Η αγωνία των μαθητών για τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων έληξε την Παρασκευή με την ανακοίνωση των βαθμολογιών και ανεξάρτητα από τα χαμόγελα ή τις απογοητεύσεις που έφεραν οι βαθμολογίες, όλοι οι συμμετέχοντες αξίζουν ένα μεγάλο μπράβο για έναν αγώνα που δόθηκε για ακόμη μια χρονιά σε πρωτοφανείς και πολύ δύσκολες συνθήκες για τους υποψηφίους, τις οικογένειές τους και φυσικά τους εκπαιδευτικούς.
Οι βαθμολογίες αναρτήθηκαν στα Λύκεια της Ζακύνθου λίγο πριν τις 13.00 το μεσημέρι και αυτό που αξίζει να πούμε είναι πως η πλειοψηφία των μαθητών δεν επισκέφτηκε το σχολείο, αλλά αντίθετα ενημερώθηκε για τη βαθμολογία μέσω sms. Και φέτος δεν έλειψαν τα πολύ καλά γραπτά από τους υποψηφίους της Ζακύνθου, παρά το γεγονός ότι παρατηρήθηκαν πολλοί χαμηλές βαθμολογίες στην έκθεση!
«Οι μαθητές μας πήγαν αρκετά καλά με τις πιο χαμηλές βαθμολογίες να παρατηρούνται στην έκθεση. Δεν πιστεύω πως έπαιξε ρόλο η αλλαγή του τρόπου εξέτασης, αλλά το γεγονός ότι πάντα πρόκειται για ένα μάθημα που έχει παγίδες» ανέφερε, ενώ εξέφρασε τα συγχαρητήρια του στους μαθητές, μιλώντας στον Ερμή ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Δ. Πόθος.
Οι αριστούχοι!
Τα πιο θερμά μας συγχαρητήρια αξίζουν οι μαθητές που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις φέτος, ακόμη και αν δεν κατάφεραν να πετύχουν τους στόχους τους, ακριβώς επειδή οι συνθήκες ήταν δύσκολες και τους κράτησαν το περισσότερο διάστημα μακριά από τις σχολικές αίθουσες. Με την ελπίδα να μην ζήσουν και τα φοιτητικά χρόνια μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, τους ευχόμαστε πάντα πρόοδο και χαμόγελα.
Για ακόμη μια χρονιά αναζητήσαμε τους αριστούχους από τα σχολεία της Ζακύνθου αν και το γεγονός ότι ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες μεσημέρι Παρασκευής, μας προκάλεσε πολλές δυσκολίες αλλά και κενά στην αναζήτηση των πληροφοριών μια που δεν μπορέσαμε να έρθουμε σε επικοινωνία με όλα τα σχολεία.
Από τις πρώτες φέτος σε βαθμολογία ήταν από το 1ο Λύκειο η Ξένου Μαργαρίτα Ηλιάνα με 18.608 μόρια, η Βαρβαρίγου Τσικρίκα Αθηνά με 18.865 μόρια, ο Αντώνης Παγάνης με 18.421, ο Παναγιώτης Πετρακόπουλος με 18.156. Από το 2ο Λύκειο ξεχώρισαν μεταξύ άλλων η Σταύρου Ιωάννα με 18.845, ο Σιάννης Ιωάννης με 18.077 ενώ υψηλή βαθμολογία είχε και ο Μιχαήλ Ποταμίτης 18.112 μόρια. Επιτυχίες είχαμε και στο ΕΠΑΛ με την Πλέσσα με 19.335 και τον Βλαχιώτη με 18.130 ενώ ακόμη δεν έχουμε εικόνα από το Λύκειο Κατασταρίου.
Δύο από τις αριστούχους όμως, η Βαρβαρίγου Τσικρίκα Αθηνά και η Σταύρου Ιωάννα με 18.845 μόρια μας έδωσαν το δικό τους μήνυμα για την προσπάθεια τους.
«Τα διαδικτυακά μαθήματα ήταν αρκετά ποιοτικά και οι καθηγητές τόσο του σχολειού όσο και του φροντιστηρίου έκαναν υπεράνθρωπη προσπάθεια για να μας βοηθήσουν, καθώς η καραντίνα είχε τεράστιες ψυχολογικές επιπτώσεις στους μαθητές
Από τα μόρια μου είμαι αρκετά ευχαριστημένη και μπορώ να πω ότι πέρα από την έκθεση εξεπλάγην ευχαρίστα . Εύχομαι στα παιδιά που ξεκινούν τώρα καλή τύχη υπομονή και δύναμη και σε όσους δεν τα κατάφεραν να ξαναπροσπαθήσουν για τα όνειρα τους διότι αυτή η νέα προσπάθεια θέλει δύναμη και επιμονή! τέλος εύχομαι να ανοίξουν τα πανεπιστήμια και να γνωρίσουμε την ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση σε όλο της το μεγαλείο!» μας είπε η Ιωάννα, ενώ η Αθηνά υπογράμμισε την ανάγκη ενίσχυσης του ουσιαστικού ρόλου της εκπαίδευσης από την Πολιτεία :
«Αρχικά, θα ήθελα να δώσω πολλά συγχαρητήρια προς όλους τους υποψήφιους και όλες τις υποψήφιες των φετινών πανελλαδικών, καμία προσπάθεια δεν είναι χαμένη! Οι πανελλαδικές αποτελούν μια επίπονη και ψυχοφθόρα διαδικασία για το σύνολο των εξεταζόμενων.
Δυστυχώς, όμως, είναι η μόνη περίοδος της εκπαιδευτικής διαδικασίας κατά την οποία η κοινωνία και η πολιτεία στρέφουν το ενδιαφέρον τους στην εκπαίδευση. Ταυτόχρονα, οι μαθητές/τριες που κατόρθωσαν να συγκεντρώσουν πολλά μόρια παρουσιάζονται ως τεκμήρια της επιτυχίας του εκπαιδευτικού συστήματος.
Ωστόσο, η επιτυχία του θα πρέπει να κρίνεται με βάση την ικανότητά του να διαμορφώσει αποφοίτους ομαλά κοινωνικοποιημένους, με γενική παιδεία και κατάρτιση για το επαγγελματικό τους μέλλον. Στοιχεία που οι 3ωρες εξετάσεις των πανελλαδικών δεν μπορούν να αξιολογήσουν. Στο πλαίσιο αυτό, θεωρώ πως έφτασε η ώρα να σταματήσει η υπερπροβολή των προσπαθειών μόνο των αρίστων μαθητών σε ένα σύστημα όπως οι πανελλαδικές που ενισχύει την παραπαιδεία, τη βαθμοθηρία και τον ανταγωνισμό.
Είναι καιρός να δώσουμε έμφαση στους αγώνες μαθητών/τριων και εκπαιδευτικών για δημόσια και δωρεάν παιδεία με ποιότητα» μας είπε για την επιτυχία τη δική της αλλά και των συμμαθητών της.
Μην αγχώνεστε που δεν περάσατε παιδία.Ούτε εμεις είχαμε περάσει και όμως έχουμε καλύτερες δουλειές απο πολλούς “αριστούχους”!!