Μια από τις μεγάλες εκκρεμότητες του παρελθόντος παίρνει το δρόμο της τακτοποίησης με καθυστέρηση 25 περίπου ετών. Το έργο της μαρίνας για το οποίο έχουν γραφτεί πάρα πολλά τις τελευταίες δεκαετίες και παραμένει ως φάντασμα στην είσοδο του λιμανιού κατάλληλο για χώρους στάθμευσης και λαχαναγορά, πρόκειται σύντομα να δημοπρατηθεί με σκοπό την παραχώρηση της χρήσης του σε ιδιώτες
Όπως αποκάλυψε η δημοσιογράφος Χριστίνα Παπαγιάννη του ιστότοπου mononews.gr, το ΤΑΙΠΕΔ προχωρά το Φθινόπωρο σε διαγωνιστική διαδικασία για τη μίσθωση των μαρινών, αυτών της Ζακύνθου και της Σκιάθου, σε ιδιώτες.
Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες η μίσθωση θα είναι μακροχρόνια και θα περιλαμβάνει έργα και εργασίες συνολικής ανακαίνισης του λιμενικού και παράκτιου χώρου. Η μαρίνα της Ζακύνθου παραδόθηκε στον ΕΟΤ μετά από δύο προβληματικές εργολαβίες το έτος 2000.
Οι λιμενικές εγκαταστάσεις της δεν ολοκληρώθηκαν σύμφωνα με την αρχική μελέτη και έκτοτε παρέμεινε ανενεργή και χρησιμοποιήθηκε από το Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου ως καταφύγιο πλοίων αλλά και ως χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων ενώ με ενέργειες του Δήμου, φιλοξένησε την υπαίθρια αγορά των αγροτών της Ζακύνθου.
Η χερσαία ζώνη καλύπτει έκταση σχεδόν 31 στρεμμάτων, έχει τη δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 275 σκαφών σε θαλάσσια έκταση που ανέρχεται σε 65.000 τ.μ. Στα αρχικά σχέδια υπήρχε πρόβλεψη για κτίρια εντός της χερσαίας περιοχής και οι μελλοντικές χρήσεις περιλαμβάνουν εστιατόρια, ταβέρνες, καταστήματα σκαφών, άλλα καταστήματα, κέντρα διασκέδασης, πώληση σκαφών, κτίρια επισκευής και συντήρησης σκαφών και παρόμοια καταστήματα.
Είναι προφανές πως η λειτουργία της μαρίνας θα αναβαθμίσει συνολικά τη ζωή στην πόλη και ιδιαίτερα το νότιο υποβαθμισμένο τμήμα της αλλά παράλληλα θα δημιουργήσει την ανάγκη να κατασκευαστούν νέοι οδικοί άξονες που θα διευκολύνουν την κίνηση από και προς το εμπορικό λιμάνι του Αγίου Διονυσίου, καθώς και προς το Αργάσι και προς το αεροδρόμιο.
Σε εκκρεμότητα άλλωστε παραμένει από την Περιφέρεια Ιόνιων νησιών η δημιουργία κυκλοφοριακού κόμβου στο ποτάμι του Αγίου Χαραλάμπη για τον οποίο ο κόμβο, οι πρώην Νομαρχίες είχαν εκπονήσει μελέτες οι οποίες εδώ και πολλά χρόνια έχουν ξεχαστεί στα συρτάρια της Περιφέρειας!
Εάν προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της μαρίνας είναι βέβαιο ότι θα αναθεωρηθούν πολλές χρήσεις στην ευρύτερη περιοχή και θα πρέπει να βρεθούν χώροι για στάθμευση οχημάτων και όλων των άλλων λειτουργιών που φιλοξενεί, με ευθύνη του Λιμεναρχείου, ο χώρος της μαρίνας.