Η έγκριση της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας για την υλοποίηση του έργου «Δημιουργία δικτύου υδροπλάνων στην Αδριατική» εγκρίθηκε κατά τη διάρκεια της τελευταίας συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου, που έγινε την Κυριακή στη Ζάκυνθο.
Το έργο προβλέπει μεταξύ άλλων τη δημιουργία υποδομής για την προσθαλάσσωση των υδροπλάνων στο νησί της Κέρκυρας και όπως ήταν φυσικό το θέμα αυτό αποτέλεσε αφορμή ώστε εκπρόσωποι των άλλων νησιών να εκφράσουν αντιδράσεις για τη δημιουργία υδατοδρομίων μόνο στην Κέρκυρα.
Να σημειωθεί πάντως πως η συγκεκριμένη σύμβαση, γίνεται στο πλαίσιο των συγχρηματοδοτούμενων ευρωπαϊκών προγραμμάτων εδαφικής συνεργασίας IPA Adriatic 2007-2013» και αποτελεί συνέχεια της πρότασης, που είχε υποβάλει η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Κέρκυρας από το 2009.
Ο Αντιπεριφερειάρχης της Κέρκυρας Χρήστος Σκούρτης, έκανε μια σύντομη αναφορά στο έργο, ενώ σημείωσε πως τώρα που υπάρχει το Νομοθετικό Πλαίσιο, μπορεί το δίκτυο των υδροπλάνων να επεκταθεί και στα υπόλοιπα νησιά.
Ο περιφερειακός σύμβουλος Σωτήρης Βλάχος, ο οποίος είναι και Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Κέρκυρας , διευκρίνισε πως στο πρόγραμμα συμπεριλαμβάνεται μόνο η Κέρκυρα, διότι κατά το παρελθόν υπέβαλε πρόταση η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Κέρκυρας, ενώ συμπλήρωσε πως η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, είναι η πρώτη στην Ελλάδα που υλοποιεί πιλοτικό έργο που αφορά τα υδροπλάνα.
Έντονες αντιδράσεις διατυπώθηκαν από τον λευκαδίτη περιφερειακό σύμβουλο κ. Γ. Μαλακάση, ο οποίος αναρωτήθηκε πως είναι δυνατόν να γίνεται τόσος λόγος για τη διασύνδεση των νησιών της Περιφέρειας την στιγμή που δεν υπάρχει πρόβλεψη για υδατοδρόμια σε άλλα νησιά και ζήτησε να αναληφθούν πρωτοβουλίες από την πλευρά της ΠΙΝ ώστε να ανατεθούν μελέτες για την δημιουργία υδατοδρομίων και στα υπόλοιπα νησιά.
«Τι θα απαντήσουμε στις τοπικές μας κοινωνίες;» ανέφερε χαρακτηριστικά, τονίζοντας πως υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες των νησιών.
Στο ίδιο μήκος κύματος, κινήθηκε και ο περιφερειακός σύμβουλος της Επτανησιακής Αναγέννησης Γιώργος Καλούδης, ο οποίος υπογράμμισε πως οι κάτοικοι των νησιών, δεν πρόκειται να «σωθούν» παρά μόνο αν δρομολογηθούν υδροπλάνα, τα οποία όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, πολεμήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, λόγω των συμφερόντων που έθιγαν!
Ο ίδιος επεσήμανε πως η Περιφέρεια όφειλε να είχε προβλέψει αντίστοιχες μελέτες και για τα υπόλοιπα νησιά.
Τέλος, ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης σημείωσε πως το συγκεκριμένο έργο, αποτελεί ένα χαρακτηριστικό δείγμα για το πώς γίνεται η διαχείριση του δημόσιου χρήματος και συμπλήρωσε πως ο συνδυασμός είναι υπέρ της δρομολόγησης των υδροπλάνων, με την προϋπόθεση πως θα αποτελούν δημόσια κρατική περιουσία και θα υπάρχουν συχνά δρομολόγια και φθηνά εισιτήρια.
Απαντώντας στις ενστάσεις αυτές, ο Περιφερειάρχης Σπύρος Σπύρου ανέφερε πως τώρα που υπάρχει το Νομοθετικό Πλαίσιο, μπορεί το εγχείρημα να προχωρήσει και στα υπόλοιπα νησιά, ενώ ο Αντιπεριφερειάρχης Κέρκυρας σημείωσε πως η πρωτοβουλία δεν είναι κρατική, αφού θα πρέπει οι εταιρείες υδροπλάνων να δείξουν ενδιαφέρον και να εντάξουν τα νησιά της Περιφέρειας στα δρομολόγιά τους.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Ζακύνθου Διονύσης Μυλωνάς τέλος, σημείωσε πως το ζήτημα, ασφαλώς και αφορά όλα τα νησιά, όμως το Νομοθετικό Πλαίσιο πρόσφατα εγκρίθηκε και δημιουργεί προοπτικές και για τα υπόλοιπα λιμάνια της ΠΙΝ, όπως είναι αυτό της Ζακύνθου.
«Η πρόταση έγινε από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση της Κέρκυρας! Μαγκιά της!» σημείωσε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε πως ο ίδιος έχει έρθει σε επαφή με κάποιες εταιρείες υδροπλάνων, που δείχνουν ενδιαφέρον να δραστηριοποιηθούν στο νησί, αλλά και με μελετητικά γραφεία που μπορούν να συντάξουν τις απαιτούμενες μελέτες.