Ο ηλιόλουστος καιρός μετά τις πολλές ημέρες της βροχής που προηγήθηκαν ήταν το ιδανικό σκηνικό για την χθεσινή «επανέναρξη» του λιανεμπορίου, έστω και αν η πλειοψηφία των εμπόρων και καταστηματαρχών της Ζακύνθου διαπιστώνει πως τα μέτρα της Κυβέρνησης για το σύστημα αγορών “click away” δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη και συναντά πολλές αντικειμενικές δυσκολίες.
Χθες ήταν η πρώτη ημέρα επαναλειτουργίας για τα βιβλιοπωλεία και τα κουρεία, που είδαν μεν αρκετή πελατεία, αλλά οι ιδιοκτήτες τους αγωνιούν για τα όσα θα φέρει η επόμενη ημέρα για τους ίδιους και τους συναδέλφους τους.
Μιλώντας στον Ερμή, το μέλος της διοίκησης του Εμπορικού Συλλόγου Σπύρος Μυλωνάς, που ο ίδιος είναι ιδιοκτήτης βιβλιοπωλείου, ανέφερε πως πολλοί συνάδελφοί του θεώρησαν την χθεσινή ημέρα, ημέρα εγκαινίων για τα καταστήματα τους. Ωστόσο υπογράμμισε πως και σε αυτές τις κατηγορίες καταστημάτων υπάρχει ένας παραλογισμός, αφού οι πελάτες μπορούν να αγοράσουν από το κατάστημα βιβλία, αλλά αν πρόκειται για άλλα είδη, όπως γραφική ύλη, οι αγορές γίνονται μόνο μέσω …click away!
«Αν θέλει κάποιος μαζί με το βιβλίο να αγοράσει και ένα μολύβι θα πρέπει το μολύβι να το έχει ήδη παραγγείλει και πληρώσει ηλεκτρονικά» σημείωσε, διερωτώμενος πως ο ίδιος ο Υπουργός Ανάπτυξης «κλείνει το μάτι» στο παρεμπόριο, απαντώντας σε ένα σχετικό ερώτημα ότι «δε θα είμαστε και από πάνω από τις ταμειακές μηχανές». Ο κ. Μυλωνάς ευχήθηκε η έναρξη λειτουργίας των Βιβλιοπωλείων να στρέψει πολλούς στο να επιλέξουν ένα βιβλίο ως δώρο για τις γιορτές, ενώ τόνισε την ανάγκη να στηριχτούν περισσότερο από ποτέ οι τοπικές εμπορικές επιχειρήσεις. Άλλωστε όπως είπε χαριτολογώντας, οι αγορές μέσω διαδικτύου από μεγάλα εμπορικά καταστήματα θα φέρουν τα δώρα των γιορτών, το πιθανότερο τις ημέρες του …Πάσχα
Ο εκπρόσωπος του Εμπορικού Συλλόγου επανέλαβε πως ελάχιστα καταστήματα στη Ζάκυνθο διαθέτουν e shops και αναρωτήθηκε με ποιο τρόπο θα μπορέσει κάποιος να παραγγείλει ένα ρούχο ή παπούτσι τηλεφωνικά, χωρίς να το δει ή να το δοκιμάσει. Η πρόταση που από την πρώτη στιγμή έχουν υπέβαλε ο Εμπορικός Σύλλογος Ζακύνθου ήταν τα ψώνια με ραντεβού, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν σε συνεργασία με τον έμπορο να επισκέπτονται το κατάστημα, για συγκεκριμένη ώρα και με τις απαραίτητες αποστάσεις από τους υπόλοιπους πελάτες. Ο κ. Μυλωνάς υπογράμμισε πως ειδικά σε μια μικρή αγορά όπως αυτή της Ζακύνθου, το μέτρο αυτό είναι ρεαλιστικό και μπορεί να εφαρμοστεί από όλα τα καταστήματα χωρίς προβλήματα.