Ζάκυνθος

Δύο προσαγωγές υπόπτων ΡΟΜΑ από την Ασφάλεια για ηλεκτρονικές απάτες

Εκτεταμένα γίνονται οι έλεγχοι προς όλες τις κατευθύνσεις για να εντοπιστούν στο μέτρο του εφικτού αυτοί που με τη χρήση της τεχνολογίας προβαίνουν σε ηλεκτρονικές απάτες και αποσπούν μεγάλα χρηματικά ποσά από συμπολίτες μας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του –Ε-, δύο ακόμα περιπτώσεις έρχονται στο φως και αφορούν επιχειρηματίες που έχασαν χρήματα, αν και στην μία περίπτωση υπήρξε έγκαιρη αντίδραση από τραπεζικά στελέχη σε συνεργασία με την Ασφάλεια Ζακύνθου και απεφεύχθησαν τα χειρότερα.

Στη διάρκεια των τελευταίων ημερών είχαμε δύο προσαγωγές υπόπτων και πρόκειται για ΡΟΜΑ οι οποίοι εξετάζονται για ηλεκτρονικές απάτες μέσω  e-banking.

Τα δύο άτομα εξετάστηκαν στην Αστυνομία αλλά μέχρι τώρα δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία ταυτοποίησής τους με τα περιστατικά  των Ζακυνθινών που έχασαν τα χρήματά τους. Εκείνο που χρειάζεται είναι αναλυτικά στοιχεία κίνησης τραπεζικών λογαριασμών για να βρεθεί η άκρη του νήματος.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να αναφερθεί για πολλοστή φορά ότι ποτέ δεν πρέπει να δίνονται για κανένα λόγο και πουθενά οι κωδικοί του e-banking.

Εάν έχετε πέσει θύμα κάποιας διαδικτυακής απάτης ή έχετε διαπιστώσει συναλλαγές που δεν έχετε πραγματοποιήσει ή εγκρίνει:

•              Ενημερώστε αμέσως τις αρμόδιες αστυνομικές αρχές.

•              Τηλεφωνήστε αμέσως στην τράπεζά σας

Όως είναι γνωστό, απατεώνες εκμεταλλεύονται την αυξημένη χρήση του διαδικτύου και των ηλεκτρονικών υπηρεσιών για να εξαπατούν, να διαδίδουν κακόβουλο λογισμικό και να υποκλέπτουν ευαίσθητα στοιχεία ή κωδικούς με email, SMS, μηνύματα στα κοινωνικά μέσα κι άλλα τεχνάσματα phishing.

Οι απατεώνες στέλνουν απατηλά email ή SMS προσποιούμενοι ότι αποστολέας είναι η τράπεζα των παραληπτών. Σε αυτά τα μηνύματα συνήθως αναφέρουν ότι «έχει παρατηρηθεί ύποπτη δραστηριότητα» στον λογαριασμό ή την κάρτα του αποδέκτη ή ότι «έχει κλειδωθεί ή απενεργοποιηθεί.

Οι απατεώνες τηλεφωνούν προφασιζόμενοι ότι ενδιαφέρονται να αγοράσουν το προϊόν για το οποίο κάποιος έχει αναρτήσει αγγελία. Ζητούν από τον πωλητή να τους δώσει στοιχεία κάρτας ή κωδικούς e-Banking και Κωδικό μιας Χρήσης (OTP) που λαμβάνει εκείνη τη στιγμή στο κινητό του ώστε δήθεν να καταθέσουν τα χρήματα.

Οι απατεώνες τηλεφωνούν, συνήθως από το εξωτερικό, και υποδύονται τεχνικούς από μεγάλη εταιρεία πληροφορικής. Αρκετές φορές η συνομιλία γίνεται στα Αγγλικά. Ισχυρίζονται στον αποδέκτη ότι ο υπολογιστής ή η φορητή συσκευή του έχει μολυνθεί από κακόβουλο λογισμικό και πρόθεσή τους είναι να επιδιορθώσουν το πρόβλημα.

Ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *