Εδώ και περίπου μια εβδομάδα έχουν σταματήσει οι εργασίες στο πεζοδρόμιο της παραλιακής λεωφόρου για την αποκατάσταση των ζημιών που προκάλεσε ο σεισμός του 2018 και η εξέλιξη αυτή προκάλεσε την ανησυχία πολλών συμπατριωτών μας που παρακολουθούν από κοντά την πορεία του έργου και αγωνιούν για την σωστή και έγκαιρη ολοκλήρωση των παρεμβάσεων που έχουν ήδη προχωρήσει.
Αν και κάποιοι συνέδεσαν την διακοπή αυτή με τα γνωστά ζητήματα που είχαν ανακύψει και αφορούν τις αδειοδοτήσεις του έργου από την Υπηρεσία Ενάλιων Αρχαιοτήτων , ο επιβλέπων μηχανικός του έργου από την ΕΥΔΕ Λιμένων Πατρών Λ. Σπαγκούρος, ξεκαθαρίζει μιλώντας στην εφημερίδα Ερμής πως το έργο βρίσκεται εντός χρονοδιαγράμματος και ο εργολάβος σταμάτησε αναμένοντας την προμήθεια κατάλληλων υλικών.
«Ο εργολάβος κάνει έρευνα αγοράς για υλικά που χρειάζεται και πρέπει να είναι πιστοποιημένα» ανέφερε, επιβεβαιώνοντας ταυτόχρονα πως αναμένεται η πρόταση του τεχνικού συμβούλου του έργου για την υποστήριξη του παλιού κρηπιδότοιχου του λιμανιού της παραλιακής, που παρουσιάζει κλίση. Όπως εξήγησε πρόκειται για ένα μικρό τεχνικό έργο που δε θα προκαλέσει καθυστερήσεις.
Η δημόσια συζήτηση για τα έργα στο λιμάνι και την παραλιακή παραμένει ζωντανή και ενδιαφέρον είχαν όσα δήλωσε πρόσφατα μιλώντας στο ραδιόφωνο του Ερμή ο Πρόεδρος της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΤΕΕ Ι. Κονταράτος μετά από μια άτυπη συνάντηση που είχε με τον επιβλέποντα του έργου, μαζί με τον Πρόεδρο του Συλλόγου Μηχανικών Γ. Μοθωναίο.
«Το έργο σύμφωνα με την επιβλέπουσα υπηρεσία εξελίσσεται με βάση την μελέτη που έχει εκπονηθεί και εγκριθεί. Το κομμάτι για το οποίο συζητάμε στην παραλιακή, αποτελεί ένα μικρό μόνο μέρος της συνολικής εργολαβίας για το λιμάνι.
Η δική μας πρόταση ήταν να γίνει μια έξτρα παρέμβαση στο κομμάτι που σήμερα έχει καλυφθεί με τσιμέντο για καλύτερη αποκατάσταση. Μας διαβεβαίωσαν πως θα κάνουν ότι μπορούν, αλλά δεν είναι σίγουρο πως θα προχωρήσει κάτι τέτοιο μια που δε φαίνεται να υπάρχει πρόβλημα σπηλαίωσης και ανάγκη για αναθεώρηση της μελέτης και του προϋπολογισμού. Θα προχωρήσει η μελέτη, θα τοποθετηθούν και δοκάρια για την καλύτερη στερέωση και μετά θα γίνει η αποκατάσταση των πλακών. Αισιοδοξούμε πως θα γίνει το καλύτερο δυνατόν και φάνηκε να υπάρχει μια πολύ καλή συνεργασία με την Υπηρεσία» δήλωσε σχετικά ο κ. Κονταράτος.
Ενδιαφέροντα στοιχεία για την μελέτη και τις παρεμβάσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη στο λιμάνι, έδωσε μιλώντας στον Ερμή και ο Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών Τζ, Πομώνης, εξηγώντας πως οι παρεμβάσεις που γίνονται στοχεύσουν στην ασφάλεια του λιμανιού και την αποκατάσταση των ζημιών και όχι πιο εκτεταμένες και μεγαλύτερης κλίμακας αποκαταστάσεις, που προβλέπονται στο πλαίσιο του master plan.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε δημόσια ο κ. Πομώνης η μελέτη που εφαρμόζεται αναφέρει ότι «Επειδή η παρούσα μελέτη αφορά στον σχεδιασμό έργων άμεσης επισκευής και αποκατάστασης της λειτουργίας των λιμενικών εγκαταστάσεων, δεν κρίθηκε σκόπιμο στην παρούσα φάση να προταθούν ευρύτερα έργα ενίσχυσης του εδάφους για τα οποία και ενδέχεται να απαιτηθεί η επανακατασκευή εκ βάθρων του παραλιακού κρηπιδώματος γεγονός το οποίο θα προκαλούσε σημαντικό πρόβλημα στην εφαπτόμενη παραλιακή οδό που αποτελεί και τον μοναδικό άξονα κυκλοφορίας της πόλης Ζακύνθου. Τέτοιου είδους έργα δύναται να μελετηθούν και ενταχθούν στα έργα του επικείμενου στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης (Master Plan) του λιμένα Ζακύνθου.»
Μιλώντας στο ραδιόφωνο του Ερμή, ο κ. Πομώνης υπογράμμισε πως αν και το ΦΕΚ για το master plan του λιμανιού έχει εγκριθεί από το Δεκέμβρη του 2017 και θα μπορούσαν ήδη να προχωρούν οι μελέτες για τα πρώτα αναγκαία έργα, στο πλαίσιο μιας προτεραιοποίησης, κάποιοι προκαλούν καθυστερήσεις, προωθώντας την αλλαγή της χωροθέτησης της προβλήτας για κρουαζιερόπλοια που θα αρχίσουν πολύ να ξανα-ταξιδέψουν λόγω της κατάστασης που προκάλεσε η πανδημία.
Ακολουθήστε το Ermisnews.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από τη Ζάκυνθο, την Ελλάδα και τον κόσμο.
Καλημέρα
Διορθώστε παρακαλώ το όνομα ο κ. Σπαγκούρος λέγεται Λεωνίδας