Στην ανάρτηση των δασικών χαρτών για το υπόλοιπο της Ζακύνθου που πραγματοποιήθηκε στις 15 Ιανουαρίου, στην ηλεκτρονική ταυτότητα που πλέον υποχρεούνται να έχουν όλα τα κτίρια, στη δημιουργία του Φορέα Διαχείρισης για το Ναυάγιο αλλά και στην συζήτηση που άνοιξε σε σχέση με την κατασκευή του δρόμου με σταμπωτό έξω από το Δημοτικό Θέατρο αναφέρθηκε μιλώντας στο ραδιόφωνο του Ερμή ο Πρόεδρος του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών Γ.Μοθωναίος.
Ο κ. Μοθωναίος κάλεσε τους συμπολίτες μας να ενημερωθούν άμεσα για τους δασικούς χάρτες προκειμένου να διαπιστώσουν αν συμπεριλαμβάνονται οι ιδιοκτησίες τους και αν χρειάζεται να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες, ενώ για την ηλεκτρονική ταυτότητα των κτιρίων σημείωσε πως θα «λύσει τα χέρια» των ιδιοκτητών και μελλοντικά θα είναι εξαιρετικά χρήσιμη για μια σειρά από διαδικασίες.
Για το θέμα του Ναυαγίου, υπογράμμισε πως η δημιουργία Φορέα ήταν μια λύση που έπρεπε να δοθεί από την Κυβέρνηση, υπογραμμίζοντας όμως την ανάγκη να εκπροσωπηθούν όλοι οι φορείς της Ζακύνθου αλλά και το Τεχνικό Επιμελητήριο που πρέπει να έχει αποφασιστικό ρόλο. Σε ότι αφορά τέλος τον περιβάλλοντα χώρο του Θεάτρου, σημείωσε πως θα έπρεπε το σημείο αυτό να πεζοδρομηθεί.
Οι Δασικοί Χάρτες
Η ανάρτηση των δασικών χαρτών για όλη την υπόλοιπη Ζάκυνθο έγινε την Παρασκευή 15 Ιανουαρίου, όπως είχε εξαγγείλει το Υπουργείο Περιβάλλοντος και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Μηχανικών κάλεσε τους ιδιοκτήτες να ενημερωθούν για τις ιδιοκτησίες τους.
Σημειώνεται πως σύμφωνα με την απόφαση που εξέδωσε η Διεύθυνση Δασών Ζακύνθου καλείται κάθε ενδιαφερόμενος, αφού λάβει γνώση του περιεχομένου του αναρτημένου δασικού χάρτη, να υποβάλει τις τυχόν αντιρρήσεις του ή την αίτηση διόρθωσης προδήλων σφαλμάτων εντός αποκλειστικής προθεσμίας 105 ημερών η οποία αρχίζει την 29 Ιανουαρίου 2021, ημέρα Παρασκευή.
Επισημαίνεται ότι για τις περιοχές με κυρωμένο δασικό χάρτη αντιρρήσεις δέχεται μόνο το αναμορφωμένο τμήμα του αναρτούμενου δασικού χάρτη και μόνο ως προς τα τμήματα που δεν έχουν ήδη υποβληθεί αντιρρήσεις ή αιτήματα προδήλων σφαλμάτων. Η καταληκτική ημερομηνία της παραπάνω προθεσμίας, είναι η 13 Μαΐου 2021, ημέρα Πέμπτη.
Για τους κατοικούντες ή διαμένοντες στην αλλοδαπή, η παραπάνω προθεσμία κατά είκοσι (20 ) ημέρες, συνεπώς η καταληκτική ημερομηνία της προθεσμίας υποβολής αντιρρήσεων είναι η 2 Ιουνίου 2021 ημέρα Τετάρτη.
«Η διαδικασία έχει καθυστερήσει αρκετά καθώς περιμέναμε τους δασικούς χάρτες από τον περασμένο Σεπτέμβριο. Η διαδικασία για τη Ζάκυνθο αφορά όλο το νησί, εκτός από τις περιοχές της κοινότητας Ζακυνθίων, Αργασίου, Βασιλικού , Καλαμακίου και Παντοκράτορα που έχουν αναρτηθεί ήδη. Μιλάμε δηλαδή για όλες τις Δημοτικές Ενότητες Ελατίων, Αρτεμισίων, Αρκαδίων, Αλυκών αλλά και για τη Δ.Ε Λαγανά με εξαίρεση το Καλαμάκι και τον Παντοκράτορα καθώς και τη Δ.Ε Ζακυνθίων με εξαίρεση την Πόλη, το Βασιλικό, το Αργάσι» σημείωσε ο κ. Μοθωναίος καλώντας τους ιδιοκτήτες να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα έγγραφα , δίνοντας προσοχή σε τίτλους και τοπογραφικά των γεωτεμαχίων.
Η υποβολή των ενστάσεων γίνεται ηλεκτρονικά, ενώ σχετικά με τις περιοχές που έχει ήδη γίνει η κύρωση ( οι κοινότητες Παντοκράτορα, Καλαμακίου, Αργασίου, Βασιλικού) ο Πρόεδρος του Συλλόγου Μηχανικών ανέφερε πως υπάρχει μια μεγάλη καθυστέρηση στην σύγκληση των Επιτροπών που έχουν συγκροτηθεί για την εξέταση των προσφυγών λόγω της πανδημίας.
Η ηλεκτρονική ταυτότητα
Για την ηλεκτρονική ταυτότητα των κτιρίων ο Πρόεδρος του Συλλόγου ανέφερε πως από την 1η Φεβρουαρίου θα αφορά κάθε συμβολαιογραφική πράξη που γίνεται σε ακίνητο, ενώ μελλοντικά υπάρχει η προοπτική να αφορά και ενοικιάσεις – εκμισθώσεις των κτιρίων.
«Το κτίριο θα πρέπει να έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που θα το συνοδεύουν στο πέρασμα του χρόνου και είναι η οικοδομική άδεια, το ενεργειακό πιστοποιητικό, η δομική επάρκεια, το συμβόλαιο κτλ Η ηλεκτρονική ταυτότητα είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για την ανάπτυξη αλλά και την συμμετοχή σε προγράμματα για την ενέργεια, την στατική επάρκεια κ.α» ανέφερε ο κ.Μοθωναίος υπογραμμίζοντας πως μέσα από την ψηφιακή αποτύπωση των στοιχείων των κτιρίων θα είναι πιο εύκολο να διαπιστωθεί τι ανάγκες υπάρχουν ανά περιοχή ώστε να κατευθυνθούν χρηματοδοτικά προγράμματα. Ο Πρόεδρος των Μηχανικών αναγνώρισε πως υπάρχει ‘ένα επιπλέον κόστος για τους ιδιοκτήτες, ωστόσο σημείωσε πως το εγχείρημα είναι σημαντικό και πλέον η ψηφιακή ταυτότητα μπαίνει στη ζωή μας όπως οι ηλεκτρονικές άδειες, το Κτηματολόγιο κ.α.
Το σταμπωτό στο Δημοτικό Θέατρο
Σε σχέση με την αντιπαράθεση που έχει προκληθεί ανάμεσα στο Τοπικό Συμβούλιο της Πόλης και του Δημάρχου Νικήτα Αρετάκη για την κατασκευή του σταμπωτού στο δρόμο του Θεάτρου, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Μηχανικών Γ.Μοθωναίος σημείωσε πως η καλύτερη λύση θα ήταν η πεζοδρόμηση του δρόμου.
Μάλιστα, προχωρώντας ένα βήμα παραπάνω ,σημείωσε πως είναι αναγκαία η εκπόνηση ενός ενιαίου σχεδιασμού για την αναβάθμιση της παραλιακής Κ. Λομβάρδου , υπογραμμίζοντας πως θέματα αισθητικής ή αρχιτεκτονικής δεν περιορίζονται μόνο γύρω από το θέατρο αλλά σε όλη την περιοχή.
«Κατά τη γνώμη μου ο συγκεκριμένος δρόμος θα έπρεπε να λειτουργεί ως πεζόδρομος με όλους τους προβλεπόμενους όρους και προϋποθέσεις. Πρόκειται για ένα δρόμο που βρίσκεται στην είσοδο του Θεάτρου. Από εκεί και πέρα είναι ευθύνη των Αρχιτεκτόνων το πως θα κατασκευαστεί. Η δική μου άποψη είναι πως θα ήταν καλύτερη μια πλακόστρωση με κυβόλιθους ή πλάκες της ίδιας μορφής με τα πεζοδρόμια του Θεάτρου. Αυτά τα υλικά είναι και πολύ πιο εύκολο να επισκευαστούν σε περίπτωση ζημιάς ή αν υπάρχει πρόβλημα με κοινωφελή δίκτυα» δήλωσε ο Πρόεδρος του Συλλόγου των Μηχανικών συμπληρώνοντας πως τα γειτνιάζοντα κτήρια θα μπορούσαν να εναρμονιστούν σε μια ενιαία αισθητική.
«Θα μπορούσε να υπάρξει μια συνολική μελέτη ανάδειξης της παραλιακής από τον Ιερό Ναό του Αγίου Διονυσίου μέχρι την πλατεία Σολωμού» τόνισε, συμπληρώνοντας πως η διαφορά ανάμεσα στο υλικό που επιλέχθηκε και ενός άλλου υλικού όπως οι κυβόλιθοι δεν είναι τόσο μεγάλη για μια τόσο μικρή επιφάνεια.
Μελέτη διαχείρισης η πρώτη ενέργεια του Φορέα για το Ναυάγιο
Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Μηχανικών επικρότησε τις πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης τονίζοντας πως θα δοθεί τελικά λύση μετά τα αδιέξοδα που είχαν δημιουργηθεί τοπικά.
«Κάποιος έπρεπε να πάρει την πρωτοβουλία και την πήρε τελικά το Υπουργείο Τουρισμού σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών για την λειτουργία Φορέα Διαχείρισης και Εκμετάλλευσης του Ναυαγίου. Συμφωνούμε σε αυτό και το βλέπουμε ως ένα θετικό βήμα. Περιμένουμε το Σχέδιο Νόμου, είμαστε ανοιχτοί σε οποιαδήποτε συζήτηση και θεωρούμε αυτονόητο ότι στο Φορέα θα συμμετέχει και το Τεχνικό Επιμελητήριο Δυτικής Ελλάδας. Θα πιέσουμε όσο μπορούμε προς αυτή την κατεύθυνση γιατί το ΤΕΕ χρειάζεται σε αυτόν τον Φορέα. Επιβάλλεται να υπάρχει μια ολοκληρωμένη μελέτη πρόσβασης στο Ναυάγιο και από την χερσαία ζώνη αλλά και από τη θαλάσσια. Δεν αρκεί να φτιάξουμε μόνο μια προβλήτα. Επιπλέον, θα πρέπει να αναδειχθεί και η ευρύτερη περιοχή που περιλαμβάνει μοναστήρια, παλιά κτίσματα από πέτρα αλλά ένα μοναδικό φυσικό περιβάλλον» τόνισε.
Ο κ. Μοθωναίος τάχθηκε κατά μεμονωμένων παρεμβάσεων, σημειώνονται πως χρειάζεται μια ολοκληρωμένη μελέτη σκοπιμότητας και σημείωσε πως αυτή θα πρέπει να είναι η πρώτη ενέργεια του Φορέα. Συμπλήρωσε δε πως είναι σημαντικό να υπάρχει ευρεία συμμετοχή στη διοίκηση του.
«Έχω εμπιστοσύνη και στο Υπουργείο Τουρισμού, στο Υπουργείο Οικονομικών και στο Υπουργείο Υποδομών πως θα μας βάλουν στο σωστό δρόμο! Αυτό δε σημαίνει πως οι φορείς και θεσμοί του νησιού θα μείνουν απέξω. Αντίθετα χρειάζεται όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εκπροσώπηση και από την Περιφέρεια και από το Δήμο αλλά και από την Εκκλησία εφόσον έχει αγροτεμάχια που γειτνιάζουν» κατέληξε.