Στο επίκεντρο σφοδρής πολιτικής αντιπαράθεσης βρίσκεται για ακόμη μία φορά η οδός Αλέξανδρου Ρώμα, η φημισμένη ‘’αρτηρία’’ της Πόλης που χρόνια τώρα κινείται μεταξύ… πεζοδρόμου και δρόμου διέλευσης οχημάτων.
Η νέα κυκλοφοριακή μελέτη που εφαρμόζει σταδιακά η Δημοτική Αρχή έρχεται να επανακαθορίσει τον ρόλο της, πυροδοτώντας όμως αντιδράσεις τόσο από την μείζονα αντιπολίτευση όσο και από μερίδα πολιτών και επαγγελματιών.
Η Αλ. Ρώμα υπήρξε διαχρονικά ένας δρόμος δίχως ξεκάθαρο προσανατολισμό. Κατά περιόδους, η εκάστοτε Δημοτική Αρχή προχωρούσε σε προσωρινά μέτρα πεζοδρόμησης, τοποθετώντας μπάρες και αποκλείοντας την κυκλοφορία οχημάτων, για να ακολουθήσει εκ νέου το άνοιγμα της οδού, χωρίς μια σαφή στρατηγική ή έστω συνεπή εφαρμογή μέτρων. Η επαναλαμβανόμενη αυτή εναλλαγή δημιούργησε σύγχυση, τόσο στους κατοίκους όσο και στους επισκέπτες, ενώ ανέδειξε και την απουσία μακροπρόθεσμου σχεδιασμού.
Η σημερινή Δημοτική Αρχή αποφάσισε να προχωρήσει σε δραστικά μέτρα. Στο πλαίσιο της νέας κυκλοφοριακής μελέτης, η Αλ. Ρώμα χαρακτηρίστηκε πλέον επίσημα ως πεζόδρομος, αποτελώντας το πρώτο βήμα εφαρμογής του νέου σχεδιασμού. Η απόφαση συνοδεύτηκε από το κλείσιμο της οδού για τα οχήματα, μια εξέλιξη που υποδέχθηκαν θετικά πολλοί πολίτες, που επιθυμούν να δουν την καρδιά της Πόλης να μετατρέπεται σε έναν ζωντανό δημόσιο χώρο με ήπια κινητικότητα.
Η παράταξη του κ. Γ. Τσουρουνάκη ασκεί έντονη κριτική προς την Δημοτική Αρχή για το πρώτο μέτρο της εφαρμογής της κυκλοφοριακής μελέτης. Και οι μεν αλλά και οι δε είναι υπέρ της πεζοδρόμησης αυτής της οδού αλλά με τα απαραίτητα μέτρα. Δεν γίνεται να μην μπορεί να περάσει ένα ασθενοφόρο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης λόγω των τραπεζοκαθισμάτων που έχουν σχεδόν κατακλύσει την συγκεκριμένη οδό…
Επίσης έντονες αντιδράσεις υπήρξαν και τις πρώτες μέρες της εφαρμογής αυτού του μέτρου όπου σημειώθηκαν προβλήματα με την τροφοδοσία των καταστημάτων.
Από την πλευρά της, η Δημοτική Αρχή υπερασπίζεται την απόφασή της, τονίζοντας ότι η πεζοδρόμηση της Αλ. Ρώμα αποτελεί βασικό πυλώνα της νέας κυκλοφοριακής πολιτικής, που στοχεύει στη βιώσιμη κινητικότητα και την αναβάθμιση του ιστορικού κέντρου.
Υπογραμμίζει, δε, πως το κλείσιμο της οδού ήταν το πρώτο βήμα, και πως σύντομα θα ακολουθήσουν τα υπόλοιπα μέτρα, καθώς η μελέτη προβλέπει σειρά παρεμβάσεων που βρίσκονται σε φάση υλοποίησης.
Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι και οι δύο πλευρές, διοίκηση και αντιπολίτευση, φαίνεται να συμφωνούν επί της αρχής.
Η Αλ. Ρώμα πρέπει να γίνει πεζόδρομος. Ωστόσο, η σύγκρουση εστιάζεται στον τρόπο και τον ρυθμό υλοποίησης της απόφασης.
Η αντιπολίτευση κατηγορεί τον Δήμο για προχειρότητα, ενώ η Δημοτική Αρχή επικαλείται τις δεσμεύσεις της προς τους δημότες και το όραμα για μια σύγχρονη, ανθρώπινη Πόλη.
ΟΛΓΑ ΓΚΟΥΣΚΟΥ