Με έντονο ενδιαφέρον και αντιπαραθέσεις πραγματοποιήθηκε η τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ζακύνθου, η οποία επικεντρώθηκε στην έγκριση των ισολογισμών των οικονομικών ετών 2022 και 2023, μιας περιόδου που αντιστοιχεί στη Δημαρχία του κ. Νικήτα Αρετάκη. Μετά από αρκετά χρόνια ελλειμμάτων και οικονομικής στασιμότητας, στα ταμεία του Δήμου εμφανίστηκε πλεόνασμα ύψους 2,92 εκατομμυρίων ευρώ.
Ωστόσο, η σημερινή Δημοτική Αρχή υπό τον Δήμαρχο Γιώργο Στασινόπουλο υποστηρίζει ότι παρέλαβε μηδενικά ταμεία. Παρότι οι περισσότεροι Δημοτικοί Σύμβουλοι συμφώνησαν ότι η διοίκηση Αρετάκη πέτυχε θετικά οικονομικά αποτελέσματα, εξέφρασαν παράλληλα την άποψη ότι η έλλειψη έργων αφαίρεσε από την Ζάκυνθο την ευκαιρία να δει σημαντικά έργα.
Η συνεδρίαση ανέδειξε για ακόμη μία φορά το βαθύ χάσμα στις εκτιμήσεις για το παρελθόν και το παρόν του Δήμου, με την αντιπαράθεση να εστιάζει όχι μόνο στους αριθμούς, αλλά κυρίως στις πολιτικές επιλογές και τις προτεραιότητες κάθε Διοίκησης.
Συμβούλιο κ’ ισολογισμοί
Ο κ. Κωνσταντίνος Πέττας, Δημοτικός Σύμβουλος, μίλησε στον –Ε- σχετικά με το τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο και το θέμα των ισολογισμών που βρίσκεται στο επίκεντρο:

«Πρώτα απ’όλα βλέπουμε σε κάθε Δημοτικό Συμβούλιο να υπάρχει μια τακτική όπου συμπυκνώνονται πολλά θέματα μέσα σε μια συνεδρίαση. Έτσι, δεν μας δίνεται η δυνατότητα και σε εμάς για να θέσουμε κάποια θέματα στην ημερήσια διάταξη.
Επί της ουσίας βλέπουμε για άλλη μια φορά πολλές επιχορηγήσεις σε Συλλόγους και Σωματεία… Αυτό το έχει ξεκινήσει από την πρώτη στιγμή η Δημοτική Αρχή και πλέον κάθε Σύλλογος έρχεται στο Δημοτικό Συμβούλιο για να λάβει ένα ποσό…
Με τα χρήματα αυτά που έχουν δοθεί σε επιχορηγήσεις θα μπορούσαν να έχουν αναδιαρθρώσουν τις αθλητικές και πολιτιστικές υποδομές του νησιού μας.
Αναφορικά με τους ισολογισμούς, εμείς δεν λάβαμε τις απαντήσεις που θα θέλαμε από τους ορκωτούς λογιστές. Είδαμε ότι δεν είχε γίνει η αλληλεπίδραση και η διασύνδεση με το νομικό τμήμα του Δήμου. Αυτή είναι μια πάγια τακτική της υπηρεσίας του Δήμου, ώστε να γνωρίζουμε τι ποσά αναμένεται να εισπράξει ή οφείλει ο Δήμος… Αυτό το γεγονός μας δημιουργεί μεγάλα ερωτηματικά.
Ως παράταξη θεωρούμε ότι η Δημοτική Αρχή του κ. Νικήτα Αρετάκη έπραξε μια πολιτική εσωστρεφείας και ‘’μαζέματος’’ των οικονομικών του Δήμου. Όμως, όλο αυτό δεν έδωσε την αναπτυξιακή ικανότητα στον Δήμο, ώστε να αντιμετωπίσει τις αυξημένες ανάγκες της Ζακύνθου.
Παρόλα αυτά κανείς δεν μπορεί να πει ότι ο κ. Νικήτας Αρετάκης και οι συνεργάτες του δεν έκαναν ότι μπορούσαν, ώστε να ‘’συμμαζέψουν’’ ότι υπήρχε. Όμως, πολλές φορές κώλυαν τις διαδικασίες ακόμα και για πολύ απλά πράγματα.
Θεωρούμε ότι η Δημοτική Αρχή Αρετάκη έκανε προσπάθειες, ώστε να βάλει σε μια σειρά τα οικονομικά του Δήμου. Πιστεύουμε ότι θα πρέπει να συνεχιστεί η ίδια τακτική και με την παρούσα Δημοτική Αρχή. Έχουμε ζητήσει διαχειριστικό έλεγχο στον Δήμο.
Διαπιστώνουμε ότι η προηγούμενη Δημοτική Αρχή είχε καθυστερήσει κάποιες διαδικασίες όπως μελέτες και άλλα… Όλα αυτά θα μπορούσαν να έχουν ενεργοποιήσει κάποια έργα για την Ζάκυνθο».
Προβλήματα κ’ Καθημερινότητα
Ο κ. Κ. Πέττας αναφέρθηκε στα ερωτήματα για τα προβλήματα της καθημερινότητας στην Πόλη που έθεσε η ‘’Δύναμη Ελπίδας’’ στο Δημοτικό Συμβούλιο:
«Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο δεν μπήκαμε περαιτέρω σε λεπτομέρειες σχετικά με τα θέματα των χώρων στάθμευσης, κυκλοφοριακού και αστικής συγκοινωνίας. Αυτά είναι θέματα που τα έχουμε αναδείξει από την πρώτη στιγμή. Θεωρούμε ότι χρειαζόμαστε τον κατάλληλο χρόνο για να αναδείξουμε αυτά τα προβλήματα με επιχειρήματα και συγκεκριμένα παραδείγματα.
Αυτό που μας κάνε εντύπωση ήταν το σημείο όπου ο κ. Γ. Στασινόπουλος είπε ότι οι Ζακυνθινοί δεν σεβάστηκαν και δεν χρησιμοποίησαν την αστική συγκοινωνία. Θεωρώ ότι αυτοί που θα έπρεπε να δίνουν πρώτη το παράδειγμα της Δημοτικής συγκοινωνίας, είναι αυτοί που χαράζουν πολιτική, δηλαδή οι Αντιδήμαρχοι, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, ακόμα και ο Δήμαρχος!
Για παράδειγμα, όταν βλέπουμε ότι όλοι αυτοί πηγαίνουν και διπλοπαρκάρουν σε κεντρικά σημεία της πλατείας και του Δημαρχιακού Μεγάρου, τότε πως ζητάνε από τον απλό πολίτη να αφήνει το αυτοκίνητο του 1 χλμ μακριά.
Τα ερωτήματα που έχουν δημιουργηθεί είναι τα εξής: Όταν σε δυο χρόνια λήξουν οι συμβάσεις για τους χώρους στάθμευσης με τους ιδιώτες, τότε τι θα γίνει; Τι θα γίνει με όλες αυτές τις πεζοδρομήσεις που έγιναν εν μέσω του καλοκαιριού, χωρίς καμία ενημέρωση;»
ΟΛΓΑ ΓΚΟΥΣΚΟΥ