Τις δικές του απόψεις στην πολύπλευρη κριτική που δέχεται για το θέμα της καθαριότητας κατέθεσε ο Δήμαρχος μέσω ανακοίνωση που εξέδωσε χθες και περιγράφει τι παρέλαβε και τι παραδίδει.
H ανακοίνωση αναφέρει:
Προ δύο ετών όταν η Νέα Δημοτική Αρχή ανέλαβε ευθύνες ο ΦΟΔΣΑ διέθετε δύο απορριμματοφόρα με ρωγμές στις σκάλες από τις οποίες διεσκορπίζοντο στραγγίδια απορριμμάτων.
Σήμερα έχουμε δέκα (10) απορριμματοφόρα εκ των οποίων δύο αχρησιμοποίητα καινούργια. Ο Δήμος είχε μία υδροφόρα και σήμερα έχει πέντε (5) εκ των οποίων δύο αχρησιμοποίητες (καινούργιες). Επιπλέον έχει προμηθευθεί έναν τράκτορα και μία νταλίκα μεταφοράς απορριμάτων και έχουν τοποθετηθεί περισσότεροι από 500 κάδοι καινούργιοι συλλογής απορριμάτων. Συνολικός αριθμός κάδων 2500. Κόστος αγοράς εξοπλισμού ένα εκατομμύριο τριακόσιες χιλιάδες ευρώ.
Η καθαριότητα απασχολεί μαζί με τις 70 σχολικές καθαρίστριες διακόσια τριάντα άτομα. Κάθε χρόνο 70 περίπου άτομα από τον ΟΑΕΔ συμπληρώνουν διάφορες κενές θέσεις. Με το να παίρνουμε φωτογραφίες όταν οι κάδοι είναι γεμάτοι (καθημερινά γεμίζουν οι κάδοι) και να τις δημοσιεύουμε για να κατηγορήσουμε δημιουργώντας μια πλαστή πραγματικότητα τον Δήμαρχο είναι φανερό ότι δεν θέλουμε να συμβάλλουμε στην καθαριότητα του νησιού αλλά να εξυπηρετήσουμε άλλες επιδιώξεις.
Η επίτευξη καθαριότητας στο νησί είναι μέγεθος συγκρίσιμο και πρέπει να είναι συνεχώς βελτιούμενο για να φθάσουμε στο επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Η καθαριότητα πρέπει να αποτελέσει επιδίωξη του κάθε πολίτη και συγκεκριμένα θα πρέπει:
1)Να μην πετάμε άχρηστα αντικείμενα στους τάφρους, τους δρόμους και στις πλατείες του νησιού.
2)Να μην σέρνονται στους δρόμους σάκοι γεμάτοι με απορρίμματα φαγητών με αποτέλεσμα την ρύπανση των δρόμων (ιδέ παράδρομο χειμερινού θεάτρου).
3)Να συσκευάζονται και να δένονται ασφαλώς οι σάκοι απορριμμάτων ώστε να μην ρυπαίνονται με χυδην τρόφιμα καθημερινά οι κάδοι.
4)Να μην εγκαταλείπονται σάκοι με τρόφιμα εκτός κάδων διότι γάτες και αδέσποτα τους καταστρέφουν και ρυπαίνουν την περιοχή.
5)Ο κάθε ένας από εμάς να βγάζει στο δρόμο τους σάκους με τα απορρίμματα όσο είναι δυνατόν πλησιέστερα στην ώρα της διέλευσης του απορριμματοφόρου.
6)Να γίνεται διαχωρισμός των προς ανακύκλωση υλικών (δια τούτο προγραμματίζεται να δοθούν κίνητρα).
7)Να μην μετακινούνται ή να αφαιρούνται οι κάδοι. Είναι φανερό ότι από το πόσα από τα ανωτέρω τηρούμε εξαρτάται και το δίκιο που έχουμε όταν διαμαρτυρόμαστε για την καθαριότητα του νησιού.
Ο Δήμος οφείλει:
1)Να γίνεται ολοκληρωμένη αποκομιδή απορριμμάτων.
Τούτο επιτυγχάνεται σε ικανοποιητικό βαθμό. Μικροανωμαλίες παρουσιάζονται είτε αιφνίδιας συνηθισμένης απρόβλεπτης βλάβης κάποιου μηχανήματος είτε λόγω κορονοϊού στο προσωπικό, που σύντομα αποκαθίσταται.
2)Να υπάρχει σωστή πεζή καθαριότητα.
Δυστυχώς παρ’ όλες τις προσπάθειες ο τομέας αυτός συνεχίζει να μην είναι ο επιθυμητός και τούτο οφείλεται στα κάτωθι:
α)Η πεζή καθαριότητα ήτο ανέκαθεν η πύλη εισόδου ενός υπαλλήλου στον Δήμο με σκοπό την μετακίνησή του σε θέση γραφείου.
Η επαναφορά στην καθαριότητα που έγινε με απόφαση Δημάρχου στην διάρκεια εκφυλίσθη διότι οι υπάλληλοι αυτοί με αναρρωτικές άδειες, δηλώσεις προβλημάτων υγείας κ.λ.π. απέφευγαν την εργασία.
β)Η συμμετοχή των ατόμων του ΟΑΕΔ σε εικοσαήμερο σεμινάριο και οι υποχρεωτικώς χορηγηθείσες άδειες σε συνδυασμό με την αδυναμία πρόβλεψης λόγω κορονοϊού της τουριστικής κίνησης και της μακροχρόνιας γραφειοκρατικής ανάγκης (αναμόρφωση του προϋπολογισμού) διά πρόσληψη προσωπικού δεν επέτρεψαν την άμεση πρόσληψη επιπλέον προσωπικού.
Δια την οριστική επίλυση του θέματος της πεζής καθαριότητας θα εξετασθεί η λύση της ανάθεσης των αναγκαίων παρεμβάσεων μαζί με τους κοινόχρηστους χώρους σε εταιρείες ιδιωτικών συμφερόντων μετά από διαγωνισμούς. Έτσι θα αποφευχθεί να χρησιμοποιείται η πεζή καθαριότητα σαν πύλη χαριστικής εισόδου στις υπηρεσίες του Δήμου με αποτέλεσμα την δυσλειτουργία του.
3)Η ανακύκλωση των απορριμμάτων.
Η ανακύκλωση σε όλο το νησί παρουσιάζει προβλήματα τόσο στην πηγή, όσο στην αποκομιδή και διαχείριση. Η επίλυσή τους εξαρτάται και από την πορεία του Νέου ΦΟΔΣΑ δεδομένου ότι σε αυτόν πλέον ανήκει το ΚΔΑΥ. Με την Δ/νση καθαριότητας συντάσσεται μελέτη απαραίτητων δράσεων και εξειδικευμένων παρεμβάσεων πολύ σημαντικών διότι από αυτές θα εξαρτηθεί το κόστος διαχείρισης των απορριμμάτων.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Συγκριτικά με τα προηγούμενα έτη η καθαριότητα του νησιού είναι πολύ βελτιωμένη απέχει όμως από το επιθυμητό και αναγκαίο. Τον Ιούλιο είχαμε αποκομιδή 3296 τόνων απορριμμάτων. Τον Αύγουστο προβλέπεται να έχουμε περίπου 4500 τόνους δηλαδή 700 μεταφορές απορριμματοφόρων στο κέντρο μεταφόρτωσης και εν συνεχεία στον ΛΙΒΑ, που με τα ογκώδη θα υπερβούμε τις 900 μεταφορές. Την τελευταία Παρασκευή το απόγευμα σε εργασίες στο αποχετευτικό δίκτυο του Πλάνου (επισκέπτες από την Αθήνα παρουσία του Τοπικού Προέδρου μου έλεγαν:
«Δήμαρχε είμαστε ευχαριστημένοι από την καθαριότητα, βλέπουμε μαζεύονται τα σκουπίδια. Τα άλλα χρόνια σαπίζανε στους δρόμους και τα ραντίζανε, σε ευχαριστούμε πολύ». Αυτά τα λόγια δεν είναι το συγχωροχάρτι για τα όποια λάθη. Δεν είναι όμως και ο σκόπιμος μηδενισμός που σε απογοητεύει. Είναι αυτό που σε προωθεί να επιδιώξεις το καλύτερο αποτέλεσμα.
Μην βιάζεστε έχουμε καιρό ακόμη,μικρός είστε, στην επόμενη τετραετία σας θα βελτιωθούν τα πράγματα!!