Το πολυτελές κρουαζιερόπλοιο Celebrity Infinity με δυνατότητα φιλοξενίας άνω των 2.400 επιβατών θα επισκεφτεί το νησί μας το καλοκαίρι του 2022, σηματοδοτώντας με τον καλύτερο τρόπο την επιστροφή στην …κανονικότητα μετά τα τεράστια προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία και στον τομέα της κρουαζιέρας.
«Αγγελιοφόρος» αυτής της πολύ ευχάριστης είδησης ήταν ο ναυπηγός-μηχανολόγος και ειδικός σύμβουλος κρουαζιέρας και θαλάσσιων προορισμών Δημήτρης Κάππαρης, που μετά 3,5 χρόνια απουσίας λόγω της πανδημίας, επέστρεψε στον τόπο του το φετινό καλοκαίρι και θα παραμείνει στο νησί για λίγες ακόμη ημέρες.
50 χρόνια προσπαθειών για τις λιμενικές υποδομές του νησιού
Ο κ. Κάππαρης μας υποδέχτηκε στο σπίτι του και δείχνοντας μας σχέδια, μακέτες και φωτογραφικό υλικό, μας μίλησε τόσο για την επικείμενη άφιξη του κρουαζιερόπλοιου της εταιρείας CelebrityCruises – RoyalCaribbeanGroup στην οποία ο ίδιος εργάστηκε για πάνω από 60 χρόνια, αλλά και για τις άοκνες προσπάθειες που καταβάλει για την βελτίωση των λιμενικών υποδομών του νησιού: όπως τονίζει για ακόμη μια φορά, το πανέμορφο νησί μας αξίζει να αποτελεί έναν διεθνή προορισμό κρουαζιέρας, αποκομίζοντας πολλά έσοδα που θα στηρίξουν την τοπική οικονομία.
Στη Ζάκυνθο το πολυτελές κρουαζιερόπλοιο CelebrityInfinity το 2022 με πρωτοβουλία του Δ. Κάππαρη
Ο κ. Κάππαρης αναφέρεται στο masterplan για το λιμάνι και τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν την ΕΣΑΛ και επαναλαμβάνει πως παραμένει στη διάθεση των τοπικών αρχών για να υποστηρίξουν από κοινού τα λιμενικά έργα που πρέπει να γίνουν στο νησί μας, ενώ παράλληλα ιεράρχησε τα αναγκαία έργα, προτάσσοντας την κατασκευή μιας μαρίνας, αλλά και την επέκταση και διαπλάτυνση της προβλήτας του μώλου του Αγίου Νικολάου.
Το CelebrityInfinity στη Ζάκυνθο
Με μεγάλη συγκίνηση ο κ. Κάππαρης μίλησε για την άφιξη του CelebrityInfinity στη Ζάκυνθο, σημειώνοντας πως πρόκειται για ένα πλοίο το οποίο ο ίδιος σχεδίασε και μάλιστα βραβεύτηκε για τις μηχανολογικές καινοτομίες που εφάρμοσε στο συγκεκριμένο πλοίο.
«Πέτυχα θριάμβους με το επάγγελμα μου όλα αυτά τα χρόνια, πήρα πολλές χαρές και ικανοποίηση όμως ποτέ δεν ξέχασα το όμορφο νησί μας» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Κάππαρης θυμίζοντας πως πριν από 10 χρόνια, στελέχη της εταιρείας RoyalCaribbeanGroup είχαν επισκεφτεί τη Ζάκυνθο και μαζί του είχαν κάνει αυτοψία στο λιμάνι αλλά και σε πολλά σημεία του νησιού.
Το πολυτελές πλοίο θα φτάσει στο νησί μας στις 30 Ιουνίου του 2022 και θα επιστρέψει άλλες 5 φορές, στις 7 Ιουλίου, στις 28 Ιουλίου, στις 4.11 και 18 Αυγούστου.
Η μαρίνα έργο προτεραιότητας για το λιμάνι
Το πλοίο, μήκους 296 μέτρων και πλάτους 32 μέτρων ξεχωρίζει όχι μόνο για τον μηχανολογικό του εξοπλισμό, , αλλά για το design, τις ανέσεις και τους πολυτελείς χώρους του. Το πρωτόκολλό του είναι για 2.450 επιβάτες, εξαιτίας όμως του covid η χωρητικότητα έχει μειωθεί στους 1.800 με 2.000 επιβάτες. Το πλήρωμα του είναι 1.100 άτομα.
Κατασκευάστηκε υπό την επίβλεψη και τα σχέδια του κ. Κάππαρη στα ναυπηγία Saint-Nazaire στην Γαλλία.
Ο κ. Κάππαρης μας μίλησε με περηφάνια για τις καινοτομίες που για πρώτη φορά εφαρμόστηκαν σε πλοία αυτού του είδους, ενώ μας αποκάλυψε μια λεπτομέρεια με μεγάλο ενδιαφέρον: Τα πάνελ στους τοίχους ενός από τα εστιατόρια (πρόκειται μάλιστα για το πρώτο VIP εστιατόριο που λειτούργησε σε κρουαζιερόπλοιο, καινοτομία που στην πορεία βρήκε και άλλους μιμητές) κάποτε κοσμούσαν το πλοίο Olympik: Πρόκειται για το πλοίο «αδερφάκι» του Τιτανικού που κατασκευάστηκε το 1911 μαζί με τον Βρετανικό. Το OLYMPIK παρ’ όλο που προσέκρουσε σε φαρόπλοιο έξω από την Νέα Υόρκη δεν έπαθε σχεδόν τίποτα, σε 16 ημέρες επισκευάστηκε και συνέχισε να ταξιδεύει έως ότου το απέσυραν, κάνοντας το κομμάτια. Αρκετά απ’ αυτά τα μέρη του τοποθετήθηκαν στο ξενοδοχείο ΓουάϊτΣουάνΗοτέλ στη Ν. Υόρκη ενώ τα πάνελ του εστιατορίου αγοράστηκαν και τοποθετήθηκαν στο CelebrityInfinity.
Ο κ. Κάππαρης μας υποσχέθηκε, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν, να μας ξεναγήσει στις 30 Ιουνίου στους χώρους του πλοίου το οποίο θα αγκυροβολήσει έξω από το λιμάνι και θα κατεβάσει τους επιβάτες με πλοίο στη Ζάκυνθο.
«Θα ήταν ευτύχημα αν εδώ και κάποια χρόνια είχαμε ξεκινήσει τα έργα για την προβλήτα στη Ζάκυνθο» σημείωσε, τονίζοντας πως με μια σύγχρονη προβλήτα πλοία όπως το CelebrityInfinity θα μπορούσαν να δέσουν στο λιμάνι.
“Τα έργα που θα κατασκευαστούν μπορεί να είναι συμβατά με την Πόλη”
50 χρόνια προσπαθειών!
Η άφιξη του κρουαζιερόπλοιου και η αδυναμία εξυπηρέτησης του στις υπάρχουσες λιμενικές υποδομές ήταν μια ευκαιρία ώστε ο κ. Κάππαρης να θίξει για ακόμη μια φορά ζητήματα για τα οποία μιλά δημόσια εδώ και χρόνια. Ίσως αντί για χρόνια θα ήταν πιο ακριβές να μιλούσαμε για μια πεντηκονταετία, μια έχουν ήδη συμπληρωθεί 50 χρόνια από μια παρέμβαση που είχε κάνει μέσω του αείμνηστου ΤαμπλοτΚεφαλληνού ο νεαρός τότε ναυπηγός και με μια επιστολή του προς τις τοπικές αρχές ( Γενικό Γραμματέα ΕΟΤ, Δήμαρχο, Νομάρχη. Συμβουλευτική Επιτροπή Τουρισμού της ΝΑΖ) .
Εκφράζοντας την επιθυμία του να συμβάλει στην βελτίωση του λιμανιού, ο κ. Κάππαρης πρότεινε τότε την «προέκτασις της προβλήτας Αγίου Νικολάου» και κατασκευές για την εξυπηρέτηση θαλαμηγών, τουριστικών και αλιευτικών σκαφών.
«50 χρόνια τώρα δεν έχω πάρει καμία απάντηση!» σημειώνει με νόημα και ερωτηθείς για την πολυσυζητημένη μελέτη για το masterplan τονίζει πως η μόνη λύση είναι αυτή που προτείνεται ως Λύση 1α. Η λύση αυτή προβλέπει την επέκταση του μώλου του Αγίου Νικολάου κατά 200 μέτρα, η δημιουργία σύγχρονων κτηριακών εγκαταστάσεων αλλά και τη κατασκευή χώρων στάθμευσης. Ο κ. Κάππαρης ανέφερε πως οι κτιριακές υποδομές δεν πρέπει να «φοβίζουν» τους Ζακυνθινούς, καθώς υπάρχει δυνατότητα για κατασκευές συμβατές με το περιβάλλον και την αρχιτεκτονική της Πόλης. Σημείωσε πως ο χώρος για την εξυπηρέτηση των επιβατών θα περιλαμβάνει εστιατόρια, μπουτίκ αλλά και αμφιθέατρο που θα λειτουργούν όλο το χρόνο, ενώ στην οροφή των κτηρίων μπορεί να γίνουν δενδροφυτεύσεις και όμορφα πάρκα!
Ο κ. Κάππαρης υπογράμμισε πως η πρόταση αυτή έχει εγκριθεί από τους μεγαλύτερους λιμενολόγους της υφηλίου, όπως είναι ο BrunoRamus και υποστήριξε πως κορυφαίοι επαγγελματίες είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν στη Ζάκυνθο για να παρουσιάσουν στις τοπικές αρχές τις προτάσεις τους.
Τέλος ξεκαθάρισε πως τόσο η πρόταση για τον μόλο του Αγίου Διονυσίου, όσο και οι προτάσεις για προβλήτα στο Κρυονέρι ή κάθετη προβλήτα στο Πόρτο δεν υπάρχει καμία περίπτωση να προχωρήσουν.
Άμεση προτεραιότητα η μαρίνα
Αναγνωρίζοντας πως η υλοποίηση των έργων του masterplan για τα κρουαζιερόπλοια απαιτεί ένα πολύ μεγάλο προϋπολογισμό, ο κ. Κάππαρης σημειώνει πως υπάρχουν μικρότερης κλίμακας έργα τα οποία πρέπει και μπορούν να γίνουν άμεσα.
Ο ίδιος προέβλεψε μέλλον στην κρουαζιέρα, σημειώνοντας πως τα επόμενα χρόνια τα πλοία θα είναι μικρότερα, αλλά πολύ πιο πολυτελή.
«Σήμερα στην Μεσόγειο ταξιδεύουν 45 πλοία μικρότερα από 185 μέτρα, ενώ καταγράφεται μια κατακόρυφη αύξηση σε πλοία 600 θέσεων με εισιτήρια που φτάνουν τα 1.500 δολάρια την ημέρα. Τα πολυτελή πλοία που κυκλοφορούν στη Μεσόγειο μπορούν ακόμη και να διανυκτερεύουν στο νησί που μπορεί να αποτελέσει homeport λόγω της μικρής απόστασης από το αεροδρόμιο» δήλωσε, τονίζοντας πως άμεση προτεραιότητα για τη Ζάκυνθο είναι μια μαρίνα που θα αξιοποιήσει τον τεράστιο χώρο της λιμενολεκάνης. Σε αυτή την πρόταση συνηγόρησαν και τα στελέχη της RoyalCaribbeanGroup κατά την επίσκεψή τους στη Ζάκυνθο.
Εκτός από την μαρίνα, ο κ. Κάππαρης προτείνει την διαπλάτυνση της προβλήτας στο Πόρτο κατά 8 μέτρα ώστε να φτάσει συνολικά σε μήκος τα 190 μέτρα, ενώ το κτήριο του Λιμενικού Ταμείου όπου λειτουργούσε το εστιατόριο μπορεί να μετατραπεί σε διώροφο κτήριο για την εξυπηρέτηση των επιβατών. Το υπάρχον λιμενικό φυλάκιο μπορεί να αξιοποιηθεί για την εφαρμογή των διεθνών κανόνων ασφάλειας ISPS.
«Το Κάστρο, οι πλατείες και η πλαζ του ΕΟΤ είναι κάποια από τα αξιοθέατα που μπορεί να θαυμάσει ο επισκέπτης» σημείωσε τονίζοντας πως απαιτούνται παρεμβάσεις για την ανάδειξη και την προστασία των μνημείων.
Ασχετίλες, προωθούμενες από επίσης άσχετους.