Ζάκυνθος

Ν. Αρετάκης: “Η Volterra κόβει το ρεύμα 1η του μήνα στα αντλιοστάσια αν δε δώσουμε 150.000 ευρώ”

Η συζήτηση για την τιμολόγηση της χρήσης του αποχετευτικού δικτύου  που έγινε στην τελευταία συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της ΔΕΥΑΖ  την περασμένη εβδομάδα στάθηκε αφορμή ώστε ο Δήμαρχος και Πρόεδρος της Δημοτικής Επιχείρησης Νικήτας Αρετάκης να υπογραμμίσει για ακόμη μια φορά το τεράστιο οικονομικό αδιέξοδο της Επιχείρησης  και να κάνει γνωστό πως αν δε πληρωθούν 150.000 ευρώ στην εταιρεία ηλεκτροδότησης VOLOTEA  την 1η του μήνα, τα αντλιοστάσια θα σταματήσουν και το νησί θα μείνει χωρίς νερό.

Το θέμα που κλήθηκε να συζητήσει το διοικητικό συμβούλιο αφορούσε την τιμολόγηση του διμήνου Μαΐου – Ιουνίου, για το οποίο όπως είπε η αναπληρώτρια Προϊσταμένη της Υπηρεσίας Μητρώου Καταναλωτών της ΔΕΥΑΖ  έχει ήδη ξεκινήσει. Σύμφωνα με την ίδια, το δίμηνο Μάρτης Απρίλης δε χρεώθηκε για την αποχέτευση, ωστόσο από το Μάη άρχισε η χρέωση για το δίμηνο Μάη Ιούνιο και οι λογαριασμοί έχουν ήδη αρχίσει να εκδίδονται. Καθώς παραμένει άγνωστο το πώς θα εξελιχθεί η φετινή σεζόν για τις επιχειρήσεις, η αρμόδια υπάλληλος κάλεσε το διοικητικό συμβούλιο να εγκρίνει την κανονική τιμολόγηση για το τρέχον δίμηνο και να εξετάσει στην συνέχεια αν θα υπάρξει κάποια μείωση το επόμενο, δηλαδή για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο,

Η παρέμβαση του δημοτικού συμβούλου και μέλους της ΔΕΥΑΖ Π. Αβράμη, ο οποίος ζήτησε να ισχύσει και φέτος η απόφαση για ελάφρυνση των επιχειρήσεων που δεν λειτούργησαν, προκάλεσαν την αντίδραση του Δημάρχου που σημείωσε πως δεν μπορεί να γίνει κοινωνική πολιτική σε μια επιχείρηση που θα κλείσει και πως αν η ΔΕΥΑΖ σταματήσει να λειτουργεί η ζημιά θα είναι για όλους.

Ο κ. Αβράμης πρότεινε να ισχύσει και για την χρονιά αυτή ότι είχε  αποφασίσει το διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΥΑΖ το 2020, δηλαδή έκδοση λογαριασμών το 5ο  δίμηνο με έκπτωση 50% για τις επιχειρήσεις που θα ανοίξουν ορισμένο χρονικό διάστημα και μηδενική για όσους δεν λειτουργήσουν. Ο ίδιος τόνισε πως και η φετινή σεζόν είναι εξαιρετικά δύσκολη για τις επιχειρήσεις, ορισμένες από τις οποίες μπορεί να μην λειτουργήσουν καν.

Τις ενστάσεις του, όχι για την πρόταση αλλά για τον τρόπο που έγινε η  εισήγηση  στο διοικητικό συμβούλιο, εξέφρασε και ο Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιχείρησης  Γ. Ζαρκάδης, ο οποίος ζήτησε οι εισηγήσεις να γίνονται από τη Γενική Διευθύντρια, που θα εγκρίνει τις αποφάσεις των Προϊσταμένων. Υποστήριξε πως το ζήτημα δεν είναι μόνο τυπικό αλλά και ουσιαστικό, έχει να κάνει με την τήρηση του Νόμου και τον ορθολογισμό της λειτουργίας της Επιχείρησης.

Η απόφαση που ελήφθη τελικά κατά πλειοψηφία ήταν η εισήγηση του κ. Αρετάκη η οποία ήταν να εκδοθούν κανονικά οι λογαριασμοί και να εξεταστούν  κάποιες περιπτώσεις μεμονωμένα.

Ο ίδιος για ακόμη μια φορά αναφέρθηκε στα χρέη στην Voltaira, στις οφειλές προς τη Δ.Ο.Υ η οποία κατέσχεσε τις 25.000 ευρώ που κατέβαλε το Λιμενικό Ταμείο , αλλά και σε επιχειρήσεις που όπως είπε για πολλά χρόνια λειτουργούσαν χωρίς να καταβάλουν ούτε ένα ευρώ για την ύδρευση και την αποχέτευση.

«Η ΔΕΥΑΖ οδηγείται σε χρεωκοπία και σας ζητώ να σκεφτείτε ότι είστε μέλη της διοίκησης αυτής της επιχείρησης . Πέρυσι η ΔΕΥΑΖ είχε την προοπτική μιας έκτακτης δανειοδότησης 720.000 ευρώ από το Δήμο ως δάνειο. Φέτος δεν υπάρχει καν αυτή η δυνατότητα» σημείωσε ο Δήμαρχος, λέγοντας πως το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις είναι κλειστές δεν σημαίνει πως η ΔΕΥΑΖ παύει να λειτουργεί.

«Δε γίνεται να έχει ενοικιαζόμενα δωμάτια και να μην έχεις πληρώσει 10 χρόνια για νερό. Δε θα επιτρρε Μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος ανέφερε πως αν και πρόσφατα δόθηκε νέα δυνατότητα στους Δήμους να δανειοδοτήσουν τις ΔΕΥΑ μέχρι και τις 30 Ιουνίου αλλά στον προϋπολογισμό του Δήμου δεν υπάρχει κωδικός που να προορίζεται για ένα τέτοιο δανεισμό.

Ακολουθήστε το Ermisnews.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από τη Ζάκυνθο, την Ελλάδα και τον κόσμο.

Ένα σχόλιο

  1. Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΖ είναι υπέυθυνος κατά το νόμο για αυτά τα ζητήματα.Τυχόν διακοπή των προσφερόμενων υπηρεσιών επιβαρύνει τον ίδιο αλλά και το Δ.Σ. της ΔΕΥΑΖ.
    Βέβαια και ο Δήμος ως εποπτεύουσα αρχή της ΔΕΥΑΖ έχει τις ανάλογες ευθύνες.
    Το ζήτημα είναι ποιός θα αποδώσει τις ευθύνες σε περίπτωση διακοπής της υδροδοτησης του νησιού.
    Η αφεντιά μου π.χ. ως ιδιώτης που πληρώνω πλέον ηλεκτρονικά τους λογαριασμούς ύδρευσης αδιαλείπτως,θα ζητήσω ευθύνες απο τις αρχές με όποια μέτρα κρίνω πρόσφορα.
    Ένας επιχειρηματίας όμως που έχει άμεση ανάγκη την ύδρευση θα κάνει το παραπάνω βήμα για την επαναλειτουργία της ύδρευσης ,που δεν θα κάνω εγω ως ιδιώτης για χ,ψ,λόγους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *