Το Εθνικό Σχέδιο Μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση ανέπτυξε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. «Επιδοτούμε σε πρώτη φάση με 100 εκατομμύρια ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου», είπε.
Το Εθνικό Σχέδιο για την Μετάβαση στην Ηλεκτροκίνηση παρουσίασε στην Τεχνόπολη, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Αυτή την τόσο σπουδαία μέρα, την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, η ελληνική κυβέρνηση ανακοινώνει και επίσημα μια εμβληματική πρωτοβουλία για το μέλλον. Μια πολιτική η οποία απαντά και στη μιζέρια του χθες, αλλά και στη δικαιολογημένη ανησυχία του σήμερα. Αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες της περιβαλλοντικής μας πολιτικής για την εγκατάλειψη των ρυπογόνων καυσίμων» τόνισε ο πρωθυπουργός.
Είναι ένα σχέδιο ολιστικό, που αφορά το κράτος, την τοπική αυτοδιοίκηση, την αγορά και την κοινωνία των πολιτών. Και για αυτό συνοδεύεται από την εξαιρετικά καινοτόμο και σημαντική πράσινη συμφωνία, την οποία θα υπογράψουν 19 φορείς και δύο υπουργεία για να γίνει πράξη το σχέδιο το συντομότερο δυνατό, πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.
Ο πρωθυπουργός είπε μεταξύ άλλων ότι στην Ελλάδα το ποσοστό ηλεκτροκίνητων οχημάτων δεν ξεπερνάει το 3%. «Η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει στην πρίζα του μέλλοντος», είπε χαρακτηριστικά. Θέλουμε το 2030 ένα στα τρία οχήματα να είναι ηλεκτρικό, είπε ακόμα.
Επισήμανε ότι το πρώτο σκέλος τους σχεδίου περιλαμβάνει συγκεκριμένα οικονομικά κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. «Επιδοτούμε σε πρώτη φάση με 100 εκατομμύρια ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Υπολογίζεται ότι έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το όφελος ανά μονάδα, αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις σχετικές φοροαπαλλαγές, θα προσεγγίζει τα 10.000 ευρώ. Κάτι που θα κάνει τη ηλεκτροκίνηση, τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά στο μέσο εισόδημα» είπε ο πρωθυπουργός.
Είπε ακόμα ότι: «Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού, για δύο χρόνια θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης. Θα εξαιρούνται, επίσης, από το φορολογητέο εισόδημα οι δαπάνες για τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων».
Και πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης: «Από τα εταιρικά έσοδα θα εκπίπτει το 50% και το 70% στα νησιά του κόστους αγοράς ή μίσθωσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Οι ίδιες απαλλαγές θα ισχύουν και για τα έξοδα εγκατάστασης των εταιρικών σημείων φόρτισης. Αυξάνεται και ο συντελεστής απόσβεσης παγίων σε όσες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα».
“Θέλουμε να προσελκύσουμε σημαντικές επενδύσεις στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης, θεσπίζοντας ειδικά κίνητρα για εγκατάσταση παραγωγικών μονάδων στους νομούς της Δυτικής Μακεδονίας αλλά και της Αρκαδίας όπου θα εξελίσσεται σταδιακά η απολιγνιτοποίηση” υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Δείτε την παρουσίαση
Πηγή: www.newsit.gr
Photo: IN TIME
Θα έχουμε προσαυξημένη ζήτηση ηλ. ενέργειας, εφόσον οι σταθμοί φόρτισης ηλ. αυτοκινήτων απαιτούν προσαυξημένες Kwh, ενώ ταυτόχρονα θα έχουμε περιορίσει την προσφορά κιλοβατόρων εφόσον κλείνουμε τα λιγνιτωρυχεία των μεγάλων μονάδων της ΔΕΗ σε Β.Ελλάδα και Μεγαλόπολη. Σημειωτέο ότι η ανάπτυξη των ΑΠΕ που ούτε αυτή είναι αθώα, δεν μπορεί να καλύψει σε αποδοτικότητα τον λιγνίτη. Αυτό σημαίνει εκτίναξη της τιμής του ηλ. ρεύματος στα ύψη, κάτι που θα αντιμετωπιστεί με εισαγωγές, δηλαδή χωρίς ουσιαστική αντιμετώπιση, εφόσον η ψαλίδα των εισαγωγών θα ανοίξει ακόμη περισσότερο… Η ηλεκτροκίνηση είναι μια μούφα μεγαλύτερη και από τον καταλύτη. Αυτοκίνητα που δεν θα μολύνουν τον αέρα, αλλά τη γη (!!!), εφόσον τα υλικά των συσσωρευτών όταν λήξουν δεν είναι και τόσο αθώα περιβαλλοντικά. Ερμηνευόμενη η ηλεκτροκίνηση στη γλώσσα του Μαρκετινγκ θα έλεγα ότι πρόκειται για την κλασσική συνταγή της “διαφοροποίησης του προϊόντος” που εφαρμόζουν οι εταιρείες προκειμένου να πάρουν πάλι το πάνω χέρι στον ανταγωνισμό… ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Κατά την ταπεινή μου γνώμη αν θέλουμε καθαρό περιβάλλον θα πρέπει να αλλάξουμε το σύστημα. Περιβαλλοντικός καπιταλισμός ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ !