Επιχειρησιακό σχέδιο για τον τουρισμό αλλά και τη δημιουργία μιας ομάδας εκπροσώπων φορέων που θα λαμβάνει υπόψη όλα τα δεδομένα της πανδημίας και θα χαράζει την τουριστική και οικονομική διαχείριση σε επίπεδο νησιού, προτείνει το Επιμελητήριο για να ξεπεραστεί η σοβαρή κρίση που προκλήθηκε στον τουρισμό της Ζακύνθου, με επίκεντρο τα τεκταινόμενα στο Λαγανά και κινδυνεύει να επηρεάσει και το 2021.
Μιλώντας στο ραδιόφωνο του -Ε- ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Φώτης Κόττης που συμμετείχε και στην τηλεδιάσκεψη για τον τουρισμό που διοργάνωσε πριν από λίγες ημέρες η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων με τους Συλλόγους Ξενοδόχων, υποστήριξε πως εκτός από να θεωρητικολογούμε πρέπει να προχωρούμε και σε συγκεκριμένες ενέργειες. Μια από αυτές τις ενέργειες που επικεντρώνεται στο Λαγανά είναι και η άμεση υλοποίηση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης για τη Ζάκυνθο, η οποία βρίσκονται προς το παρόν στο στάδιο της διαβούλευσης.
Σε ότι αφορά την κρίσιμη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις του νησιού, λόγω των συνθηκών που δημιούργησε ο κορονοϊός ο κ. Κόττης ανέφερε πως το Επιμελητήριο διεκδικεί από την πρώτη στιγμή μέτρα στήριξης που θα αφορούν εξειδικευμένα το νησί της Ζακύνθου με τις ιδιαιτερότητες του ενώ στηλίτευσε την απουσία του Δήμου, όχι μόνο από την λήψη μέτρων ανακούφισης των επιχειρήσεων αλλά και σε σχέση με τις στοιχειώδεις υποχρεώσεις του για την καθαριότητα, την ύδρευση κ.α.
«Η σεζόν τελείωσε απότομα και ήδη πολλές περιοχές του νησιού έχουν νεκρώσει. Το Επιμελητήριο διεκδικεί αγωνιωδώς για μέτρα που θα βοηθούν επί τις ουσίας τις επιχειρήσεις. Από την αρχή της πανδημίας είχαμε συγκεντρώσει τους φορείς και είχαμε θέσει την ανάγκη ενός επιχειρησιακού προγράμματος για τον τουρισμό στη Ζάκυνθο αλλά και τη δημιουργία μιας ομάδας που θα ανταλλάσσει πληροφορίες και θα λαμβάνει μέτρα ανά βδομάδα για να διαχειριστούμε αυτή την κρίση» δήλωσε μεταξύ άλλων και συμπλήρωσε πως λόγο της θέσης του νησιού στη λίστα των τουριστικών προορισμών, υπάρχουν μεγάλες ανάγκες και υψηλές απαιτήσεις στον τομέα της καθαριότητας, της ύδρευσης, των απολυμάνσεων αλλά και της διαχείρισης της εικόνας του νησιού προς τα έξω.
«Οι επιχειρηματίες πήραν σκληρά μέτρα για να υπάρχει ασφάλεια, αλλά δεν έγινε το ίδιο από το Δήμο. Κάναμε μια προσπάθεια για μια επικοινωνιακή δυναμική με το “ΠΑΜΕ Ζάκυνθος”, αλλά το νησί μας δεν ήταν καθαρό» σχολίασε μεταξύ άλλων, υποστηρίζοντας πως το μεγαλύτερο μέρος της διαχείρισης του νησιού ανήκει στο Δήμο.
Ειδικά για το Λαγανά τόνισε πως και εκεί υπήρξε ένα τεράστιο «επικοινωνιακό φάουλ» σε μια περίοδο υψηλού ανταγωνισμού στον τουρισμό και δε θα πρέπει να ξεχνάμε πως σίγουρα υπάρχουν κάποιοι που θα θέλουν να εκμεταλλευτούν τα λάθη μας.
«Στο Λαγανά πρέπει να ληφθούν αποφάσεις και να εφαρμοστούν με την συνεργασία και των επιχειρηματιών που θέλουν τη διαφορά στην περιοχή τους. Θυμίζω το marketing plan του κ. Κουτούλα που είχε εκπονηθεί από την προηγούμενη Επιτροπή Τουρισμού και έθετε τους άξονες του ΕΘΠΖ, της μεγάλης παραλίας και του πρώτου προορισμού που αναπτύχθηκε στη Ζάκυνθο. Δεν μπορούμε εκ των υστέρων να μαζεύουμε ότι δε μαζεύεται χωρίς σχεδιασμό» ανέφερε παρατηρώντας πως καθοριστικός θα είναι και ο ρόλος της ΟΧΕ που ακόμη εκκρεμεί και προβλέπει στοχευμένες παρεμβάσεις στον Κόλπο του Λαγανά.
Ακόμη σημείωσε πως αναμένεται να υλοποιηθεί και ο σχεδιασμός του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη όπως τουλάχιστον ανακοινώθηκε από τον ίδιο τον κ. Χρυσοχοϊδη για περιπολίες από ομάδες της ΟΠΚΕ ειδικά στην περιοχή, αλλά και για ενίσχυση της Αστυνομικής Δύναμης με επιπλέον προσωπικό.
Τέλος, ανέφερε πως το Επιμελητήριο βρίσκεται σε επαφή για εκπόνηση μελετών που θα αποτυπώνουν την υφιστάμενη κατάσταση στο νησί και τη δημιουργία ενός παρατηρητηρίου επιχειρήσεων που θα δείχνει το δρόμο για τα αναγκαία έργα και τις χρηματοδοτήσεις.
Μ.Π.