξιολογούν τα νέα δεδοµένα και όπου απαιτείται, επαναπροσδιορίζουν και επανασχεδιάζουν τον τρόπο λειτουργίας του Ταχυδροµικού ∆ικτύου, το οποίο περιλαµβάνει τα Ταχυδροµικά Καταστήµατα, τα Ταχυδροµικά Πρακτορεία, τους ∆ιανοµείς κλπ, στοχεύοντας πάντοτε στη βέλτιστη Ταχυδροµική εξυπηρέτηση των πολιτών.
Με δεδοµένη τη µεγάλη πτώση του όγκου αλληλογραφίας, δηµιουργείται η επιτακτική ανάγκη αναδιάρθρωσης του δικτύου και αλλαγής της συχνότητας διανοµής κατάλληλα προσαρµοσµένης στις σηµερινές συνθήκες. Οι αλλαγές στη λειτουργία Καταστηµάτων, είτε πρόκειται περί αναστολής, είτε τροποποίησης του ωραρίου λειτουργίας τους, πραγµατοποιούνται µε τη δέουσα προσοχή ώστε να µη διαταράσσεται η οµαλή εκτέλεση του ταχυδροµικού έργου συνολικά.
Τα ΕΛΤΑ υλοποιούν πρόγραµµα µετασχηµατισµού το οποίο περιλαµβάνει δράσεις, που στοχεύουν στον οικονοµικό εξορθολογισµό, τον επιχειρησιακό εκσυγχρονισµό, την εισαγωγή νέων ψηφιακών τεχνολογιών, την αναβάθµιση της παροχής προϊόντων και υπηρεσιών, την ποιοτική εξυπηρέτηση των πελατών, καθώς και την αναδιοργάνωση του δικτύου και της οργανωτικής δοµής τους.
Σε ότι αφορά το Νοµό Ζακύνθου, η ταχυδροµική εξυπηρέτηση παρέχεται από τρία (3) Ταχυδροµικά Καταστήµατα και δύο (2) Ταχυδροµικά Πρακτορεία πλήρως αυτοµατοποιηµένων.
Στα εν λόγω Καταστήµατα, εργάζονται συνολικά δεκαοκτώ (18) υπάλληλοι, ως τακτικό προσωπικό, σε έργο συναλλαγής, διανοµής και υποστήριξης.
Ο ανασχεδιασµός των δροµολογίων διανοµής πραγµατοποιήθηκε µε βάση την κανονιστική υποχρέωση διεκπεραίωσης των ταχυδροµικών αντικειµένων, όπως αυτή προκύπτει από την 29768 ΕΞ 2020 Υπουργική Απόφαση, τον όγκο των ταχυδροµικών αντικειµένων και τον πληθυσµό των εξυπηρετούµενων περιοχών.
Επισηµαίνεται ότι οποιαδήποτε προοπτική αλλαγής στην λειτουργία των Ταχυδροµικών Καταστηµάτων, πραγµατοποιείται µε γνώµονα πάντοτε την αδιάλειπτη ταχυδροµική εξυπηρέτηση των πολιτών.
Τέλος, σας διαβεβαιώνουµε ότι, τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥ∆ΡΟΜΕΙΑ, ως Φορέας Παροχής Καθολικών Ταχυδροµικών Υπηρεσιών, παρακολουθούν το ταχυδροµικό τους δίκτυο της περιοχής, όπως άλλωστε γίνεται µε όλες τις περιοχές της χώρας και µεριµνούν πάντοτε για την ικανοποίηση των ταχυδροµικών αναγκών της Χώρας