Τα επόμενα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν την έγκριση της μελέτης για το MasterPlan Ζακύνθου αλλά και τη δυνατότητα που υπάρχει για ιεραρχική υλοποίηση των προβλεπόμενων έργων περιέγραψε μιλώντας στο ραδιόφωνο του Ερμή η μηχανικός και ανάδοχος της μελέτης Μαριλένα Φράγκου.
Η ίδια μεταξύ άλλων αναφέρθηκε και στο έργο που αφορά το λιμάνι στο Κερί για το οποίο επίσης έχει αναλάβει τη μελέτη, διευκρινίζοντας πως η διαχείριση του έργου θα πρέπει να γίνει από το Λιμενικό Ταμείο και πως η διαδικασία της εξομοίωσης της χερσαίας ζώνης είναι μια τυπική διαδικασία .
Αυτό που τόνισε μεταξύ άλλων η μελετήτρια είναι πως οι μελέτες των προβλεπόμενων έργων μπορούν να προχωρήσουν τμηματικά, σημειώνοντας πως υπάρχουν στην μελέτη σαφή χρονοδιαγράμματα των εργασιών αλλά και των προϋπολογισμών που απαιτούνται για κάθε έργο . όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, στην μελέτη γίνεται μια ιεράρχηση των έργων, ωστόσο υπάρχει περιθώριο στην υλοποίηση της μελέτης να γίνει μια διαφορετική ιεράρχηση ανάλογα με τις ανάγκες που υπάρχουν και τα σημερινά δεδομένα.
«Κάποια τμήματα της μελέτης μπορούν να προηγηθούν έναντι άλλων, αρκεί αυτό να γίνει με τον σωστό τεχνικό τρόπο» ξεκαθάρισε.
«Το masterplan δεν είναι μόνο ο προβλήτας των κρουζιεροπλοίων αλλά περιλαμβάνει και άλλες υποδομές για την εξυπηρέτηση της ακτοπλοΐας ενώ οποιοδήποτε έργο γίνεται στο λιμάνι θα πρέπει να υπόκειται σε ένα masterplan. Μετά το masterplan ακολουθεί μια απόφαση έγκρισης των Περιβαλλοντικών Όρων καθώς το σχέδιο συνοδεύεται από μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που εκτιμώ πως άμεσα θα εγκριθεί» σημείωσε ακόμη η κ. Φράγκου διευκρινίζοντας πως μετά την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων θα ακολουθήσουν οι μελέτες των επιμέρους έργων.
Ειδικά για το θέμα της χωροθέτησης της προβλήτας στο μόλο του Αγίου Νικολάου και τους προβληματισμούς που έχουν διατυπωθεί για την αλλοίωση της φυσιογνωμίας της περιοχής, η κ. Φράγκου τόνισε πως ακόμη και το μικρότερο έργο αλλοιώνει- αλλάζει το προϋπάρχον τοπίο:
«Το ζήτημα είναι αν εμείς, με τις ενέργειες μας και το σχεδιασμό που κάνουμε, αναδεικνύουμε ή όχι το φυσικό περιβάλλον. Ακόμη και ο καλύτερος σχεδιασμός στην πράξη δημιουργεί προβλήματα αν δεν υλοποιηθεί σωστά. Η επιλογή στο μόλο του Αγίου Νικολάου δεν είναι πολύ μακριά από αυτή στον Άγιο Διονύσιο. Και τα δύο έργα έχουν πλεονεκτήματα αλλά και μειονεκτήματα. Το σοβαρότερο μειονέκτημα για το μόλο του Αγίου Διονυσίου ήταν η συσσώρευση των δραστηριοτήτων και η αλληλο-εμπλοκή των χρήσεων σε ένα τμήμα του λιμανιού, που δεν αφήνουν διεξόδους για περεταίρω ανάπτυξη. Ο προβλήτας στο μόλο του Αγίου Νικολάου μπορεί να δώσει μια μεγαλύτερη προοπτική ανάπτυξης της Πόλης προς τη θάλασσα» σημείωσε η κ. Φράγκου, αισιοδοξώντας πως υπάρχει δυνατότητα να βρεθούν οι αναγκαίες χρηματοδοτήσεις, αρκεί να διεκδικηθούν.
«Είναι έργα που απαιτούν χρόνο, κόπο και χρήματα» τόνισε η κ. Φράγκου, ενώ απαντώντας στους προβληματισμούς που υπάρχουν για τα σοβαρά συγκοινωνιακά προβλήματα που θα προκαλέσει η χωροθέτησης προβλήτας για κρουαζιερόπλοια στο μόλο του Αγίου Νικολάου, ανέφερε πως το κυκλοφοριακό είναι ένα προϋπάρχον πρόβλημα για την Πόλη της Ζακύνθου.
«Η Πόλη της Ζακύνθου έχει συγκοινωνιακό πρόβλημα. Εμείς με την μελέτη αυτή εστιάζουμε στις κινήσεις των οχημάτων από και προς το λιμάνι. Σε ότι αφορά την υπόλοιπη Ζάκυνθο είναι θέματα που πρέπει να λυθούν, να διευθετηθούν και να γίνουν οι αντίστοιχες παρεμβάσεις» ανέφερε η κ. Φράγκου.
Ακολουθήστε το Ermisnews.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από τη Ζάκυνθο, την Ελλάδα και τον κόσμο.