Ενώπιον εξελίξεων βρίσκεται ξανά η τριτοβάθμια εκπαίδευση και σύμφωνα με πληροφορίες της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ επίκεινται καταργήσεις ΤΕΙ και συγχωνεύσεις κάποιων άλλων με πανεπιστήμια.
Στην έκτακτη Σύνοδο των Προέδρων των ΤΕΙ, ο νέος γενικός γραμματέας του υπουργείου, Δημήτρης Χασάπης, ανέφερε ότι είναι απαραίτητη μια αναδιάταξη του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς υπάρχουν τμήματα ΤΕΙ πολλών ταχυτήτων: κάποια είναι υψηλού επιπέδου και κάποια άλλα που, είτε πρέπει να καταργηθούν ή να υποβιβασθούν σε επίπεδο ΙΕΚ.
Συγκεκριμένα, όπως σημειώνουν στην ανακοίνωσή τους οι πρόεδροι των ΤΕΙ, «ο υπουργός στην ολιγόλεπτη παρέμβασή του, εξέθεσε τις σκέψεις του για τη διαμόρφωση του ενιαίου χώρου ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας και ακροθιγώς αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της αναδιάρθρωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης». Ομως, μετά την ομιλία του κ. Μπαλτά, ο κ. Χασάπης ήταν πιο σαφής.
Σε ερώτηση προέδρου ΤΕΙ εάν «μιλάμε για μια νέα “Αθηνά”» απάντησε: «Ναι, αλλά θα την κάνετε εσείς». Πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι πρόθεση της ηγεσίας είναι, υπό το ενιαίο πλαίσιο ανώτατης εκπαίδευσης, ορισμένα ΤΕΙ να ενταχθούν στα πανεπιστήμια, ενώ κάποια άλλα να εξωθηθούν από την τριτοβάθμια εκπαίδευση και να υποβιβασθούν σε επίπεδο επαγγελματικής κατάρτισης (ένα είδος ΙΕΚ). Ενα ανάλογο σχήμα είχε επεξεργαστεί και ο πρώην υπουργός Παιδείας, Γιάννης Πανάρετος, προκρίνοντας τα ΤΕΙ χαμηλής ζήτησης να μετατραπούν σε Τοπικά Κολέγια διετούς φοίτησης.
Πάντως και οι πρόεδροι των ΤΕΙ παραδέχονται ότι υπάρχει ανάγκη εξορθολογισμού του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, φτάνει να γίνει με αντικειμενικά κριτήρια και να επεκταθεί και στα πανεπιστήμια.
«Οποιαδήποτε μεταβολή στον χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης δεν είναι δυνατόν να είναι ετεροβαρής εις βάρος των ΤΕΙ, αλλά θα πρέπει να περιλαμβάνει όλα τα τμήματα ΑΕΙ, με βάση τα επιτεύγματά τους και με στοχευμένη χωροταξική διασπορά» ανέφερε χαρακτηριστικά η Σύνοδος.
Ο λόγος πίσω από την «Αθηνά 2»; «Δεν υπάρχει ούτε ευρώ» ανέφερε σε αποστροφή του ο κ. Χασάπης, ενώ, με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, 49 τμήματα διαθέτουν λιγότερα από εννέα μόνιμους καθηγητές και άρα έχουν κάθε χρόνο την ανάγκη νέων προσλήψεων συμβασιούχων για να λειτουργήσουν.