Μέσα στον κυκεώνα των προβλημάτων που απασχολούν τους νεοέλληνες προέκυψε μια πολύ χρήσιμη συζήτηση αναφορικά με τη χρηματοδότηση των μέσων ενημέρωσης. Και είναι χρήσιμη διότι συχνά πολιτικά πρόσωπα και θεσμικοί φορείς διαθέτουν, χρήματα με διάφορα προσχήματα στα μέσα ενημέρωσης.
Η συζήτηση φούντωσε με ένα απαράδεκτο διαφημιστικό σποτ που κυκλοφόρησε ο ΣΥΡΙΖΑ αναφορικά με την χρήσιμη καμπάνια ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ του υπουργείου Υγείας που αντικειμενικά συνέβαλλε στην προστασία της δημόσιας υγείας.
Το απαράδεκτο της διαφήμισης ήταν ότι εμφανίζει συλλήβδην όλους τους δημοσιογράφους να γίνονται αρεστοί προς την εξουσία, εισπράττοντας χρήματα από τις διαφημίσεις. Πρόκειται για μια σταλινικού τύπου αγοραία αντίληψη που ισοπεδώνει και απαξιώνει συνολικά όλα τα μέσα ενημέρωσης και τους δημοσιογράφους.
Θα ρωτήσετε, δεν υπάρχουν μέσα ενημέρωσης που ξεπουλάνε τη γνώμη τους και την προσωπικότητά τους για να εισπράξουν χρήματα; Προφανώς και υπάρχουν αλλά δεν είναι τα “καλύτερα του χωριού” και λίγο πολύ τα γνωρίζουν οι αναγνώστες που κάνουν και τις επιλογές τους.
Όμως υπάρχει ένα πολύ σοβαρό θέμα με το ΣΥΡΙΖΑ το οποίο πρέπει να το δούμε καθαρά.
Επί πέντε σχεδόν χρόνια που έμεινε στην κυβέρνηση χρηματοδότησε αφειδώς μόνο φιλικά του μέσα, με διαφόρους τρόπους και αγνόησε όσα μέσα ενημέρωσης δεν ήταν στην τροχιά των δικών του πολιτικών αντιλήψεων.
Το έκανε κατά κόρο με τα διαφημιστικά κονδύλια οργανισμών του δημοσίου, τα οποία τα κατεύθυνε στα φιλικά του μέσα. Αυτό που έκανε κεντρικά στην Αθήνα το έκανε και στην Περιφέρεια. Με διαφόρους τρόπους χρηματοδότησε κι εδώ στη Ζάκυνθο φιλικά του μέσα ενημέρωσης και προσπάθησε να απαξιώσει όσα μέσα δεν μπήκαν στην τροχιά των προεκλογικών του επιδιώξεων.
Αυτές τις ημέρες ο ΣΥΡΙΖΑ προβάλει το αίτημα να δωθούν στη δημοσιότητα όλες οι διαφημιστικές δαπάνες του προγράμματος ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ.
Κατά τη γνώμη μας η κυβέρνηση πρέπει να ανταποκριθεί στην πρόκληση και να δώσει στη δημοσιότητα όλα τα στοιχεία. Όχι μόνο για το ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ, αλλά για τη ΔΕΗ, τα ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ. το ΑΕΡΙΟ και κάθε άλλου δημόσιου οργανισμού που δαπάνησε διαφημιστικά κονδύλια. Πρέπει να υπάρχει διαφάνεια. Όμως θα πρέπει ο ΣΥΡΙΖΑ να δώσει στη δημοσιότητα τα χρήματα που μοίρασε σε φιλικά του μέσα ενημέρωσης στην Αθήνα και την Περιφέρεια. Διότι και στις Περιφέρειες αλλά και στους Δήμους έγινε μεγάλο πάρτι από κονδύλια που δόθηκαν σε ΜΜΕ.
Ας μας πουν για παράδειγμα πόσα χρήματα διέθεσε η Περιφέρεια Ιόνιων νησιών την προηγούμενη τετραετία στα τοπικά μέσα ενημέρωσης για προμήθειες, υπηρεσίες και άλλες διευκολύνσεις.
Έπεσαν πολλά χρήματα και περιμένουμε από την κα Ρόδη Κράτσα να δώσει αυτή, τα στοιχεία, εφόσον ποτέ δεν τα έδωσε ο προκάτοχός της, Περιφερειάρχης κος Θ. Γαλιατσάτος. Ακόμα και για τον φωτισμό του εθνικού σταδίου από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού το 2006, μάθαμε ότι δόθηκαν χρήματα σε μέσα ενημέρωσης.
Ο ΕΡΜΗΣ από την καμπάνια για το ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ πήρε τα ελάχιστα χρήματα. Τα ίδια που απ’ ότι μάθαμε, δόθηκαν στο 80% των περιφερειακών εφημερίδων της χώρας. Ένα κονδύλι 2.000 ευρώ μόνο και το οποία ακόμα δεν έχουμε εισπράξει.
Τι πήραν οι άλλοι;
Θα το μάθουμε πολύ σύντομα!
*Απόσπασμα από άρθρο της εφημερίδας ΕΡΜΗΣ (Τρίτη 23 Ιουνίου 2020)