Σαν σήμερα πριν από 31 χρόνια το πλοίο «Ζάκυνθος», που εκτελούσε δρομολόγια της γραμμής Κυλλήνη-Ζάκυνθος και μπορούσε να μεταφέρει 520 επιβάτες, χάθηκε στα νερά της Κυλλήνης και μαζί του πήρε και μια ανθρώπινη ψυχή.
Στις 28 Δεκεμβρίου του 1989 το πλοίο «Ζάκυνθος» με κυβερνήτη τον Σάββα Ξενόφου είχε καταπλεύσει στο λιμάνι της Κυλλήνης προκειμένου να φορτώσει βυτιοφόρα οχήματα με υγρά καύσιμα και να εκτελέσει το ειδικό δρομολόγιο -χωρίς επιβάτες-, της μεταφοράς καυσίμων στην Ζάκυνθο. Φορτώθηκαν 15 οχήματα με τους αντίστοιχους οδηγούς και ένας συνοδηγός με το μικτό βάρος των οχημάτων να φθάνει τους 418 τόνους.
Μολονότι η ΕΜΥ προέβλεπε νοτιανατολικούς ανέμους 5-6 μποφόρ και κατά τόπους 7 μποφόρ, στην πραγματικότητα οι καιρικές συνθήκες στην περιοχή ήταν χειρότερες. Ωστόσο, το πλοίο απέπλευσε από την Κυλλήνη περίπου στις 16.15 και λίγη ώρα μετά, με τον καιρό να επιδεινώνεται, πήρε κλίση δεξιά, καθώς, όπως διαπιστώθηκε, όλα τα οχήματα είχαν μετακινηθεί προς την δεξιά πλευρά του χώρου οχημάτων, η οποία σταδιακά έφτασε τις 20-30 μοίρες. Την ίδια ώρα τόσο το ηλεκτρικό όσο και το υδραυλικό πηδάλιο τέθηκαν εκτός λειτουργίας και η συνεννόηση μεταξύ γέφυρας-μηχανοστασίου διακόπηκε.
Τότε, αφού έγινε προσπάθεια να αποκατασταθεί η κλήση χωρίς όμως αποτέλεσμα, αποφασίστηκε να αλλάξει πορεία και να γυρίσει πίσω. Όπως και έγινε. Περίπου μία ώρα μετά την αναχώρησή του, το πλοίο, που κινείτο με μία μηχανή, είχε φτάσει τις ακτές της Ηλείας σε απόσταση περίπου ένα μίλι, όταν ο πλοίαρχος εξέπεμψε σήμα κινδύνου.
Συνεργάστηκαν αμέσως οι Λιμενικές Αρχές Ζακύνθου και Κυλλήνης. Το ΠΡΩΤΕΥΣ που έσπευσε από τη Ζάκυνθο αναγκάστηκε να επιστρέψει λόγω του καιρού. Λίγο μετά αποπλέει από την Κυλλήνη το ΔΗΛΟΣ και μισή ώρα αργότερα διαπιστώνει μεγάλη κλίση του πλοίου και ότι είχε αρχίσει η εγκατάλειψή του.
Παράλληλα, το πλήρωμα και οι επιβάτες εγκατέλειψαν το «Ζάκυνθος» με τις σχεδίες, καθώς λόγω της κλίσης οι λέμβοι δεν μπορούσαν να κατέβουν. Ο πλοίαρχος και ο Α’ μηχανικός έμειναν στο καράβι που είχε τώρα κλίση 45 μοιρών ελπίζοντας πως θα φτάσει στα αβαθή. Δυστυχώς, στις 19.30 γίνεται έκρηξη στο γκαράζ και οι δύο ναυτικοί πέφτουν με σωσίβια στη θάλασσα. Ακολούθησαν και άλλες εκρήξεις με αποτέλεσμα το πλοίο να ανατραπεί και να βυθιστεί 800 μέτρα από την ακτή στα 45 μέτρα βάθος.
Περισυλλέγησαν όλοι εκτός από τον οδηγό Αλέξανδρο Μπεκύρο, το πτώμα του οποίου βρέθηκε την επομένη στην περιοχή της Κυλλήνης και ο θάνατός του οφειλόταν σε πνιγμό.
Πηγές: Χρήστος Ντούνης «Τα ναυάγια στις ελληνικές θάλασσες 1951-2000» Β΄Τόμος, http://www.grafasdiving.gr