Τον Απρίλιο του 2014 η Fraport Greece ανέλαβε την επέκταση, τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Οι εργασίες ξεκίνησαν αμέσως με άρτιο τρόπο και σταδιακά η βελτίωση των υπηρεσιών ήταν εμφανής χωρίς μάλιστα να επηρεαστεί στο ελάχιστο η εύρυθμη λειτουργία των αερολιμένων.
Από την Κέρκυρα, μέχρι τη Ρόδο και από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τα Χανιά τα τελευταία έξι χρόνια οι εργασίες δεν σταμάτησαν καθόλου με αποτέλεσμα στα 11 από τα 14 αεροδρόμια να έχουν ολοκληρωθεί.
Οι αρχικές εκτιμήσεις για το κόστος των έργων αναβάθμισης των 14 αεροδρομίων ήταν στα 330 εκατομμύρια ευρώ, ωστόσο κατά την εξέλιξη των εργασιών το ποσό επανεκτιμήθηκε στα 415 εκατομμύρια ευρώ. Και πάλι όμως η Fraport Greece δεν σταμάτησε εκεί, καθώς σύμφωνα με κύκλους της εταιρείας το τελικό ποσό του επενδυτικού προγράμματος θα ανέλθει σε 440 εκατομμύρια ευρώ.
Στα 10 δισ ευρώ το άμεσο έσοδο για το ελληνικό Δημόσιο
Συνεχίζοντας την ανάγνωση των αριθμών και βάσει των υπολογισμών από τα σχετικά μοντέλα που έχει τρέξει η Fraport Greece το συνολικό άμεσο έσοδο σε βάθος 40 ετών (διάρκεια της παραχώρησης των αεροδρομίων στην εταιρεία) για το ελληνικό Δημόσιο, θα ανέρθει σε περίπου 10 δις. ευρώ.
Αυτό προκύπτει καθώς όσο καλύτερες, πιο άνετες, πιο ασφαλείς και πιο φιλικές είναι οι υποδομές μιας τουριστικής χώρας για τους ταξιδιώτες, τόσο πιο ελκυστικοί γίνονται και οι προορισμοί της. Το αποτέλεσμα θα είναι το ποσοστό των επισκεπτών στα αεροδρόμια να αυξηθεί και κατ’ επέκταση θα αυξηθεί και η πληρότητα σε ξενοδοχεία, εστίαση, μουσεία και παραλίες.
Τα 11 & 3 αεροδρόμια που ανέλαβε η Fraport Greece είναι έτοιμα για απογείωση
Ανακαινίσεις, διαμορφώσεις, αύξηση του αριθμού των check-in και των σημείων ασφαλείας είναι μερικές μόνο από τις αναβαθμίσεις στα 14 αεροδρόμια, στις οποίες προχώρησε η Fraport από τη στιγμή που τα ανέλαβε.
Συγκεκριμένα:
Στη Ζάκυνθο, υλοποιήθηκε η ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού οπότε τα check in αυξήθηκαν κατά 35% και τα σημεία ασφαλείας κατά 150%.
Στο «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» των Χανίων αναδιοργανώθηκε πλήρως ο αεροσταθμός, οι πύλες αυξήθηκαν κατά 25% και τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου διπλασιάστηκαν.
Ανάλογες εργασίες ανακαίνισης πραγματοποιήθηκαν και στο διάδρομο αποπροσγείωσης όπως άλλωστε και στην Καβάλα όπου πλέον εφαρμόζεται ο «push-back» τρόπος στάθμευσης των αεροσκαφών και άρα επιτυγχάνεται η πλήρης αξιοποίηση της χωρητικότητας των αεροδρομίων. Στο «Μέγας Αλέξανδρος» της Καβάλας, επεκτάθηκε ο τερματικός σταθμός κατά 2.029τ.μ.
Στην ηπειρωτική χώρα, ένα ακόμα αεροδρόμιο που άλλαξε εντελώς είναι αυτό του Ακτίου το οποίο επεκτάθηκε κατά 2.381τ.μ, αναμορφώθηκε και έχει πλέον 14 check-in, 8 πύλες αναχώρησης και διπλάσια σημεία ασφαλείας.
Στη Σάμο έχουν προκύψει αύξηση του αριθμού των check-in, των πυλών αναχώρησης και των σημείων ασφαλείας από την επέκταση κατά 1.550τ.μ..
Στο αεροδρόμιο της Σκιάθου όπου πραγματοποιήθηκαν εργασίες επέκτασης κατά 2.185 τ.μ. και ανακαίνισης του υπάρχοντος αεροσταθμού που είχε ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, τον διπλασιασμό των ιμάντων παραλαβής αποσκευών.
Ο χώρος παραλαβής αποσκευών στο νέο τερματικό σταθμό Μυτιλήνης
Τα έργα που ολοκληρώθηκαν και στο αεροδρόμιο «Άννα Πολλάτου» της Κεφαλονιάς έχουν δώσει έναν νέο αεροσταθμό επιφάνειας 10.700τ.μ γεγονός που σημαίνει αυξημένα check-in κατά 70%, με διπλάσια σημεία ασφαλείας και διπλάσιες πύλες αναχωρήσεων.
Το ολοκαίνουργιο και κατά 3.450 τ.μ. μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Μυκόνου, ένα στολίδι για το νησί, συνδυάζει την κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική σε ένα σύγχρονο αεροδρομικό περιβάλλον με μοντέρνα συστήματα.
Το αεροδρόμιο της Ρόδου, το δεύτερο μεγαλύτερο που διαχειρίζεται η Fraport Greece μετά και το «Μακεδονία» έχει πλέον μια εντελώς διαφορετική εικόνα. Πρόκειται για ένα σύγχρονο αεροδρόμιο διεθνών προδιαγραφών, άνετο και φιλικό προς το επιβατικό κοινό.
Στο «Ιωάννης Καποδίστριας της Κέρκυρας που παραδόθηκε μόλις πριν από λίγες ημέρες ο νέος τερματικός σταθμός επιφάνειας 10.350τ.μ. ως επέκταση του υφιστάμενου φιλοξενεί 28 check-in, 8 σημεία ελέγχου και 12 πύλες αναχώρησης.
Τέλος τα τρία αεροδρόμια στα οποία οι εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθούν πριν το τέλος του έτους είναι εκείνα της Κω, της Σαντορίνης και το εμβληματικό «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.
Πηγή: iefimerida.gr