Γνώμες

Η ελευθερία του διαδικτύου και ο χειρότερος μας εαυτός!

Η «επέλαση» του διαδικτύου έφερε ραγδαίες αλλαγές και στη δημοσιογραφία, με σημαντικότερη εξ αυτών τη δυνατότητα που παρέχει πλέον στους πολίτες να αρθρώνουν  δημόσιο λόγο, να αναδεικνύουν θέματα που τα παραδοσιακά Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας μπορεί να άφηναν στο περιθώριο και να στερούν από τους μοναδικούς – κατά το παρελθόν- «κοινωνούς των γεγονότων» , δηλαδή τους δημοσιογράφους το αποκλειστικό προνόμιο να σχολιάζουν τα κακώς ή καλώς κείμενα…
Στον αντίποδα όμως των τεράστιων δυνατοτήτων που δίνει το διαδίκτυο, κάνοντας πολλούς τουλάχιστον στην αρχή  να μιλούν για μια πρωτοφανή στην ιστορία δυνατότητα ελευθερίας του λόγου και της έκφρασης από την πλευρά των πολιτών, είναι εύκολο να δούμε και τις αδυναμίες…
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των νέων δυνατοτήτων αλλά και των αδυναμιών  που προαναφέραμε είναι η ιστοσελίδα του Ερμή:  Με τη δύναμη και την αμεσότητα του διαδικτύου, οι αναγνώστες μας μπορούν να διαβάσουν δωρεάν την τοπική ειδησιογραφία, που επιμελούνται οι δημοσιογράφοι της εφημερίδας με την ίδια φροντίδα και τον ίδιο επαγγελματισμό που δείχνουν και για τα κείμενα στις χάρτινες σελίδες της εφημερίδας μας… 
 Η ιστοσελίδα και η ανάρτηση των άρθρων της παράλληλα και στο δημοφιλέστερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, του facebook  παρέχουν στους αναγνώστες μας τη δυνατότητα να κάνουν σχόλια, επισημάνσεις, να θέτουν ερωτήματα, να αναδεικνύουν θέματα λειτουργώντας και από την πλευρά τους ως ρεπόρτερ και φυσικά να εκφράζουν τις ενστάσεις, τις αντιρρήσεις και τις διαφωνίες τους. 
Η έκφραση της αντίθετης ή της διαφορετικής άποψης είναι το θεμέλιο του ελεύθερου διαλόγου, βασικό συστατικό της Δημοκρατίας μας. Το τελευταίο διάστημα όμως και με αφορμή την πανδημία του κορονοϊού, κάποιοι έχουν βάλει σκοπό να αποδείξουν πως μια από τις μοναδικές ιδιότητες του διαδικτύου, αυτή της αλληλεπίδρασης με το κοινό μπορεί να …εκφυλιστεί!
Ύβρεις, κατηγορίες, απαράδεκτοι χαρακτηρισμοί τις περισσότερες φορές  με τρόπο και γραφή που προσβάλει όχι μόνο κάθε κανόνα στοιχειώδους καλής συμπεριφοράς αλλά και κάθε γραμματικό και συντακτικό κανόνα της Ελληνικής Γλώσσας συνοδεύουν κάθε είδηση που αφορά την πανδημία. Τα σχόλια αυτά κατά κανόνα εκφράζονται από… αρνητές του κορονοϊού ή από συμπολίτες μας που διαρρηγνύουν τα ιμάτια τους, ότι οι συντάκτες του Ερμή …πλουτίζουν  εξυπηρετώντας  τη γνωστή Θεωρία Συνομωσίας που θέλει τις παγκόσμιες Κυβερνήσεις να επιδιώκουν την κατατρομοκράτηση του πληθυσμού και εν προκειμένω των κατοίκων του νησιού.
Σε όλα τα παραπάνω δεν μπορούμε παρά να απαντάμε με ευγένεια, με την συνεχή μας προσπάθεια να κάνουμε όσο μπορούμε καλύτερα τη δουλειά μας και με την ευχή αυτή η περιπέτεια να μας κάνει λίγο καλύτερους και όχι να μας βγάζει τον χειρότερο μας εαυτό, όπως συμβαίνει με συγκεκριμένους διαδικτυακούς σχολιαστές ( οι οποίοι ασφαλώς είναι οι ίδιοι σε κάθε ανάρτηση!) 
Δε θα κουνήσουμε σε κανένα το δάχτυλο, ούτε θα ψάξουμε να βρούμε ποια είναι η ψυχοσύνθεση ενός ατόμου που έχοντας την ευκαιρία να εκφραστεί δημόσια, το μόνο που κάνει είναι να υβρίζει. Θα πούμε μόνο πως η ελευθερία, εκτός από τόλμη θέλει αρετή, κατά τη ρήση του Ποιητή και ας μας επιτραπεί να συμπληρώσουμε τον σεβασμό, τον ανθρωπισμό και την αλληλεγγύη…
Μαριλένα Παπαδάτου 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *