Ζάκυνθος

40% έπεσαν τα έσοδα των ναυτιλιακών εταιρειών σε μία τετραετία

Σταθερά μειούμενη είναι τα τελευταία χρόνια η κίνηση επιβατών και οχημάτων στην πορθμειακή γραμμή Ζακύνθου – Κυλλήνης σύμφωνα με τα στοιχεία που φέρνει στη δημοσιότητα ο -Ε- και με αφορμή τη δημιουργία της νέας Κοινοπραξίας με τη συμμετοχή όλων των ναυτιλιακών εταιρειών δίνεται η ευκαιρία να γίνουν γνωστά ευρέως στο κοινό.

Η μείωση στα έσοδα των ναυτιλιακών εταιρειών εκτιμάται ότι ξεπερνά το 40% μέσα στην τελευταία τετραετία ενώ πρέπει να συνυπολογιστεί το γεγονός της αλματώδους αύξησης στην τιμή των καυσίμων.

Από χθες η ΑΝΕΖ έχει ενταχθεί στην Κοινοπραξία και πλέον τα δρομολόγια στη γραμμή Ζακύνθου-Κυλλήνης είναι τέσσερα ημερησίως.

Στην ουσία καταργήθηκαν τα δύο δρομολόγια που είχε πάρει το πλοίο «Ζάκυνθος Ι» τα οποία είχαν εγκριθεί στην τελευταία συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών του ΥΕΝ.

Με ανακοίνωσή της η ΑΝΕΖ, η οποία έκανε γνωστό ότι εντάχθηκε στην Κοινοπραξία, εξήγησε και τους λόγους που είναι καθαρά οικονομικοί, ενώ συμπλήρωσε ότι δεν είναι δυνατόν να συνεχιστούν οι εκπτώσεις στις τιμές των εισιτηρίων.

Παράγοντες των ναυτιλιακών εταιρειών του νησιού μας κάνουν λόγο για οικονομικό καταχείμωνο στην ακτοπλοΐα και φέρνουν απτά παραδείγματα από άλλες περιοχές της Ελλάδας όπου έχουν σταματήσει να γίνονται δρομολόγια και τα πλοία έχουν παροπλιστεί.

Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΑΝΜΕΖ Νίκος Κάρδαρης μετά την ένταξη της ΑΝΕΖ στην Κοινοπραξία δήλωσε στον -Ε- ότι εξασφαλίστηκε πως θα υπάρχουν συγκοινωνίες στη Ζάκυνθο καθώς φαίνεται ότι ακόμα και αυτό ήταν ζητούμενο, ενώ συμπλήρωσε πως η κατάσταση με τα οικονομικά είναι πολύ δύσκολη.

Από το 2008 μέχρι σήμερα υπάρχει σταθερά μειούμενη κίνηση στα δρομολόγια της γραμμής Ζακύνθου-Κυλλήνης και κατ’ αναλογία και μείωση στα έσοδα των εταιρειών.

Η μείωση ήταν γύρω στο 3% μεταξύ των ετών 2008 και 2009 ενώ αυξήθηκε στο μείον 14,5% μεταξύ των ετών 2010 με 2012.

Μείωση κατεγράφη και το μήνα Ιανουάριο του 2013 που μόλις έφυγε.

Τα δεδομένα αυτά κάθε άλλο παρά μας κάνουν να αισιοδοξούμε και η αύξηση της κίνησης στη διάρκεια του καλοκαιριού εκτιμάται ότι δεν μπορεί να αναπληρώσει τις ζημιές του χειμώνα.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *