Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου του Δημάρχου την Δευτέρα 25 Μαίου δόθηκε στη δημοσιότητα μια αναλυτική εισήγηση που αφορούσε τα έσοδα του Δήμου και τις ενέργειες που θα γίνουν για την είσπραξή τους.
Μεταξύ αυτών των ενεργειών είναι η μη χορήγηση δημοτικής ενημερότητας σε οφειλέτες, η κατάσχεση τραπεζικών λογαριασμών και η βεβαίωση εσόδων στο Δημόσιο Ταμείο.
Συγκεκριμένα η εισήγηση των οικονομικών συμβούλων του Δημάρχου αναφέρει:
ΠΑΡΑΛΑΒΗ
Παραλάβαμε στις 31.08.2014, όπως φαίνεται στο ισοζύγιο οφειλετών του Δήμου, βεβαιωμένα έσοδα στο ταμείο του Δήμου ποσό 9,294 εκατομμύρια € που στο σύνολό τους σχεδόν αφορούσε βεβαιωμένα έσοδα σε προηγούμενα έτη.
Για την είσπραξη αυτών των χρημάτων δεν είχε γίνει καμία ενέργεια παρά μόνο αποσπασματικά κάποιες δεσμεύσεις της Δημοτικής ενημερότητας στη Δ.Ο.Υ. Ζακύνθου. Δεν είχε γίνει καμία ενέργεια για κατασχέσεις λογαριασμών οφειλετών σε Τράπεζες. Η διαδικασία δεν παρακολουθείτο οργανωμένα μέσω κάποιου λογισμικού προγράμματος αλλά μέσω καταστάσεων που τηρούσαν οι υπάλληλοι της Ταμιακής Υπηρεσίας. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την χαμηλή έως καθόλου εισπραξιμότητα των προς είσπραξη οφειλομένων ποσών προς το Δήμο.
ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ
Ως πρώτο μέτρο προβήκαμε σε δέσμευση της Δημοτικής ενημερότητας στην Δ.Ο.Υ. Ζακύνθου για το σύνολο των οφειλετών του Δήμου με χρέη άνω των 300 € όπως προβλέπεται από τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις.
Ως δεύτερο μέτρο αποστείλαμε με δικαστικούς επιμελητές ειδοποιήσεις στους οφειλέτες και έχουμε προβεί σε κατασχέσεις των λογαριασμών τους, σε όσους οφείλουν ποσό άνω των 10.000 € στον Δήμο, δηλαδή σε 130 οφειλέτες που το συνολικό ποσό οφειλής αυτών των οφειλετών προς το Δήμο είναι 7.351.443.17 € και έχουμε είσπραξη σε ένα μήνα 66.387,20 € και στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα προχωρήσουμε σε κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών όλων των οφειλετών που χρεωστούν στο Δήμο ποσό άνω των 300 € όπως προβλέπεται από τον ΚΕΔΕ.
Η ανωτέρω διαδικασία είσπραξης οφειλών, μετά την σχετική αγορά και εγκατάσταση λογισμικών προγραμμάτων και εκπαίδευση του προσωπικού της ταμιακής υπηρεσίας θα παρακολουθούνται πλέον ηλεκτρονικά, με τρόπο γρήγορο- αντικειμενικό και αποτελεσματικό.
Όσον αφορά την διαδικασία των ρυθμίσεων των βεβαιωμένων οφειλών προς το Δήμο, από ρυθμίσεις σύμφωνα με τον ν 4305/14 έχουν διακανονιστεί οφειλές ποσό 246 χιλ € και έχουν εισπραχτεί από δόσεις ποσό 58 χιλ € και από ρυθμίσεις σύμφωνα με τον ν. 4321/15 (100 δόσεις ) έχουν διακανονιστεί ποσό 972 χιλ € και έχουν εισπραχτεί ποσό 63 χιλ € και επομένως αναμένονται εισπράξεις κάθε μήνα για τον Δήμο ένα σταθερό ποσό από τις υπολειπόμενες δόσεις των ρυθμίσεων.
ΠΑΡΑΛΑΒΗ
Στο Δήμο δεν λειτουργούσαν καθόλου κάποια λογισμικά προγράμματα, (Μισθωμάτων, Αδειών καταστημάτων, Νεκροταφείων κλπ ) τα οποία είναι απαραίτητα για την ορθή και γρήγορη βεβαίωση των εσόδων, ενώ άλλα λογισμικά προγράμματα (βεβαιώσεις ΚΟΚ, βεβαιώσεις τελών παρεπιδημούνταν 0,5% ) δεν ήταν ενημερωμένα σύμφωνα με τις νέες προδιαγραφές, υπολειτουργούσαν και η διαχείριση τους γινόταν με τέτοιο τρόπο που η λειτουργία τους καθίστατο αντιλειτουργική, χρονοβόρα και επιρρεπής σε ανθρώπινα λάθη.
Επιπλέον οι βεβαιωτικές υπηρεσίες του Δήμου ανέμεναν πότε θα τους δίδονταν τα οικονομικά στοιχεία από άλλες υπηρεσίες (Δημοτική Αστυνομία, Διεύθυνση καταστημάτων) ή από άλλους εξωτερικούς φορείς (ΕΛΛ. ΑΣ, Δ.Ο.Υ.) και δεν έκαναν καμία ενέργεια ώστε να επισπευστούν οι διαδικασίες βεβαίωσης.
Η Δημοτική Αστυνομία και μετά την κατάργηση της η σχετική επιτροπή που πραγματοποιεί τους ελέγχους για την βεβαίωση της φορολογητέας ύλης πραγματοποιούσαν ελέγχους, μόνο σε σημεία ελέγχου που θεωρούσαν ότι δημιουργείτο πρόβλημα και δεν πραγματοποιούσαν συνολικούς ελέγχους σε όλα τα σημεία, ώστε να προκύψει το σύνολο της φορολογητέας ύλης. Έτσι τα περισσότερα έσοδα δεν είχαν βεβαιωθεί, αλλά και είναι δύσκολο να βεβαιωθούν χωρις τις ανάλογες εκθέσεις ελεγχων, από 2009 έως 2014 με άμεσο κίνδυνο την παραγραφή τους.
ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ
Κατ αρχήν ανανεώσαμε την σύμβαση υποστήριξης με την εταιρεία μηχανογράφησης, ώστε να επικαιροποιηθούν τα υπάρχοντα λογισμικά προγράμματα, αγοράστηκαν νέα λογισμικά προγράμματα ώστε να καλύπτονται όλες οι ανάγκες μηχανογραφικής λειτουργιάς των οικονομικών υπηρεσιών και αγοράστηκαν οι ανάλογες υπηρεσίες εκπαίδευσης προσωπικού με στόχο μέχρι τον Σεπτέμβριο, όλα τα έσοδα του Δήμου, οι οικονομικές υπηρεσίες να τα βεβαιώνουν μόνο μηχανογραφικά.
Επίσης για την μηχανογραφική υποστήριξη των οικονομικών υπηρεσιών για την βεβαίωση εσόδων που έχει καθυστερήσει η βεβαίωση τους, έχουν ζητηθεί οικονομικά στοιχεία από την ΓΓΠΣ.
Τα στοιχεία αφορούν για να βεβαιώσουμε έσοδα για κλήσεις των ετών 2013 και 2014, για τέλη καθαριότητος και φωτισμού των ετών 2010 ,2011,2012 2013 και μετά τον Ιούλιο θα ζητήσουμε στοιχεία για το έτος 2014 και το α εξάμηνο έτους 2015, ώστε μέχρι το τέλος του έτους 2015 η βεβαίωση εσόδων να γίνεται εντός του επομένου τριμήνου του έτους. Επίσης ζητήθηκαν στοιχεία από την ΓΓΠΣ που αφορούν τους μετρητές της ΔΕΗ ώστε αφ ενός να διορθωθούν τα οικονομικά στοιχεία στους λογαριασμούς αλλά και να εφαρμοστεί ο ΤΑΠ σε όλο τον Δήμο και όχι μόνο για την πόλη της Ζακύνθου που γίνεται σήμερα.
Επίσης συγκεντρώθηκαν όλες οι εκθέσεις ελέγχου που ευρίσκονταν διάσπαρτες σε διάφορες υπηρεσίες στο τμήμα εσόδων και περιουσίας ώστε να προβεί στις ανάλογες βεβαιώσεις εσόδων που αφορούν τις εκθέσεις (πχ πρόστιμα παράνομης κατάληψης κοινοχρήστων χώρων, υπερβάσεις, πρόστιμα για μουσική κ.α.)
Έγινε ανακατανομή του χώρου στο Δημαρχείο ώστε όλη η οικονομική υπηρεσία να βρίσκεται στο ίδιο χώρο και όχι διάσπαρτη ανά τμήμα σε διαφορετικούς ορόφους. Επίσης γίνεται και ανακατανομή του προσωπικού καθ ότι έφυγαν με μετατάξεις πολλοί υπάλληλοι που είχαν άμεση ή έμμεση σχέση με την οικονομική υπηρεσία .
Γίνεται προσπάθεια να μετακινηθούν υπάλληλοι από άλλες υπηρεσίες ώστε να καλυφτούν τα μεγάλα κενά που έχουν δημιουργηθεί και να μπορέσουν οι οικονομικές υπηρεσίες να δουλέψουν αποτελεσματικά.
Ενεργοποιήθηκε η επιτροπή ελέγχων που έχει αναλάβει με απόφαση Δημάρχου την διενέργεια ελέγχων σε κοινόχρηστους χώρους και καθορίστηκε ο τρόπος διενέργειά τους, με σύστημα αντικειμενικό και αποτελεσματικό (διενέργεια ελέγχων σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους, πολλές διαφορετικές ημερομηνίες από διαφορετικούς υπαλλήλους) που θα έχει σαν αποτέλεσμα την βεβαίωση εσόδων που διαφεύγουν της βεβαιώσεις-είσπραξης.
ΓΙΑ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΜΙΣΘΩΜΑΤΑ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
Δεν έχουν βεβαιωθεί έσοδα για τα έτη 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 ποσό 45.000 € ανά έτος περίπου, συνολικά ποσό 220.000 €.
Η οικονομική Υπηρεσία προχωρεί άμεσα στην βεβαίωση αυτών των εσόδων ώστε μέχρι τον Ιούλιο έτους 2015 να έχουν βεβαιωθεί όλα τα μισθώματα τόσο των παρελθόντων ετών όσο και τα μισθώματα του α΄ εξαμήνου του έτους 2015
ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΦΩΤΙΣΜΟΥ
Περιμένουμε να μας δοθούν οικονομικά στοιχεία από την ΓΓΠΣ για την σωστή ενημέρωση του αρχείου του Δήμου με τα τ.μ. των ακίνητων και την βεβαίωσή τους στους λογαριασμούς της ΔΕΗ, συγχρόνως θα ενημερώνουμε το αρχείο μας από τα στοιχεία της ΔΕΗ που μας έχει αποστείλει.
ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΑ
Δεν είχαν γίνει βεβαιώσεις εσόδων για τα έτη 2011, 2012, 2013, 2014 και οι βεβαιώσεις για τέλη μέχρι σήμερα αφορούσαν μόνο ένα νεκροταφείο της πόλης της Ζακύνθου.
Έγινε η βεβαίωση εσόδου για τα έτη 2011, 2012, 2013, 2014 συνολικού ποσού 265 χιλ € και μετά την εγκατάσταση του σχετικού λογισμικού προγράμματος και παραμετροποίησης του θα πραγματοποιούνται πλέον οι σχετικές βεβαιώσεις εσόδων για όλα τα νεκροταφεία ανά έτος μηχανογραφικά
ΤΕΛΟΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΙΩΝ
Δεν υπήρχαν βεβαιώσεις εσόδων για τα έτη 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 και μέρος του 2009. Ενδεικτικά τα οίκοθεν ποσά που εισπράττονται ανά έτος, σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία για το 2011 ήταν 198 χιλ, για το 2012 ήταν 293 χιλ €, για το 2013 ήταν 355 χιλ €, για το 2014 ήταν 360 χιλ €.
Έγινε η βεβαίωση εσόδου (ΠΟΕ) για το 2009 ποσό 23 χιλ., για το 2010 ποσό 1.024 €, για το 2011 ποσό 934 χιλ., για το 2012 ποσό 690 χιλ € συνολικού ποσού 2.672 χιλ € και με τα στοιχεία που θα λάβουμε εντός του Μαΐου από την ΓΓΠΣ για το έτος 2013 θα γίνει άμεσα η βεβαίωση εσόδου και για το έτος 2013 και στην συνεχεία τον Αύγουστο του έτους 2015 θα γίνει βεβαίωση εσόδου για το έτος 2014 και το Α εξάμηνο του έτους 2015 , ώστε στο τέλος του έτους 2015 και μετά να βεβαιώνονται τα τέλη εντός του ιδίου έτους.
ΤΕΛΟΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΩΝ (άρθρο 3 Ν 1080/80)
Έγινε η βεβαίωση εσόδου για τα έτη 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 συνολικού ποσού 155 χιλ € που ήταν καθυστερημένη.
ΈΣΟΔΑ ΑΙΓΙΑΛΟΥ(άρθρου 13 Ν. 2971/01)
Έγινε η βεβαίωση εσόδου για τα έτη 2013 – 2014 συνολικού ποσού 61 χιλ € που ήταν καθυστερημένη
ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΕΣΟΔΩΝ ΑΠΟ ΚΟΚ
Έγινε η βεβαίωση εσόδων για τα έτη 2010, 2011, 2012, συνολικού ποσού 336 χιλ € και με τα στοιχεία που θα λάβουμε από την ΓΓΠΣ θα βεβαιωθούν έσοδα επιπλέον ποσό 241 χιλ € και με την σχετική αλληλογραφία μας με την τροχαία Ζακύνθου μας έχει αποστείλει τις κλήσεις του έτους 2015 ώστε πλέον η βεβαίωση εσόδων να γίνεται εντός του αμέσως επομένου τριμήνου και όχι καθυστερημένα. Τέλος άλλα διάφορα πρόστιμα (Μουσικής , Άγρα πελατών κλπ). Έγινε η διαδικασία της βεβαίωσης εσόδων ποσό 36 χιλ €
Συνολικά τα ποσά εσόδων που είναι στην διαδικασία βεβαίωσης από τον Σεπτέμβριο του 2014 μέχρι σήμερα είναι ποσό 3,986 εκατομμύρια € την στιγμή που τα συνολικά ανείσπρακτα βεβαιωμένα υπόλοιπα της 31/08/2014 στο ταμείο ήταν ποσό 9.294 εκατομμύρια €.