Τους κώδικες επικοινωνίας της εραλδικής τέχνης, όπως εξελίχθηκε εδώ και πολλούς αιώνες στην Ευρώπη και την ιδιαίτερη αισθητική και καλλιτεχνική αξία των εραλδικών συμβόλων, θυρεών και οικοσήμων ανέλυσε ο δρ Νίκος Βλαζάκης στην διάλεξη που έδωσε το βράδυ του Σαββάτου στην Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη Ζακύνθου.
Ο ομιλητής ανέλυσε με σχολαστικότητα την διαδρομή των συμβόλων της εραλδικής τέχνης από τα χρόνια του μεσαίωνα έως τις μέρες μας και παρουσίασε με διαφάνειες πολλά και χαρακτηριστικά έργα που άντλησε μέσα από την πολύχρονη έρευνα του.
Η αφετηρία του συμβολισμού μιας απεικόνισης ξεκίνησε από τα πολύ παλιά χρόνια με το σχήμα μιας ασπίδας εποχής και εξελίχθηκε με ποικίλα διακοσμητικά στοιχεία που έδινα τον τόνο και τον χαρακτήρα μιας ιδιαίτερης ταυτότητας για το πρόσωπο ή την οικογένεια που αφορούσε.
΄Ετσι δημιουργήθηκαν τάσεις και ρεύματα που ακόμα και σήμερα συγκινούν ένα μεγάλο μέρος των ανθρώπων, οι οποίοι αναζητούν μέσα από τους περίεργους, συχνά, συμβολισμούς ένα μέρος της οικογενειακής τους ταυτότητας.
Το μεγαλύτερο μέρος των γνωστών συμβόλων αφορούν έθνη, αυτοκρατορικές ή βασιλικές οικογένειες, οικογένειες άλλοτε ευγενών που διατηρούν όμως τους τίτλους τους, αλλά και απλούς ανθρώπους που για κάποιους ειδικούς λόγους αποτύπωσαν την οικογενειακή τους διαδρομή με ένα ειδικό συμβολισμό.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε το μέρος της ομιλίας του κ. Γιάννη Βλαζάκη που φορούσε τα οικόσημα τη Ζακύνθου.
΄Οπως χαρακτηριστικά αποκάλυψε, η Ζάκυνθος διαθέτει το μεγαλύτερο πλούτο συμβόλων οικογενειακού χαρακτήρα σε όλη την Ελλάδα και βρίσκεται πολύ πιο μπροστά, από όλα τα άλλα ιόνια νησιά.
Μετά το τέλος της εκδήλωσης ο κ. Βλαζάκης δώρησε στη Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη ένα έργο ζωγραφικής με πενάκι από την προσωπική του, δημιουργική συλλογή.
Αγγελική Ξενόφου