Ο Μάιος ξεκίνησε με ιδιαίτερα ενθαρρυντικούς οιωνούς για τη θαλάσσια σύνδεση της Ζακύνθου, δίνοντας την εντύπωση μιας σεζόν που θα χαρακτηριζόταν από υψηλή κινητικότητα και αυξημένη τουριστική ροή.
Οι πρώτες ημέρες του μήνα έδειξαν σημαντική κίνηση στο λιμάνι, με τους επιβάτες, τόσο τουρίστες όσο και ντόπιους, να αξιοποιούν τις ακτοπλοϊκές γραμμές, ενισχύοντας τις προσδοκίες για μια δυναμική σεζόν. Ωστόσο, η εικόνα αυτή δεν είχε διάρκεια.
Από τα μέσα Μαΐου και μετά παρατηρείται αισθητή κάμψη στην κίνηση του καραβιού, γεγονός που προκαλεί προβληματισμό στους επαγγελματίες του τουρισμού, αλλά και στους φορείς του νησιού γενικότερα. Πρόκειται για παρεμβάσεις που, αν υλοποιηθούν εγκαίρως και αποτελεσματικά, μπορούν να συμβάλουν καθοριστικά στη βελτίωση των υποδομών, στη διευκόλυνση της πρόσδεσης και εξυπηρέτησης των πλοίων και τελικά στην ενίσχυση της ακτοπλοϊκής δραστηριότητας, που αποτελεί βασικό πυλώνα της τουριστικής ανάπτυξης.
Απότομη κάμψη

Ο κ. Γιάννης Πυλαρινός, Υπεύθυνος Levante Ferries στη Ζάκυνθο, δήλωσε στον -Ε- αναφορικά με την πτώση της κινητικότητας στα μέσα Μαΐου και είπε τα εξής:
«Μέχρι τα μέσα Μαΐου τα πράγματα ήταν καλά. Τώρα, βλέπουμε μια αισθητή πτώση. Περιμένουμε από τις αρχές του μήνα να ξανανέβει πάλι η κινητικότητα. Θεωρούμε ότι τις τελευταίες 10 ημέρες υπήρχε μεγάλη πτώση.
Δεν μπορούμε να προβλέψουμε κάτι για το πώς θα πάει το καλοκαίρι φέτος. Για παράδειγμα, έτσι πήγαινε καλά και ο Μάιος και μετά έκανε μια κάμψη. Δεν υπάρχει κάποια σταθερότητα. Αυτό που πρέπει να κρατήσουμε είναι ότι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί».
Τα καράβια
Ο κ. Γ. Πυλαρινός αναφέρθηκε στον στόλο της Levante Ferries που βρίσκεται στην Ζάκυνθο και κάνει δρομολόγια:
«Αυτή την στιγμή, στην Ζάκυνθο έχουμε 2 πλοία που κάνουν τα δρομολόγια μας και αυτά είναι το Fioro και το Mare. Επίσης στην Ζάκυνθο κάνει ακόμα δρομολόγια το Smyrna μέχρι τις 15 Ιουνίου. Έπειτα θα φύγει περίπου 20 μέρες από την Ζάκυνθο και θα ξαναεπιστρέψει.
Σε περίπου 1 χρόνο θα έρθει στην Ζάκυνθο και το νέο καράβι μας το CONTESSA. Εμείς εξυπηρετούμε και τα 3 νησιά του Ιουνίου και έτσι τα πλοία μας πάνε παντού. Άρα, και το CONTESSA δεν θα το δούμε μόνο στην Ζάκυνθο…»
Το λιμάνι
Ο κ. Γ. Πυλαρινός μίλησε στον -Ε- σχετικά με το λιμάνι και τις δυσκολίες που υπάρχουν:
«Το λιμάνι είναι ένα θέμα, το οποίο πρέπει να διορθωθεί. Γίνονται μεγάλες προσπάθειες. Βλέπουμε ότι υπάρχει μια καθυστέρηση και δυσκολία στο Smyrna να μπει στο λιμάνι της Ζακύνθου. Ο σκοπός μας είναι να εξυπηρετήσουμε καλύτερα τον κόσμο και ας αργήσουμε 5 λεπτά παραπάνω.
Το πρόβλημα με την έξοδο των οχημάτων από το λιμάνι, είναι πολλά χρόνια… Νομίζω ότι και φέτος δεν μπορεί να διορθωθεί κάτι σχετικά με αυτό. Θεωρώ ότι χρειάζεται μεγάλη υπομονή κατά την εκφόρτωση ενός καραβιού. Δεν έχουμε άλλη λύση και δεν μπορούμε να κάνουμε και κάτι δια μαγείας. Πρέπει να γίνουν κάποια έργα, τα οποία χρειάζονται τον χρόνο τους.
Επιπλέον, έχουμε μια πολύ καλή επικοινωνία με τον Βουλευτή Ζακύνθου, Δ. Ακτύπη σχετικά με τα έργα που θα γίνουν στο λιμάνι. Δεν γνωρίζουμε ακόμα το πότε θα ξεκινήσουν τα έργα. Μπορεί να φύγει και το φετινό καλοκαίρι για να αρχίσουν οι εργασίες.
Δεν υπάρχει κάποια περίπτωση να γίνονται τα δρομολόγια από το λιμάνι των Βολιμών, όταν ξεκινήσουν τα έργα στο κεντρικό λιμάνι. Στον Άγιο Νικόλαο αυτό που υπάρχει δεν είναι λιμάνι και δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τα μεγάλα πλοία που διαθέτουμε».
ΟΛΓΑ ΓΚΟΥΣΚΟΥ
Ηταν μεγάλο σφάλμα να κτιστεί το κτήριο του λιμενσρχείου χωρίς να μπαζωθεί η πλευρά προς την πόλη. Επρεπε να υπάρχουν δύο λωρίδες κίνησης εκεί μπροστά κι επιπλέον να βρεθεί τρόπος να λειτουργούν σηματοδότες όταν αποβιβάζονται οχήματα.