Η φετινή σεζόν έκλεισε με αισιοδοξία και υψηλές προσδοκίες για το 2022 που επιβεβαιώθηκαν και στην διεθνή τουριστική έκθεση του Λονδίνου, ωστόσο η μετάλλαξη όμικρον και οι προειδοποιήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας έφεραν νέα σύννεφα ανησυχίας στον τουρισμό.
Μιλώντας στο ραδιόφωνο του Ερμή, η Πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Λαγανά και πρόσφατα επανεκλεγείσα στη θέση της Αντιπροέδρου του ΞΕΕ Χριστίνα Τετράδη έκανε λόγο για ανάσχεση ενός πολύ θετικού κλίματος λόγω της μετάλλαξης , που επιβεβαιώνει πως δεν έχουμε ξεμπερδέψει ακόμη με την πανδημία, ενώ μετέφερε το κλίμα από τις τουριστικές διοργανώσεις που συμμετείχε όπως το 5ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας που διοργάνωσε το ΞΕΕ
«Τα δεδομένα είναι δύσκολα και αποδεικνύεται πως η πανδημία δεν είναι κάτι που θα αφήσουμε εύκολα πίσω μας. Για ακόμη μια φορά προβάλει η σημασία του εμβολιασμού ενώ οι εξελίξεις προκαλούν παγκόσμια νέα ανησυχία με κλείσιμο συνόρων. Σίγουρα αυτή η κατάσταση θα προκαλέσει μια ανάσχεση στο κλίμα που επικρατούσε σε σχέση με τις κρατήσεις» ανέφερε σημειώνοντας πως το θετικό κλίμα ήταν πολύ ισχυρό.
«Το 2022 σαφώς περιμένουμε ανάκαμψη όμως ακόμη δεν έχουμε ξεμπερδέψει με την πανδημία. Σαφώς λοιπόν το 2022 θα είναι καλύτερο από το 2021 αλλά σε ποιο βαθμό εξαρτάται από την πανδημία» ανέφερε.
Η Αντιπρόεδρος του ΞΕΕ αναφέρθηκε στο 5o Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας με τίτλο: ”Hospitality in the post-covid era – Η Φιλοξενία στη μετα-covid εποχή” που διοργανώθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης ΧΕΝΙΑ στο Metropolitan Expo το περασμένο Σάββατο 27 Νοεμβρίου και όπως είπε είχε μια «υβριδική» μορφή με κάποιους συμμετέχοντες να συμμετέχουν δια ζώσης και κάποιους να συμμετέχουν διαδικτυακά.
«Κατά τη διάρκεια του Φόρουμ παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα διεθνούς έρευνας της Phocuswright με τίτλο: “Drivers of Consumer satisfaction in a renewed travel market”, που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή 4.000 συμμετεχόντων σε 5 μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες (Ην. Βασίλειο, Ισπανία, Ιταλία, Γερμανία και Γαλλία) και σταχυολογώντας τα βασικά συμπεράσματα διαπιστώνουμε πως οι πελάτες αναζητούν ποιότητα και εμπειρία ανάλογη με τα χρήματα που θα δαπανήσουν. Με άλλα λόγια τους ενδιαφέρει όχι μόνο τι θα προσφέρει ένα κατάλυμα αλλά και συνολικά ένας προορισμός. Ακόμη οι επισκέπτες αναζητούν υψηλού επιπέδου service θεωρώντας ως πρωταρχικό το ζήτημα της ασφάλειας και της καθαριότητας, ενώ τους απασχολεί η προστασία του περιβάλλοντος και οι νέες τεχνολογίες» τόνισε η κ. Τετράδη.
Καταλήγοντας σημείωσε: «Αυτό που αναδείχθηκε είναι πως η αειφορία, η τοπική παραγωγή στο επίκεντρο, οι τεχνολογικές δυνατότητες για contactless check in και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, θα παίξουν βασικό ρόλο στην ανάπτυξη του τουριστικού τομέα στη χώρα μας και αυτά είναι ζητήματα που πρέπει να αξιολογήσουμε και να εφαρμόσουμε και σε τοπικό επίπεδο»